Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Even een overdenking van mijn kant.......Praten we idd over dezelfde upgrade? Alleen voor de AWD LR?
Zijn er bezitters van het Performance model die ook een upgrade aanbieding hebben gekregen?
Noot hierbij. Ik heb een AWD LR. En ging er in eerste instantie vanuit dat alleen deze versie een upgrade-aanbieding heeft ontvangen, maar de discussie hier laat ruimte voor een upgrade mogelijkheid voor de Performance.

Dan een aantal andere overdenkingen mbt waarom wel / niet deze upgrade aan te schaffen.
- KNAC praat. Is het leuke praat om de snellere acceleratie te bespreken in de kroeg, met de Kerst of bij een auto evenement?
- Beveiliging. Heb je er iets aan als je een ongeluk wilt vermijden? Ipv dat een auto zich boort in de passagiersvoordeur in de achterpassagiersdeur of nog net het achterlicht raakt.....
- waardevastheid / inruilmogelijkheden. Zal deze upgrade een gunstig effect hebben?
- Verzekering. accessoire of vaste auto uitbreiding? Zal deze upgrade (evt extra bij) te verzekeren zijn en uitbetaald worden, mocht de auto binnen de nieuwwaarde periode total loss raken?
- Overgangsstap naar Performance versie. Zou deze upgrade een tussenstap kunnen zijn om een AWD LR versie om te zetten naar een Performance versie? En wanneer in de toekomst de mogelijkheid wordt geboden om de AWD LR versie naar een volledige Performance om te zetten, kan dat financieel nog tot grote verschillen leiden als je pas dan besluit om een volledige upgrade aan te schaffen?

- Zijn er nog andere, niet financiële, beweegredenen om deze upgrade wel dan niet op dit moment aan te schaffen? Aan jullie de eer om het aan te vullen.
Nog een aanvulling. Voor particulieren met spaarcenten op de bank is er nog een voordeel. Iets minder vermogensbelasting.
 
upload_2019-12-19_14-40-59.png


Staat er helaas niet meer op.
Dus, nee, een P kan je niet updaten....
 
Ik zie niet in waarom niet.
Nee, wat je mag aftrekken van de bijtelling is een bijdrage die je werkgever van je vraagt, in verband met prive kilometers. Extra uitgaven in je leasebedrag vanwege welke upgrades dan ook gelden niet als privé-uitgaven voor zover ik weet. Ik heb hier met onze administrateur/fiscalist een hele discussie over gehad.
 
Mja, een testje zou wel leuk zijn. Zoals eerder gemeld hier, we hebben al 2x een power upgrade gehad en toch staat hij nog op 4,6 naar 100.... we kunnen dan ook stellen dat het gedaan zam zijn met gratis performance updates. Als hij zoals een stealth performance zou gaan,ja maar 5% is te pover.....
 
Ik heb de update binnen, via de api lees ik Max vermogen uit. Bij aankoop juni dit jaar was Max kw vermogen 297. Na de twee updates was mijn hoogst gemeten kw 320. Nu met de update is de eerste keer gas geven met SOC van 55 345kw. Kleine kanttekening is dat al die andere vermogens gemeten zijn bij 80+ SOC. Auto voelt daarbij vooral sneller vanaf de 0-80 voor de update hield hij in nu lijkt hij direct meer vermogen vrij te geven.
 
Leuk, maar no thanks. En als Performance koper zou ik me vreselijk genept voelen omdat je 10k betaalt voor deze upgrade plus een op-plak (sort of) spoilertje (50 euro), rood gespoten remklauwen (200 euro) en 'track mode' wat feitelijk gewoon het uitschakelen van enkele stability features is.
Borreltaal van non performance rijder die uitlegt dat de zijne de best gekozen versie is;)
Spoilertje klopt, remmen (set ook de schijven voor)zijn wezenlijk anders én rood idd. Velgen zijn een maatje groter en iig niet voorzien van hankook rubber, maar altijd de supersports van michelin. Onderstel is ook iets lager. En dan het performance pack; das heel wat anders dan jij nu schetst. De auto reageert echt anders, er is bv veel meer motorrem op de voorwielen, waardoor de auto zich heerlijk ‘zet’ bij het loslaten van het stroompedaal voor het aanremmen van de bocht. Daarnaast wordt het accupakket opgewarmd en zn gekoeld om prestaties herhaaldelijk te kunnen blijven leveren.
Ook laat het pack gecontroleerde slides toe, wat echt ook bij kan dragen aan de fun.
Even voor de duidelijkheid: mijn aanvulling kun je natuurlijk ook lezen als borreltaal van de performance rijder die er idd behoorlijk wat meer duiten voor heeft uitgegeven. Dat laat echter onverlet dat dit wel juister is dan de opsomming zoals jij hem neerzet.
Overigens is een performance versie volstrekt irrelevant en bijna absoluut overbodig. Er is maar 1 reden om deze te kopen en dat is omdat je hem wil!
Voor het niet willen van een performance versie zijn veel meer goede redenen te bedenken.
Oh ja, je was ook nog het rode streepje onder dualmotor vergeten;)
 
Zelfde actieradius. Accu zal er prima tegen kunnen.
Brian van I1Tesla geeft aan dat de actieradius zelfs meer wordt met een x aantal %punten, mits je wel rustig hetzelfde blijft rijden. Klopt dat, denken jullie?

En ja,........mbt het rode performance streepje onder het woord Dual Motor..............
Krijgen geupgrade AWD LR versies een half of dunner streepje erbij en een ietswat dunner spoilertje (half grappend maar ook half serieus)?
 
Last edited:
Procent punten? Is dat belangrijk... de update heet boost acceleration niet boost range. Deze update neem je om sneller te kunnen accelereren denk ik. Verder als je 400 km op een accu kan rijden dan is een paar procent punten 2 a 3 km... dat is verwaarloosbaar en ben je aan degradatie zo weer kwijt.
 
Procent punten? Is dat belangrijk... de update heet boost acceleration niet boost range. Deze update neem je om sneller te kunnen accelereren denk ik. Verder als je 400 km op een accu kan rijden dan is een paar procent punten 2 a 3 km... dat is verwaarloosbaar en ben je aan degradatie zo weer kwijt.
Misschien heb ik wel verkeerd vertaald. Kan ook zijn dat hij bedoelde een aantal procenten erbij. Als je dan 3 procent van 500 km neemt , wat bij mij een reele / werkelijke range opleverde bij 80 tot 115 km/ u. is dat toch weer 15 km erbij. Maar ook ik heb mijn twijfels over "boost range"