Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

originele 19" velgen te koop

This site may earn commission on affiliate links.
velgen zijn verkocht...

Of los als reservewiel of vervanging….

Ivm met keuze voor een andere look heb ik heb een set originele 19" zilveren velgen en banden te koop.
Ze zijn gecoat in opticoat pro en onbeschadigd. Banden hebben pas 5000km gereden, profiel nog 6-7mm.
Inclusief de sensoren natuurlijk.

Ook los te koop als vervanging voor een beschadigd wiel.

Vraagprijs €400 per velg met band. Past in de frunk. Ideaal reservewiel!
Hele set voor €1500
Ophalen in Tilburg

tesla oem 19inch wheel&tyre 001.jpg
tesla oem 19inch wheel&tyre 008.jpg
tesla oem 19inch wheel&tyre 010.jpg
 
Last edited:
Nee hoor, gewoon op correcte druk.
De truc is eerst de achterkant omlaag, deels in de 'tunnel' en dan de voorkant erin. Klemt netjes vast. (er is wel discussie op het forum dat sommige leden moeite hebben… ligt misschien ook aan de band. Eerdere modellen zouden kleinere frunk hebben, maar ik heb 1 van de eersten van NL dus dat lijkt me hier niet het geval.
Beetje lucht eruit kan natuurlijk altijd, als je dan maar de kleine Tesla compressor bij je hebt (of een andere). Is niet schadelijk voor de band zegt men.
Persoonlijk vind ik een echt reservewiel een prettig idee. Mijn ervaring is dat ik de frunk toch weinig gebruik… Ook moet je rekening houden dat je sensoren niet meer werken, of zelfs kunnen beschadigen na het gebruiken van het 'slijm' uit een reparatieset….
 
Nee hoor, gewoon op correcte druk.
De truc is eerst de achterkant omlaag, deels in de 'tunnel' en dan de voorkant erin. Klemt netjes vast. (er is wel discussie op het forum dat sommige leden moeite hebben… ligt misschien ook aan de band. Eerdere modellen zouden kleinere frunk hebben, maar ik heb 1 van de eersten van NL dus dat lijkt me hier niet het geval.
Beetje lucht eruit kan natuurlijk altijd, als je dan maar de kleine Tesla compressor bij je hebt (of een andere). Is niet schadelijk voor de band zegt men.
Persoonlijk vind ik een echt reservewiel een prettig idee. Mijn ervaring is dat ik de frunk toch weinig gebruik… Ook moet je rekening houden dat je sensoren niet meer werken, of zelfs kunnen beschadigen na het gebruiken van het 'slijm' uit een reparatieset….

mooie oplossing. maar
wat zou zo'n reservewiel doen met de kreukelzone vooraan ?
 
mooie oplossing. maar
wat zou zo'n reservewiel doen met de kreukelzone vooraan ?

Daar heb ik ook even aan gedacht, maar die ruimte is er toch voor om spullen in mee te nemen? Dan mag het niet uitmaken of er een wiel of andere bagage in zit.
Alleen bij een enorme frontale klap kan ik mij voorstellen dat het iets uitmaakt of je een wiel er in hebt zitten of een tas met kleren. Maar ik ben bang dat er dan andere effecten (organen die het niet overleven) gaan meespelen.
Ik hoop dat het geen enkele bezitter ooit overkomt...
 
Of los als reservewiel of vervanging….

Ivm met keuze voor een andere look heb ik heb een set originele 19" zilveren velgen en banden te koop.
Ze zijn gecoat in opticoat pro en onbeschadigd. Banden hebben pas 5000km gereden, profiel nog 6-7mm.
Inclusief de sensoren natuurlijk.

Ook los te koop als vervanging voor een beschadigd wiel.

Vraagprijs €400 per velg met band. Past in de frunk. Ideaal reservewiel!
Hele set voor €1500
Ophalen in Tilburg


In je advertentie op Marktplaats vermeldt je dat deze banden ook geschikt zijn als (verplichte) winterbanden in Duitsland.
Dat klopt echter niet. De aanduiding M+S op deze banden heeft niets met winter eigenschappen te maken maar met het type profiel.
Er zijn zelfs zomerbanden waar M+S op vermeld staat.
Op echte winterbanden staat een sneeuwvlok symbool afgebeeld.


Schermafbeelding 2014-06-21 om 4.48.39 PM.png
 
Verrassend, ik heb die vraag ooit bij Tesla neergelegd, en door de DS is mij expliciet verteld dat de standaard 19" banden geschikt waren voor Duitsland in de winter.

Update: even opgezocht

Winterbanden in Duitsland moeten voorzien zijn van het sneeuwvlok symbool of M+S. Ook M+S banden en all weather banden zijn toegestaan en moeten M+S erop hebben staan. Alle drie de soorten zijn 's winters toegestaan. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, maar aanbevolen wordt tenminste 4 mm.

Winterbanden in Duitsland - ANWB
 
Verrassend, ik heb die vraag ooit bij Tesla neergelegd, en door de DS is mij expliciet verteld dat de standaard 19" banden geschikt waren voor Duitsland in de winter.

Update: even opgezocht

Winterbanden in Duitsland moeten voorzien zijn van het sneeuwvlok symbool of M+S. Ook M+S banden en all weather banden zijn toegestaan en moeten M+S erop hebben staan. Alle drie de soorten zijn 's winters toegestaan. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, maar aanbevolen wordt tenminste 4 mm.

Winterbanden in Duitsland - ANWB


Je hebt gelijk, ik ben verkeerd geïnformeerd. Hetzelfde staat op de site van de ADAC:

Es dürfen nur solche Reifen gefahren werden, bei denen das Profil der Lauffläche und die Struktur so konzipiert sind, dass sie vor allem auf Matsch
und frischem oder schmelzendem Schnee bessere Fahreigenschaften gewährleisten als normale Reifen (Winterreifen, Allwetter- bzw. Ganzjahresreifen,
die typischerweise eine M+S-Kennzeichnung und/oder eine entsprechende Kennzeichnung mit dem Bergpiktogramm/Schneeflocke tragen, erfüllen diese Anforderung).
 
Verrassend, ik heb die vraag ooit bij Tesla neergelegd, en door de DS is mij expliciet verteld dat de standaard 19" banden geschikt waren voor Duitsland in de winter.

Update: even opgezocht

Winterbanden in Duitsland moeten voorzien zijn van het sneeuwvlok symbool of M+S. Ook M+S banden en all weather banden zijn toegestaan en moeten M+S erop hebben staan. Alle drie de soorten zijn 's winters toegestaan. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, maar aanbevolen wordt tenminste 4 mm.

Winterbanden in Duitsland - ANWB


Is dit nog steeds de geldende wijsheid? Dat de standaard all-weather Goodyears een M+S aanduiding hebben die voldoet voor de Duitse eis voor winterbanden?
 
Is dit nog steeds de geldende wijsheid? Dat de standaard all-weather Goodyears een M+S aanduiding hebben die voldoet voor de Duitse eis voor winterbanden?

OK, antwoord op mijn eigen vraag: ja, volgens de ADAC voldoen M+S all-weather banden en dus zijn de standaard Goodyears toegestaan. Tesla servicemedewerker raadt wel aan minimaal 4 mm profiel aan te houden, de norm voor winterbanden en niet tot 2 mm te gaan, de norm voor zomerbanden.