Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Daar kan ik me echt niet in vinden. Vorige week woensdag begon m’n S allerlei meldingen te geven dat er onderhoud noodzakelijk was. Donderdag gaf men (SeC Rotterdam) aan dat iemand dieper in de logs zou duiken. Vrijdagmiddag werd ik gebeld om te vertellen dat ik het weekend niet mocht rijden en dus ‘s middags een loaner kon komen halen.

Maandag een belletje dat men de drivetrain en bekabeling ging vervangen. En vanavond blijkt men nog steeds aan het werk gezien de meldingen op m’n telefoon.
 

Attachments

  • D1D0394B-AAC4-411D-9886-B5226250B26A.png
    D1D0394B-AAC4-411D-9886-B5226250B26A.png
    590.1 KB · Views: 103
Laatste onderhoudsbeurt van het 4 jarige onderhoudscontract net voor het einde van de 4 jaar. 3 weken later ( net na het verstrijken van de 4 jaar) melding dat 12 volt batterij moest vervangen worden. Volle pot moeten betalen voor vervanging. Nochtans expliciet gevraagd om 12 volt batterij na te kijken..... Geen goodwill, niets
Als je carrosserie schade hebt sturen ze je naar woekeraarbedrijven die van hen een monopolie krijgen... en verzekeringen onbetaalbaar worden.

Welk serviceniveau bedoelen jullie ???
 
  • Helpful
Reactions: dvroegop
De bmw van mijn vrouw had twee jaar geleden melding accu spanning laag. Gevraagd dit te bekijken, accu drie keer getest, dus leeg laten lopen dan weer laden, conclusie sensor a 400 euro kapot. Test stond ook gewoon drie keer op de rekening, maand later weer dezelfde melding, accu weer getest, nu bleek accu kapot a 300 euro, test stond ook gewoon weer op rekening, op mijn vraag dan was sensor toch niet kapot, een of ander dom verhaal wel rekening moeten betalen, geen refund voor de sensor. Zoiets als Dit heb ik bij Tesla gelukkig nog nooit mee gemaakt, eerlijk is eerlijk ik zie het sec wel vaker dan me lief is, maar een loaner en valet service is tot nu toe altijd goed geregeld. Zelfs een dag een X op verzoek meegekregen (en hij beviel). Bij bmw kan er niet eens een fiets vanaf.
Wil niet zeggen dat bij tesla alles perfect is maar wat ik tot nu toe bij verschillende dealers heb meegemaakt is het voor mij een verademing.
 
Na de 80.000 km beurt weer fijn een schone auto teruggehad en gelukkig kon ik na enig aandringen hem wel al de avond van tevoren brengen (weliswaar voor 19.00 maar een stuk beter dan het opofferen van een halve vrije om hem 's ochtends te brengen).

Nou heb ik wel een nieuwe drive-unit gekregen, dat is mijn derde. De vorige begon nu na 40.000 km alweer een lichte brom te krijgen. Het was echter al de Q-versie die ik had, nu geruild voor een nieuwe Q. Zijn er al meer mensen die toch problemen kregen met de Q-motor?
 
Vandaag een "Ranger" op bezoek gehad, om mijn 12V batterij en een deurhandel te vervangen. Ondanks dat ik op bijna 120000 km zit, is het onder garantie ontvangen. Topservice!
We hebben ondertussen gezellig zitten kletsen en zijn allebei weer een hoop wijzer geworden.


View attachment 289945
geen slechte auto om je werk mee te doen, stuk beter dan een Kangoo of Transit busje!
 
zoals ik hierboven schreef "onder garantie". Er kwam dus geen Visa of Mastercard aan te pas.

Hoe doen jullie dat ? Ik moest op 41000 km, 1500 km na laatste servicebeurt het volle pond betalen voor het vervangen van de 12V batterij, niets positieve service-ervaring. Bij de vraag of dat dan niet hadden kunnen vervangen bij de laatste servicebeurt ( had dit ook expliciet gevraagd) werd verteld dat de logs "normaal" waren en de 12V batterij niet onder de garantie valt.
Willekeur heerst blijkbaar bij Tesla ....
 
Hoe doen jullie dat ? Ik moest op 41000 km, 1500 km na laatste servicebeurt het volle pond betalen voor het vervangen van de 12V batterij, niets positieve service-ervaring. Bij de vraag of dat dan niet hadden kunnen vervangen bij de laatste servicebeurt ( had dit ook expliciet gevraagd) werd verteld dat de logs "normaal" waren en de 12V batterij niet onder de garantie valt.
Willekeur heerst blijkbaar bij Tesla ....
Ja, ik was eigenlijk verbaasd dat de accu niet in rekening gebracht werd. Mijn garantie is (onlangs) verlopen en eigenlijk lijkt het me een slijtageonderdeel. Maar ik dacht het zal wel in mijn duur aangeschafte servicebeurten zitten. Erg consequent is het niet.