Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe doen jullie dat ? Ik moest op 41000 km, 1500 km na laatste servicebeurt het volle pond betalen voor het vervangen van de 12V batterij, niets positieve service-ervaring. Bij de vraag of dat dan niet hadden kunnen vervangen bij de laatste servicebeurt ( had dit ook expliciet gevraagd) werd verteld dat de logs "normaal" waren en de 12V batterij niet onder de garantie valt.
Willekeur heerst blijkbaar bij Tesla ....
Ik denk dat er nog iemand ingewerkt moet worden...
 
  • Funny
Reactions: Basvdpoel
Toch even hier mijn positive elevating met SeC Tilburg delen. Had bij de navigatie vastlopers en moest frequent herstarten. Verder veel toch bij het driehoek raampje.

De MCU Met groot en kleine scherm zijn onder garantie vervangen en er zijn nieuwe deurrubbers geplaatst.

Verder kon ik zonder problemen met de Tesla leenauto mijn zakelijke ritten in het buitenland voltooien.

Wat een geweldige service !! Niets anders dan Tesla meer voor mij :)
 
Gister 17:32 ik meld via een korte email het probleempje met stuurknopjes(knopje was ingezakt, en mute knop werkt niet meer goed)

Gister 18:22 mail reply 'we gaan kijken wat we kunnen betekenen'

Vandaag 10:15 we hebben ze bij de mobile service liggen. Afspraak gemaakt voor 4uur vandaag!

En vandaag om 16:00 uur heeft de mobile service monteur vervangen wat nodig was... Wauw :-D
Plus wat clips om een paneel bij achterklep vast te zetten, en even extra rubbertje op een schroef (viel me ineens op dat deze weg was)

PS leuke service wagen, omgebouwd oude signature, Witte wrap en veel extra inbouw tbv service.
IMG_20180501_161454.jpg IMG_20180501_161425.jpg IMG_20180501_162224.jpg
 
Dit weekend reden we op de terugweg van Zaventem naar NL en moest laden in Aartselaar.
Ondanks het feit dat we niet in Belgie zullen kopen, nam de verkoper (Matthias) uitgebreid de tijd om de verschillen tussen onzet 2013 classid en de model 75 en 100 uit te leggen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik was vanmiddag even langsgereden bij SeC Den Haag om te kijken of ik een afspraak kon maken om de verroeste bevestingsmoeren van de kofferbak te vervangen. De onderdelen bleken toevallig gisteren binnengekomen en ze hebben het vervangen maar meteen gedaan. Ik kreeg ook nog meteen een wielbout mee ter vervanging van de bout die bij SeC Wormer een beetje dolgedraaid is.
Was weer top.
 
Ik was vanmiddag even langsgereden bij SeC Den Haag om te kijken of ik een afspraak kon maken om de verroeste bevestingsmoeren van de kofferbak te vervangen. De onderdelen bleken toevallig gisteren binnengekomen en ze hebben het vervangen maar meteen gedaan. Ik kreeg ook nog meteen een wielbout mee ter vervanging van de bout die bij SeC Wormer een beetje dolgedraaid is.
Was weer top.

Ja Service Center Den Haag is goed. ''s Ochtends belletje dat de 12 Volt accu er was, ''s middags geplaatst. Maar leuker nog: het was heel gezellig in de wachtruimte.
Klein uurtje vol humorvolle en goede conversaties met leuke dames (en heren) .

Is dat alleen zo in 070?
 
Ik was vanmiddag even langsgereden bij SeC Den Haag om te kijken of ik een afspraak kon maken om de verroeste bevestingsmoeren van de kofferbak te vervangen. De onderdelen bleken toevallig gisteren binnengekomen en ze hebben het vervangen maar meteen gedaan. Ik kreeg ook nog meteen een wielbout mee ter vervanging van de bout die bij SeC Wormer een beetje dolgedraaid is.
Was weer top.
Even ter correctie Paul. Het is SeC De Woude, niet Wormer.
En het is ook geen wielbout, maar een wielmoer.
Voor jouw gemoedsrust, ik heb nu ook een 22 mm zeskantige dop.
Wil je nog meer wielmoeren met kapjes, ik heb ze allemaal over.
:)
 
Vandaag, na een maand rondgereden te hebben met een '12 Volt batterij moet worden vervangen' melding, Tesla nog eens gebeld.
Die melding kan ik wel verdragen, maar elke morgen op mijn telefoon de melding krijgen dat er weer een update is mislukt, vind ik langzamerhand vervelend.
Ilse, we krijgen een band, verbaast zich erover dat die melding er nog steeds is. Ze gaat een nieuwe diagnose voor me regelen en belt me een uur later terug. Of ik even in de auto wil gaan kijken of de melding nu weg is. En ja, de melding is nu weg.
Over the air verholpen :)
 
Heb sinds de aanschaf van de MS100D ook wat grotere/kleinere issues die ik graag opgelost zou zien, maar Tesla Arnhem is erg druk mbt service verlening merk ik. Hebben pas eind juli weer ruimte... Dus zojuist de Ranger op bezoek gehad om een voortijdige diagnose te stellen mbt te bestellen onderdelen. Erg prettige dienstverlening!

Hij constateert de problemen ter plaatse, kan zo aardig inschatten welke onderdelen er vervangen moeten worden, waardoor de reparatietijd uiteindelijk wordt gereduceerd. Kleine problemen worden direct verholpen (zoals het blijven hangen van een deurgreep).
Ondanks de redelijk lange wachttijd op de daadwerkelijke service dus toch tevreden!
 
Vandaag, na een maand rondgereden te hebben met een '12 Volt batterij moet worden vervangen' melding, Tesla nog eens gebeld.
Die melding kan ik wel verdragen, maar elke morgen op mijn telefoon de melding krijgen dat er weer een update is mislukt, vind ik langzamerhand vervelend.
Ilse, we krijgen een band, verbaast zich erover dat die melding er nog steeds is. Ze gaat een nieuwe diagnose voor me regelen en belt me een uur later terug. Of ik even in de auto wil gaan kijken of de melding nu weg is. En ja, de melding is nu weg.
Over the air verholpen :)

Hier niet over the air kunnen verhelpen, dus ranger ter plaatse 20 min later is de accu vervangen. Ranger met de snelste wagen er service ter plaatse P85D ;-)
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Wim S.
even een rechtzetting voor Tesla service :

mijn naam is Dirk Saenen. Met de S van Model-S, mijn auto !
Ik heb tot nu toe enkel positieve tot héél positieve service-ervaringen mogen ervaren. Zowel in Aartselaar als in Tilburg, de enige twee sec's die ik tot nu gebruikt heb.
Af en toe heb ik deze ervaringen ook gepost in dit draadje, maar meestal niet om de discretie te bewaren.


Ene Dirk Daenen is mij totaal onbekend.
En in het onwaarschijnlijke geval dat ik klachten zou hebben over jullie service, of over Tesla in het algemeen, dat zal ik deze met jullie persoonlijk bespreken. En niet éénzijdig op het Fakebook gooien.

Voila, dit gezegd zijnde kan ik mij weer richten op de voorbereiding van de volgende roadtrip - door nu (woensdag/donderdag) een tripje in Engeland; en vrijdag en zaterdag de E-rally te beleven. Zo ben ik helemaal in de stemming om zondag het grote avontuur aan te vangen.
 
  • Like
Reactions: Xfrank and robertvg
Afgelopen dinsdag mijn auto naar de SeC in Duiven gebracht (werktechnisch voor mij momenteel het handigst)
Wat een leuke vestiging zeg! Al was het maar om de uiterst vriendelijke telefonistes die ik aan de lijn had de dagen daarvoor. Anyways, probleem met de cladding sensor is verholpen (nu in beide FWD nieuwe sensoren) andere kleine dingetjes ook gefixt, waaronder de kabel die bovenaan de kofferklep zit. Die kabel kwam nog weleens tussen de klep en het dak, waardoor de klep niet met de keyfob of het knopje op de klep te sluiten was, alleen met de hand met een ferme haal.
Monteur reed bij de intake nog samen met mij een stukje ivm de “shudder”. Was volgens hem wel de moeite van het vervangen van de aandrijfassen waard (zowel in normal als very low merkbaar, in very low moet je hem wel hard intrappen, maar dat doe ik toch nooit). Na de vakantie maar even zien.

Vanmorgen de auto weer opgehaald. Mooi gewassen, zelfs de banden glimmen weer!

Wat mij ook opviel t.o.v. SeC Amsterdam, is dat de monteurs niet met de klantenwagens over het terrein scheurden.

Ik denk er zwaar over na om mijn voorkeurs SeC te gaan wijzigen naar Duiven...... al was het maar dat de telefonistes de namen hebben van mijn favoriete liedjes (van Barry Manilow en Dolly Parton:cool:)
 
Zaterdagmorgen op de parking van het grootwarenhuis viel de laadklep in panne. Ze sloot nog wel maar gaf alarm dat ze niet gesloten was. Openen ging ook niet meer. Vermits SEC Machelen 5km ervandaan was even langsgereden. Ze kregen de klep niet open met de noodontklemming binnenin. Maandagmorgen 9u een telefoontje van het SEC voor een afspraak. Probleem is dat de auto niet meer op slot wil dus redelijk dringend. Mocht langsgaan om 16u. Om 17u05 alles gerepareerd onder garantie (defecte vergrendeling).
En bovendien mijn 100D ook "uncorked" :D
 
  • Like
Reactions: S-19910