Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
kort gekeken naar een vergelijkbare rit van afgelopen periode toen kwam ik op 315 kw en net op de weg terug 338 kw (vermogen gemeten bij 92km./h. Lijkt dus op kleine 25 kw verschil. Verder vind ik vooral het verschil in het vrijgeven van het vermogen vanaf 0 daar houdt het hij niet meer in.

View attachment 490131

View attachment 490137
Net nogmaals een run gedaan met 85% SOC kwam uit op 351kw. Accu was nog niet op optimale temperatuur dus denk dat het nog klein beetje beter kan mogelijk 360kw. Meeste wat ik ooit gemeten heb voor de upgrade was 320 lijkt dus op 35kw upgrade. 351 kw staat voor 470pk bedankt elon
F99D9FEF-B9E6-4C02-B9A8-30020B8214D3.jpeg
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Ik ben er zelf tevreden over. Met koude accu bij 5 graden omgevingstemperatuur en op vochtig wegdek 4,04 gescoord.

Auto is merkbaar sneller. Natuurlijk gaat dat weer wennen, maar het idee dat straks andere LR AWD’s op de weg sneller zijn blijft als je het niet doet. ;)

Daarnaast is het hiermee de gewenste uitvoering. De reden om niet voor de P te kiezen was range. Die wilde ik maximaal hebben. Nu heb ik wel extra prestaties, maar kan ik ook op de wintersport de aero’s gebruiken en zo de range maximaliseren.
 
Ik ben er zelf tevreden over. Met koude accu bij 5 graden omgevingstemperatuur en op vochtig wegdek 4,04 gescoord.

Auto is merkbaar sneller. Natuurlijk gaat dat weer wennen, maar het idee dat straks andere LR AWD’s op de weg sneller zijn blijft als je het niet doet. ;)

Daarnaast is het hiermee de gewenste uitvoering. De reden om niet voor de P te kiezen was range. Die wilde ik maximaal hebben. Nu heb ik wel extra prestaties, maar kan ik ook op de wintersport de aero’s gebruiken en zo de range maximaliseren.

ja ik wilde ook eigenlijk de P maar die kon geen trekhaak erop krijgen helaas. Deze upgrade wil ik ook wel. Weet iemand of je dit ook in de lease erbij kan laten stoppen of kan dat niet? 1800 in een lease auto stoppen die ik niet terug krijg is niet handig. Ik weet dat die 1800 uiteraard ook voor een groot deel betaald word in de lease termijn, maar toch scheelt het iets.
 
vrees van wel...
En als iedereen het gaat kopen is er dus markt voor :(
Denk alleen niet dat Tesla alle pijlen hierop moet richten om zo veel extra geld in kas te krijgen.
Ik ken al een aantal m3 leaserijders die na maanden nog niet eens de app hebben geïnstalleerd.
Niet iedere tesla rijder is een tech nerd.........zeker niet nu in NL de bijtelling de grootste motivatie was voor het kopen van een m3.

En €1800 betalen voor een paar tiende? Moet je wel heel erg graag naar de 4.1 willen :)
 
Last edited:
Ik ben er zelf tevreden over. Met koude accu bij 5 graden omgevingstemperatuur en op vochtig wegdek 4,04 gescoord.

Auto is merkbaar sneller. Natuurlijk gaat dat weer wennen, maar het idee dat straks andere LR AWD’s op de weg sneller zijn blijft als je het niet doet. ;)

Daarnaast is het hiermee de gewenste uitvoering. De reden om niet voor de P te kiezen was range. Die wilde ik maximaal hebben. Nu heb ik wel extra prestaties, maar kan ik ook op de wintersport de aero’s gebruiken en zo de range maximaliseren.

Is de topsnelheid eigenlijk ook verhoogd of is die nog steeds 235? Dat heb jij vast al geprobeerd ;)

Zou voor mij een extra reden zijn om dit aan te schaffen, zeker om dan nog eerder op de wintersport te kunnen zijn als je door Duitsland rijdt. :D
 
En als iedereen het gaat kopen is er dus markt voor :(
Denk alleen niet dat Tesla alle pijlen hierop moet richten om zo veel extra geld in kas te krijgen.
Ik ken al een aantal m3 leaserijders die na maanden nog niet eens de app hebben geïnstalleerd.
Niet iedere tesla rijder is een tech nerd.........zeker niet nu in NL de bijtelling de grootste motivatie was voor het kopen van een m3.

En €1800 betalen voor een paar tiende? Moet je wel heel erg graag naar de 4.1 willen :)

ik twijfel ook enorm maar als je er rationeel over gaat denken .... (de vrouw snapt het ook niet :rolleyes:)
Ik vind 1800 euro wel een smak geld voor iets dat we al eerder gratis kregen en voor een auto die de mijne niet is, laat staan dat je morgen van werkgever verandert.....toch blijft het kriebelen, mijn reden voor de M3 aankoop is altijd het rijplezier/perfomance geweest dus ja.....misschien wachten op de volgende Black Friday....

ps : ben wel benieuwd naar het aantal verkochte addons. Dit zou een mooi beeld geven van hoe mensen tegenover de prijs staan. Zichtbaar in Teslafi ??
 
En als iedereen het gaat kopen is er dus markt voor :(
Denk alleen niet dat Tesla alle pijlen hierop moet richten om zo veel extra geld in kas te krijgen.
Ik ken al een aantal m3 leaserijders die na maanden nog niet eens de app hebben geïnstalleerd.
Niet iedere tesla rijder is een tech nerd.........zeker niet nu in NL de bijtelling de grootste motivatie was voor het kopen van een m3.

En €1800 betalen voor een paar tiende? Moet je wel heel erg graag naar de 4.1 willen :)

Een halve seconde verschil is echt heel veel.
 
Is de topsnelheid eigenlijk ook verhoogd of is die nog steeds 235? Dat heb jij vast al geprobeerd ;)

Zou voor mij een extra reden zijn om dit aan te schaffen, zeker om dan nog eerder op de wintersport te kunnen zijn als je door Duitsland rijdt. :D

Top is ongewijzigd. Niet getest, maar als daar een verandering in was geweest, dat hadden ze het wel gecommuniceerd.

Overigens gaan de geruchten dat de P een ludicrous mode gaat krijgen en dan zou de gewone awd weer naar P prestaties kunnen.

Ach, we gaan het allemaal wel zien. Ergens wel grappig, zo eens per jaar de auto sneller kunnen maken. ;)
 
Top is ongewijzigd. Niet getest, maar als daar een verandering in was geweest, dat hadden ze het wel gecommuniceerd.

Overigens gaan de geruchten dat de P een ludicrous mode gaat krijgen en dan zou de gewone awd weer naar P prestaties kunnen.

Ach, we gaan het allemaal wel zien. Ergens wel grappig, zo eens per jaar de auto sneller kunnen maken. ;)
Top naar 261 km/u kan alleen met de spoiler
 
Een halve seconde verschil is echt heel veel.

Het kost meer tijd om 'een halve seconde' uit te spreken dan een halve seconde duurt. Stelt echt niets voor deze upgrade en is een volstrekt nutteloze toevoeging voor bizar veel geld. Geweldige marketing, dat dan wel weer. Maar dat je hier je geld aan zou willen uitgeven? En ja, ik weet het, het is slechts een mening ...
 
Is er niet ook een nadeel aan het nog sneller accelereren? Ik merk nu bijvoorbeeld in een file dat de auto zelf remt om als het verkeer weer iets gaat rijden vervolgens als een malle te accelereren en dan weer flink te remmen. Ik zet de auto in een file of als het druk is op de snelweg meestal in Chill om wat geleidelijker op te trekken en te remmen. Nog sneller accelereren lijkt me dan best onaangenaam, of zie ik dat verkeerd?