Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Parkeergarages

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren in Tilburg op het dak van de 013 parkeergarage gestaan.
Wel een beetje tureluurs geworden van de rondjes omhoog rijden.
Verder prima te doen.
Zag onderweg naar boven ook nog twee laadpalen en enkele Tesla's voorbij komen.
 
A.s. woensdag ben ik uitgenodigd voor een concert van Coldplay in het Koning Boudewijn stadion in Brussel. Iemand nog tips waar ik het best mijn Tesla schadevrij kan parkeren? Zag nog geen suggesties in het parkeersheet staan.

Geen idee hoever je precies af zit van de Heizel paleizen ( expo ), maar op de Esplanade aan de voorkant van de Heizel Expo zijn ( minstens ) 6 laadpalen. Als het optreden in het K B stadion zelf is ( voetbalstadion ) zal dit wellicht een fikse wandeling zijn, maar wellicht een veilige parkeerplaats… .
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Ik moest gisteren parkeren in de Rai, Amsterdam. Mijn vrouw was daar zaterdag met haar Fiat 500e en zei al dat ik P1,2 en 3 beter over kon slaan ivm krappe bocht icm hoge stoepranden bij de uitrit. Ben dus bij P7 naar binnen gereden. Inrit is goed te doen, uitrit iets spannender ivm krappe bocht, best een keertje steken, en lage stoepranden die bij ongelukkig nemen wel schade zou kunnen veroorzaken. Ik ben er met de X heelhuids doorgekomen.
 
Jazeker, gegarandeerd velgschade bij 21".
In Delft parkeer ik altijd in de Zuidpoort parkeergarage, Zuidwal 14, Delft. Zo zou elke parkeergarage moeten zijn. Is het stukje wandelen tov de Phoenixgarage zeker waard.

Ik stond gister nog in de Phoenixgarage, naast een andere MS nog wel. Was nog wel te doen (ik heb 19" velgen).
Zuidpoort is idd prima.

(Ik heb nog wel nachtmerries van de garage bij het Circustheater in Den Haag, uiteindelijk onbeschadigd eruit gekomen maar de bochten om naar beneden te rijden zijn echt krap).
 
  • Like
Reactions: Bob4
Ik wilde as zaterdag naar dusseldorf gaan om t winkelen (altstadt en kerstmarkten evt). Weet iemand misschien een tesla proof garage?Eigenlijk moet ik zeggen tesla proof en slechte onwennige bestuurder proof. Want die kerel die jullie af en toe hebben zien stunten bij de diverse SuC’s.....dat ben ik waarschijnlijk geweest. Ik reed tot een maand geleden een klein autootje en hoewel ik verbetering zie schaam ik me regelmatig nog kapot:(
 
Thanks voor je snelle reply! Ik ga het proberen! Deze is dus breed genoeg? Probleem is ook eigenlijk gewoon dat ik het mezelf onnodig moeilijk heb gemaakt met die 21”. Maar ik vind ze gewoon zo mooi;-)

Geniet van die rit naar Duitsland v.v.
Ja, de auto is breed maar dat went vanzelf lamgzaam maar zeker.
Dat van die 21": daar kan ik alleen maar mee eens zijn! :)
 
  • Like
Reactions: Zefla
Thanks voor je snelle reply! Ik ga het proberen! Deze is dus breed genoeg? Probleem is ook eigenlijk gewoon dat ik het mezelf onnodig moeilijk heb gemaakt met die 21”. Maar ik vind ze gewoon zo mooi;-)
Ja die is zeker breed genoeg want je hoeft de garage niet echt in! De Tesla laders zitten beneden vóór de ingang.
639498a44d509bfb2dd5444dde5c7e7b.jpg
 
  • Like
Reactions: Zefla
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de parkeergarage van het UMCG (ziekenhuis) in Groningen? Daar moet ik morgen heen. Ik heb gehoord dat deze vrij krap is (ondanks dat hij niet zo oud is). Max hoogte is 1m90. Dat moet op zich lukken met een X, maar dan oppassen met de luchtvering. Ik overweeg nu maar buiten op straat te parkeren.
 
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de parkeergarage van het UMCG (ziekenhuis) in Groningen? Daar moet ik morgen heen. Ik heb gehoord dat deze vrij krap is (ondanks dat hij niet zo oud is). Max hoogte is 1m90. Dat moet op zich lukken met een X, maar dan oppassen met de luchtvering. Ik overweeg nu maar buiten op straat te parkeren.

Ik kom daar regelmatig en heb met de S geen last. De bochten bij het inrijden zijn wat krapper maar met een beetje beleid kom je er wel.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Parkeergarage P1 Amsterdam Arena inrit is ook rete krap voor een Model X. Je wordt welkom geheten door 2 vangrails die steeds smaller toelopen. Net geleerd dat je je spiegels even moet inklappen, anders kom je met je linkerspiegel tegen de kaartjeszuil. (Nu een kleine kras op de spiegelkap :( )
 
Last edited by a moderator: