Toch nog een aangename (indirecte) ervaring gehad met Tesla's service afdeling.
Ikzelf zat in het buitenland, zonder mogelijkheid tot communicatie (geen sat-phone bij). Maar de vriendin gebruikt mijn Model S dan natuurlijk wel. Op een mooie dag blijkt dat 'ie niet geladen heeft aan de wall-connector thuis. Natuurlijk is dit pas gemerkt als de auto al ver weg is van thuis. Door omstandigheden niet tussendoor kunnen laden en pas s'avonds laat terug thuis, met 0% remaining battery, en met een wall-connector die (nog steeds) niet wilt laden.
Dan heeft de vriendin tesla service opgebeld en is ze ergens in Tilburg terecht gekomen. Vriendelijke man daar die in de absoluut moeilijkste omstandigheden zijn werk moest doen
- model s had quasi geen power meer
- model s had geen connectiviteit (ondergrondse parkeergarage)
- wall-connector werkt niet
- mobile charger werkt _ook_ niet (belgisch faseprobleem)
- vriendin die geen VIN nummer of klantennummer kent
- geen telefoon-ontvangst aan de wagen, dus continue terugbellen en terugbellen..
Toch is die man er in geslaagd om:
- het probleem te diagnosticeren (kapotte kabel aan de wall-connector)
- de auto te laten bijladen
Bij mijn eigen thuiskomst: nieuwe wallconnector (onder garantie) op de post. Die is ondertussen gemonteerd en alle problemen zijn terug van de baan.
Kudo's voor de service-medewerker die deze puzzel heeft opgelost!