Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

pinpad niet actief

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
All,

Van de week gehad dat mijn pinpad niet reageerde. Via de app starten wilde hij ook niet. Na een restart (scrollwheels) werkte alles weer gewoon. Kan gebeuren dacht ik, inherent aan die rijdende computers <grin>.

Vandaag wilde ik even snel een boodschap doen. Zelfde probleem, maar nu helpen restarts ook niet meer. Tesla support gebeld en ben keurig netjes geholpen. Eerst uiteraard even de verplichte zaken (USB eruit en nog paar maal restarten) maar helaas. Ook nu is starten via de app niet mogelijk. NB heb password nog even gecontroleerd in de website :)

Tesla is nu eea aan het onderzoeken en zou binnen twee uur terugbellen. Als ze het niet kunnen vinden komen ze de auto ophalen en krijg ik een loaner.

Iemand wel eens van dit probleem gehoord of suggesties?
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
All,

Van de week gehad dat mijn pinpad niet reageerde. Via de app starten wilde hij ook niet. Na een restart (scrollwheels) werkte alles weer gewoon. Kan gebeuren dacht ik, inherent aan die rijdende computers <grin>.

Vandaag wilde ik even snel een boodschap doen. Zelfde probleem, maar nu helpen restarts ook niet meer. Tesla support gebeld en ben keurig netjes geholpen. Eerst uiteraard even de verplichte zaken (USB eruit en nog paar maal restarten) maar helaas. Ook nu is starten via de app niet mogelijk. NB heb password nog even gecontroleerd in de website :)

Tesla is nu eea aan het onderzoeken en zou binnen twee uur terugbellen. Als ze het niet kunnen vinden komen ze de auto ophalen en krijg ik een loaner.

Iemand wel eens van dit probleem gehoord of suggesties?
Na inmiddels keurig vier keer contact te hebben gehad: Tesla heeft pin-To-Drive gedisabled, dus ik kan weer rijden. Ze denken dat het touchscreen kapot is. Ik wordt morgen gebeld om een afspraak te maken en mijn auto naar SeC Amsterdam te brengen. Loaner zou geregeld worden...
 
  • Informative
Reactions: zkpq

Firehuntah

Member
May 26, 2019
625
429
The Netherlands
Ik heb wel steeds als die net uit sleep komt dat die dan niet reageert, niets op het touchscreen reageert dan overigens. Maar verder nog niet gehad dat het blijvend niet reageert, is altijd maar paar seconde bij mij. Soms wel vervelend als je gewoon snel in wil stappen en wegrijden.
 

jmin

Member
Aug 11, 2019
88
10
Schipborg
Als het via de app ook niet lukt, is het wel gek dat het aan het touch screen zou liggen lijkt mij?

Vlak na het instappen werkt het hier inderdaad ook vaak ongeveer een halve minuut niet, net als bij Firehuntah. Maar dat zal dan wel “normaal” zijn..
 

MvN.on.Tour

Member
Sep 23, 2019
54
58
Netherlands
Ik heb wel steeds als die net uit sleep komt dat die dan niet reageert, niets op het touchscreen reageert dan overigens. Maar verder nog niet gehad dat het blijvend niet reageert, is altijd maar paar seconde bij mij. Soms wel vervelend als je gewoon snel in wil stappen en wegrijden.
Ik heb gemerkt dat er een volgorde qua opstarten in zit: zodra de ventilator aanslaat begint de pinpad ook te werken. Heb me wel eens afgevraagd waarom ze de opstart volgorde niet aanpassen, maar daar zal wel een ander probleem in zitten.
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah

watt

Power Member
May 6, 2019
367
201
NL
Na inmiddels keurig vier keer contact te hebben gehad: Tesla heeft pin-To-Drive gedisabled, dus ik kan weer rijden. Ze denken dat het touchscreen kapot is. Ik wordt morgen gebeld om een afspraak te maken en mijn auto naar SeC Amsterdam te brengen. Loaner zou geregeld worden...

Even uit nieuwsgierigheid: Tesla heeft wel wat checkvragen gesteld voordat ze Pin-To-Drive gingen disablen? Even aannemende dat ze dat remote uitgevoerd hadden? Minimaal zullen ze je mobiele nummer waar je mee belde wel gecheckt hebben tegen de informatie van de accountholder.
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Alle rijfuncties en zelfs navigatie werken n
Even uit nieuwsgierigheid: Tesla heeft wel wat checkvragen gesteld voordat ze Pin-To-Drive gingen disablen? Even aannemende dat ze dat remote uitgevoerd hadden? Minimaal zullen ze je mobiele nummer waar je mee belde wel gecheckt hebben tegen de informatie van de accountholder.
Is inderdaad remote uitgevoerd. Ze hebben mij teruggebeld en omdat we samen aan het restarten ed waren hadden ze mi check op persoon icm voertuig (VIN). Ik heb nl mijn VIN niet eens opgegeven, dat staat dus waarschijnlijk aan mijn mobiel gekoppeld. Mijn telefoonnummer was inderdaad bekend. Welke controls er intern verder zijn uitgevoerd weet ik uiteraard niet.
 
  • Like
Reactions: watt

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Als het via de app ook niet lukt, is het wel gek dat het aan het touch screen zou liggen lijkt mij?
Dat van de app heb ik ook gevraagd. Volgens de support man kan er nu door de acties een beveiliging geblokkeerd zijn. Ik vraag of ze dit bij de reparatie expliciet willen testen.
 
Last edited:

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Korte update:

- Bad news: ben helaas nog niet gebeld, zou meteen vanochtend bij openen gebeuren

- Good news: alles lijkt te werken behalve het aanraken. Dus ik kan navigatie starten vanuit maps op telefoon en dan lokatie met de Tesla delen. Temperatuur en geluid is met scrollwheel te regelen. Heb alleen wel even agenda delen uitgezet anders zie ik niets anders dan mijn agenda pagina (die ik dus niet weg kan klikken).

- Raar: na bovenstaande testen toch nog maar even een reset gedaan. En je verwacht het niet: touchscreen werkt weer :) Dus mi zit er ergens een los contact. Of dat een simpel stekkertje of echt een defect in het scherm is, dat mag Tesla uitzoeken <grin>
 
  • Informative
Reactions: watt

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Vanochtend is mijn scherm onder garantie vervangen. Soms ging het een week goed, maar soms halverwege een rit ging het verkeerd. Apart probleem.

Dat ik niet via de app kon opstarten had te maken dat ik keyless driving in de auto niet had geactiveerd :oops: en als je touchscreen het niet doet, kan je dat dus niet meer zelf doen :D.

Ik hou toch wel van een beetje veiligheid met een speeltje van ca 125000 euro, dus keyless driving blijft uit en pincode weer aan. Als 30 jaar geleden geleerd dat 'je hebt wat (sleutel)' en 'je weet wat (code)' toch een mooie combi is ...
 

Right_Said_Fred

Moderator
May 11, 2012
3,969
34,303
The Netherlands
Heb je permanent een usb-stick aangesloten zitten in je auto? Als die corrupt is (of raakt), dan heeft het touch screen daar last van. Ik had vorig jaar ook een tijdje te maken met traag opstarten en een vreemd reagerend scherm. Na een tip van Tesla heb ik de usb-stick (van Sentry Mode) geformatteerd en sindsdien heb ik nergens meer last van gehad.
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Maarten

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Die heb ik er op aanraden van Tesla al uitgehaald. Nu alleen de draadloze charger van Tesla op de USB aangesloten.

Maar dank voor de tip, is zeker een mogelijke stoorzender.
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Inmiddels is de mobiele service langs geweest. Ik had al aangegeven dat ik waarschijnlijk beter naar het SeC kon gaan, maar daar dacht tesla anders over. Monteur heeft wat dingen gecontroleerd, gezellig kopje thee gedronken en een afspraak voor morgen bij het SeC geregeld.

Blijft een vervelend probleem, omdat het niet continue is. Ik denk aan iets als kabelbreuk of slechte kabelverbinding.

Maar goed, wordt vervolgd.
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Toch apart: woensdagochtend om 07:30 auto bij Tesla gebracht. Nu nog niet eens een diagnose bekend. "Meneer er staan nog 20 auto's op een diagnose te wachten en dan moet de reparatie nog gepland worden". Ik word hier toch niet echt vrolijk van... Ik kan redelijk wat hebben en heb gelukkig een loaner, maar mensen die net van een ICE komen, zullen hier toch wat moeite mee hebben....
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Gisteren maar weer eens gebeld. Ze kunnen het probleem niet vinden en hebben logs naar USA gestuurd. Geen tijdlijn over oplossing. Mensen zijn vriendelijk, maar dit schiet niet op...
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Het heeft even geduurd, maar sinds 10 minuten staat mijn eigen Tesla weer naast het huis :) Ze hebben de kabel tussen de MCU en het scherm vervangen. Klinkt redelijk plausibel als oorzaak, al weten ze het niet zeker....

Laten we hopen dat draadje in de vergetelheid kan, tenzij iemand met hetzelfde probleem zit ;)
 

Roland S

Member
Feb 18, 2019
48
32
Hilversum
Heb een zelfde soort probleem gehad. Bij aanokst bij de auto vroeg in de ochtend gaat de binnenverlichting niet aan. Middenscherm blijft zwart. Dus geen pincode in te voeren. Rem 30 seconden vasthouden werkte ook niet. Uiteindelijk via de APP op de telefoon gestart en naar mijn werk gegaan. Na 20 minuten maar eens een reset gedaan tijdens het rijden waarna het scherm weer operationeel werd. Nader onderzoek in het SC in Tilburg heeft helaas niets opgeleverd.
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Heb een zelfde soort probleem gehad. Bij aanokst bij de auto vroeg in de ochtend gaat de binnenverlichting niet aan. Middenscherm blijft zwart. Dus geen pincode in te voeren. Rem 30 seconden vasthouden werkte ook niet. Uiteindelijk via de APP op de telefoon gestart en naar mijn werk gegaan. Na 20 minuten maar eens een reset gedaan tijdens het rijden waarna het scherm weer operationeel werd. Nader onderzoek in het SC in Tilburg heeft helaas niets opgeleverd.

Als het weer terugkomt kan je ze misschien attenderen op de oplossing van Sec Amsterdam. Althans, nu nog niet meer gehad (fingers crossed).
 

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
1,894
934
Naarden, NL
Helaas, vanmiddag weer bingo. Begin nu wel beetje korzelig te worden. Afspraak via de app, maar dat is pas over twee weken.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top