Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Politie zoekt camerabeelden na schietincident

This site may earn commission on affiliate links.
Bijzonder verzoek van de politie om oa. Teslarijders de camera beelden nog eens na te gaan of er een witte VW transporter op te zien is geweest.

De politie zoekt mensen met een dashcam in hun auto of die rijden in een Tesla (ingebouwde dashcam) en op maandag 6 juli, tussen 07.30 uur en 09.00 uur hebben gereden tussen Nijmegen, wijk Neerbosch-Oost, en Beuningen. Dit kan zowel via de A73 zijn geweest als binnendoor via de Nieuwe Pieckelaan of van Heemstraweg. Heeft u daar op dat moment gereden dan willen zij u vragen om al het beeldmateriaal van de gereden route te bewaren/veilig te stellen.

Misschien iemand van hier die rond die tijd daar in de buurt heeft gereden.

Politie zoekt camerabeelden van schietincident Beuningen
 
Ja dat is leuk en aardig maar aangezien TeslaCam maar 1 uur opslaat heeft natuurlijk niemand meer beelden van 6 juli tenzij je toen net toevallig iets hebt opgeslagen tijdens het rijden. ;) Vind ik wel beetje jammer van TeslaCam, veel handiger als er op zijn minst een hele dag wordt opgeslagen, dat kan helaas met een simpel usb stickje of HDD/SDD niet.
 
Ja dat is leuk en aardig maar aangezien TeslaCam maar 1 uur opslaat heeft natuurlijk niemand meer beelden van 6 juli tenzij je toen net toevallig iets hebt opgeslagen tijdens het rijden. ;) Vind ik wel beetje jammer van TeslaCam, veel handiger als er op zijn minst een hele dag wordt opgeslagen, dat kan helaas met een simpel usb stickje of HDD/SDD niet.

Hoe bedoel je maar 1 uur?
Ik heb op mijn SSD in de Tesla beelden van weken terug er nog op staan.
 
Dat zijn dan waarschijnlijk beelden van sentry events en beelden waarvoor jij bewust hebt aangegeven dat ze opgeslagen moesten worden (rode knop, 10 min beeld opslaan of tegenwoordig ook: toeteren).

Er loopt bij mijn weten geen permanente stroom van video naar de usb.
 
Hoe bedoel je maar 1 uur?
Ik heb op mijn SSD in de Tesla beelden van weken terug er nog op staan.

Precies wat @Hbrink zegt. ;) RecentClips gaat maar tot 1 uur terug. Als je toevallig 6 juli je laatste rit hebt gemaakt in dat gebied en daarna je auto niet met Sentry Mode weg hebt gezet kun je de politie misschien nog helpen als je net op het juiste moment die VW Transporter inhaalt of ziet inhalen. Kans is wel heel erg klein denk ik. :D

Ik kan zelf wel een hele dag terugkijken, gebruik de Roadie uit Amerika. Die maakt steeds elk uur een backup van het laatste uur totdat SD kaart 50% vol is (was eerst 90%, nogal stom dat ze dit veranderd hebben), dan pas gaat die over oude beelden heen schrijven. Maarja 6 juli, dat is al bijna een week geleden, daar zie ik dus ook al niks meer van. ;) Was sowieso ook niet in dat gebied.
 
@Firehuntah Ik heb in recent clips heel veel staan, ook van weken terug.

Echt? Is dit veranderd dan ofzo? Nooit iets van in de release notes gezien. Laatste keer dat ik nog een gewone usb stick gebruikte kon ik altijd maar het laatste uur terug zien in het mapje van recent clips. Niet het mapje Sentry of Saved clips dus maar Recent. Weet ook niet hoe je weken terug kunt kijken, dan moet je toch wel een erg grote USB stick of HDD/SDD gebruiken. Ik gebruik 128 GB en dat is met de Roadie normaal binnen 2 dagen vol bij continu opname met sentry en tijdens rijden.
 
Echt? Is dit veranderd dan ofzo? Nooit iets van in de release notes gezien. Laatste keer dat ik nog een gewone usb stick gebruikte kon ik altijd maar het laatste uur terug zien in het mapje van recent clips. Niet het mapje Sentry of Saved clips dus maar Recent. Weet ook niet hoe je weken terug kunt kijken, dan moet je toch wel een erg grote USB stick of HDD/SDD gebruiken. Ik gebruik 128 GB en dat is met de Roadie normaal binnen 2 dagen vol bij continu opname met sentry en tijdens rijden.

Geen idee, ik gebruik het eigenlijk nooit maar ik heb vorig jaar zomer na de vakantie allerlei stukken film van de heenreis terug zitten kijken.
Zou kunnen dat dit nu veranderd is.
 
Geen idee, ik gebruik het eigenlijk nooit maar ik heb vorig jaar zomer na de vakantie allerlei stukken film van de heenreis terug zitten kijken.
Zou kunnen dat dit nu veranderd is.

Dan denk ik dat dat toch gewoon saved clips zijn geweest waarbij je zelf op het camera icoontje hebt gedrukt om deze tijdens de rit op te slaan? Naar mijn weten is recent clips altijd maximaal 1 uur terug kijken geweest.