TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Positieve service ervaringen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Feb 4, 2016.

  1. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,878
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Gisteren voor een drietal puntjes bij Sec Rotterdam geweest:
    - Achter(lucht)vering slaat door
    - 1 vd pootjes van een afdekklepje dakdrager was afgebroken (had de detailer gedaan een jaar geleden, maar niet vermeld).
    - Spiegels niet meer in te klappen.

    - In de achtervering zat een hoogteverschil van 10mm dat is gekalibreerd (denk niet dat het het probleem verhelpt, maar daar kom ik later wellicht op terug).
    - Afdekklepje vervangen.
    - Spiegels vervangen door Power folding mirrors (heel blij mee!)
    - Er is aan de gordels getrokken

    Concern: Perform courtesy inspection.
    - Firmware versie gecontroleerd: Meest recente update aanwezig 7.1 (2.10.71)
    - Ruitensproeier vloeistof bijgevuld
    - Ruitenwisserinstallatie en ruitensproeiers gekontroleerd op juiste werking: In orde
    - Veiligheidsgordels en sluitingen gecontroleerd
    - Laadkabel van de klant getest en geinspecteerd: Werking in orde. Voertuig laadt normaal op. 32A. (uit teslalog.com bleek overigens dat er op 16A geladen was)
    - Bandenspanning gecontroleerd/aangepast: voor 3.1bar, achter 3.1bar
    - Gemeten banden profieldiepte [mm]:
    (Buitenzijde) (Midden) (Binnenzijde)
    LV: 68 70 70
    RV: 70 70 70
    LA: 50 50 50
    RA: 50 50 55
    Corrections: Rental Car Provided (+)
    Corrections: Car Wash Declined
    Niet wassen, alleen stofzuigen

    's-Ochtends bij afleveren vertelde ik nog dat er vocht in de chrome strip op de achterklep zat, maar dat ik snap dat daar vandaag niet naar gekeken kon worden.
    Hebben ze toch die strip vervangen (niet met de nieuwste versie, maar als het probleem nogmaals optreedt dan wordt ie weer vervangen)
    Daarnaast zijn de achterlichten vervangen omdat er bugs (beestjes met vleugels) in zaten.

    Ook is er spot repair uitgevoerd op het battery pack, ik was op vakantie over een geleiderails van een poort gereden die wat verf eraf geschraapt had (merg en been verhaal).
    Dat hebben ze dus geverfd.

    De seals and sliders van het panoroof zijn gereinigd.

    En vrijdag kan ik een nieuwe kentekenplaat bij mij in de buurt ophalen (had iemand zijn trekhaak in gezet)

    Ik kwam voor 3 puntjes en ze hebben er 10 afgehandeld.
    Ik ben een happy camper, dank Tesla Rotterdam!
     
  2. Janwillem

    Janwillem Member

    Joined:
    Nov 6, 2015
    Messages:
    200
    Location:
    Leiderdorp, Netherlands
    #2 Janwillem, Feb 4, 2016
    Last edited: Feb 4, 2016
    Valt jouw auto nog binnen de garantie van 80.000km? Ik ben benieuwd of dit soort dingen nog opgelost worden na die periode.

    Het lijkt heel erg op mijn bezoek aan Den Haag laatst. Een afspraak voor een paar garantiepunten werd door hen uitgebreid naar 18 punten. Ik had (onder andere) exact dezelfde problemen overigens: beestjes in de lampen, vocht in de lensjes, spiegels niet meer uitklappen. Bij mij werd de drive train ook vervangen op hun advies. Nu ik de nieuwe heb snap ik waarom, wat een stilte!!! Leenauto voor 4 dagen was een nieuwe blauwe 70D, erg leuk. Vallet service 's avonds om 19:00 was ook het vermelden waard.
    Ik heb nu te horen gekregen dat de accu gerepareerd is en terug geplaatst zal worden. Helaas blijft de splinternieuwe leenaccu er dus niet onder. Ik ben benieuwd wat de range weer zal zijn.
     
  3. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,878
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Ja, ik zit pas op 66000 km, maar vind eigenlijk dat dit na de garantieperiode ook nog onder coulance verholpen moet worden, of tegen een gereduceerd tarief. Het is een algemeen bekend probleem, een spiegel moet je kunnen blijven inklappen.
     
  4. Highkick

    Highkick Grinning SRV-man

    Joined:
    Nov 22, 2013
    Messages:
    194
    Location:
    Oirschot
    Begrijp ik nu goed, dat ze de standaard spiegels (die niet inklapbaar zijn) hebben vervangen (onder garantie?) door power folding mirrors?
     
  5. Janwillem

    Janwillem Member

    Joined:
    Nov 6, 2015
    Messages:
    200
    Location:
    Leiderdorp, Netherlands
    Is bij mij ook gedaan. Ze zaten muurvast. Ook de knoppengroep in de deur is ervoor aangepast en de user interface in het scherm. Werkt nu helemaal zoals het hoort. Erg nette oplossing.
     
  6. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,060
    Location:
    The Netherlands
    Ja, bij mij vertelden ze dat de oude mechanische spiegels niet meer beschikbaar zijn. Wat jammer nou!
     
  7. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    539
    Location:
    The Netherlands, Europe
    ja, want ze kunnen de normale spiegels niet meer leveren dus als ze vervangen moeten ze de nieuwe leveren.
     
  8. Highkick

    Highkick Grinning SRV-man

    Joined:
    Nov 22, 2013
    Messages:
    194
    Location:
    Oirschot
    HAHA, dan weet ik al wat er volgende service beurt op het lijstje staat... die spiegels van mij klappen namelijk niet in, erg lastig soms.....
     
  9. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,878
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Je zou denken dat een beetje WD40 het oplost, maar dat heb ik maar niet geprobeerd.
     
  10. Highkick

    Highkick Grinning SRV-man

    Joined:
    Nov 22, 2013
    Messages:
    194
    Location:
    Oirschot
    Voor de service van Tesla niets dan lof. Laatst een leenauto meegekregen voor een week of zo... na telefoontje dat ik mijn Tesla weer op kon halen even gevraagd of ik de leenauto weer vol getankt moese inleveren werd mij verteld, dat het vriendelijk was van me om te vragen, maar dat het niet nodig was.... kan me niet herinneren dat ik dit ooit eerder zo had bij andere merken..

    PS: Wat is eigenlijk de garantie termijn van Tesla?
     
  11. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P85DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,092
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
    Op de auto 4 jaar of 80.000km whatever comes first.
    Op drive unit en accu 8 jaar onbeperkt.
     
  12. Highkick

    Highkick Grinning SRV-man

    Joined:
    Nov 22, 2013
    Messages:
    194
    Location:
    Oirschot
    Dank u, ik dacht dat het 2 jaar was...
     
  13. Carl Leermakers

    Joined:
    Nov 24, 2013
    Messages:
    329
    Location:
    Brussels
    Weet iemand of die 4 jaar/8 jaar retroactief is verlengd voor de oudste Classics, want bij aankoop was het daar inderdaad twee jaar (denk ik)?

    Of was die retroactieve verlenging alleen voor drivetrain/accu (en was er dus geen algemene verlening van 2 naar 4 jaar)?

    Of was er helemaal niets en heb ik gedroomd?
     
  14. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    539
    Location:
    The Netherlands, Europe
    ja ook voor de orginele Tesla's is dat 8 jaar geworden.

    net de tesla opgehaald, en man man wat een wagen tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen maar na 2 weken in een BMW te hebben gereden pfffff nooit meer anders dan een tesla.
     
  15. Carl Leermakers

    Joined:
    Nov 24, 2013
    Messages:
    329
    Location:
    Brussels
    Dank. Dus 8 jaar voor DU/accu. Weet iemand of die 4 jaar ook retroactief werkte? (bijvoorbeeld voor niet-inklapbare buitenspiegels :)). Of is dit eerder gewoon vandaag "te negotiëren"?
     
  16. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,878
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Mijn spiegels waren 2 jaar en een kleine 2 maanden oud
     
  17. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,276
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Ik zit op 96k en mijn spiegels zijn ook gratis vervangen :) wat een extreem niveau van service!
     
  18. lfs

    lfs Member

    Joined:
    Feb 3, 2015
    Messages:
    14
    Location:
    Etten-Leur
    Ik moet zeggen ik in veel auto's gereden heb maar nog nooit zo'n goede service meegemaakt. Niets dan lof.
    Zowel het op de hoogte houden gedurende reparaties als ook het ophalen en afleveren van de auto.

    Ik heb soms wel het idee dat de medewerkers minder op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen cq updates etc.
     
  19. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,862
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Misschien niet helemaal op zijn plaats want het gaat juist niet om service ervaringen.

    Met mijn eerste Model S waren er, vooral in het begin, nogal wat kleinigheidjes. Dak dat haperde, er waren zaken als titanium plate, enkele updates aan hardware, 12 volt batterij die vervangen werd, waardoor ik zeer regelmatig bij het SeC was. Voor mij overigens erg dichtbij.

    Eigenlijk is het elke keer perfect gegaan, ik werd op de hoogte gehouden en kreeg een loaner mee. Het was zelfs zo schandalig dat, waar ik vroeger bij mijn vorige garage blij was als ik überhaupt een leenwagen (tegen betaling overigens) mee kon krijgen, ik nu een loaner (echt loaner dus zonder kosten en zelfs geen brandstofkosten), nieuwe Mercedes, als een teleurstelling ervoer. het moet niet gekker worden.

    Na een aantal aanpassingen werd het steeds rustiger want de auto werd beter en beter. Het laatste was de nieuwe drivetrain, waar ik overigens wel lang op moest wachten maar de Q versies zaten er aan te komen. Toen ik die auto verkocht had ik het idee dat hij "af" was. Stil efficiënt en soepel rijdend e.d.

    Toen kreeg ik de 70D. Die heb ik nu al een paar maanden maar er is nooit iets mee. Hij is alleen terug geweest om de wielen te wisselen maar verder niets. Inmiddels een kleine 10.000 km mee gereden. Ik kom vaak langs de Tesla plants hier in Tilburg maar heb geen reden meer om daar te stoppen. Dat ga je zelfs missen en, wat John al eerder opmerkte bij zijn P85D, ik moet nu zelf mijn auto wassen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

    Dus service tot nu toe zeer positief alleen zit de kwaliteit van de 70D verdere ervaringen met de service dus in de weg.
     
    • Like x 1
  20. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,878
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Afgelopen zaterdag reden we terug uit de Ardeche, de laatste stop was de Brussel SuC.
    Daar had ik problemen met laden, het amperage liep op tot in de 300A om vervolgens weer terug te vallen tot 70A.
    Ik had dit bij 3 stalls, bij die laatste ging het laden na een aantal keren af- en aankoppelen weer goed.
    Dacht nog, hier ga ik Tesla over bellen, maar dat was niet nodig. Ik werd net door Tesla DH gebeld of ik langs wilde komen voor dit probleem. Toch wel erg fijn die proactieve service :)
     
    • Like x 5

Share This Page