Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
De logistiek in Amsterdam moet inderdaad echt verbeteren, zelfs bij een afspraak die lang van tevoren is ingepland (vervangen voorste aandrijfassen in onze X) zijn wij de auto ruim 1,5 week kwijt. Niet omdat de reparatie zo lang duurt, maar omdat er de eerste week niet aan de auto kon worden gewerkt. Er stonden andere auto’s die eerst aan de beurt waren.

Erg is dit allemaal niet, je krijgt gewoon al die tijd een vervangwagen. Tot gisteren een Jaguar XF, die ik gisteravond kon omruilen voor een model S p90d (zonder ludicrous). Net op tijd, want de tank van de Jaguar (diesel) begon leeg te raken!

Het is natuurlijk wel zonde van de onnodige kosten voor zo’n huur jaguar van sixt, maar daarna geniet je wel weer extra van wat de Tesla biedt!

is toch van de zotten om zulke onnodige kosten te maken... raar dat er geen winst wordt gemaakt zeg.... Goed inplannen lijkt me noodzakelijk op zo'n drukke locatie.
 
Het is niet alleen de logistiek in Amsterdam die niet klopt, maar die vestiging is gewoon veel te klein. Ik had vorige week een mobiele monteur die bij mij thuis wat interieurpaneeltjes kwam vervangen en die vertelde dat hij zelfs niet op het terrein mocht parkeren als hij onderdelen moest halen. Ze weten dus wel dat het veel te krap is daar.
Snel verplaatsen naar een locatie die veel meer ruimte heeft en die waarschijnlijk ook goedkoper is, want een dure plek is het.

NB. Ik belde voor die afspraak en kreeg als antwoord: dat wordt oktober, maar ik heb wel over twee dagen een monteur die het klusje bij u thuis kan doen zonder extra kosten. Dat hoort dan weer in het andere draadje, want dat is een heel positieve ervaring.
 
... Een paar weken na mijn laatste servicebeurt in maart begon er links voor iets te rammelen bij hobbelige wegen. Mijn lekenoor denkt stabilisatorstang. ... .Er moet namelijk een nieuwe stabilisatorstang komen en die is niet op voorraad..

Ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb... In de Brugse binnenstad schaam ik me dood, wat een rammelkar.. :)
 
De verkoop ging een beetje of je een Ipad bij de Mediamarkt koopt. Mijn vrouw en ik dachten dat dit wel zou komen omdat het meer een techbedrijf is dan een autobedrijf.

Een niet 100% product kan idd goed zijn voor je klanten binding.
Ik denk dat ik 30 jaar geleden al eens een verkoopcursus heb gehad waarin werd gesteld dat je een klant met een klacht kunt binden voor het leven.

Heel even was het lastig om het kwartje te laten vallen dat er echt een issue was met de auto waarna daar na de service echt een warme douche was. Monteurs en receptionist die je echt het gevoel geven dan je een gewaardeerde klant bent. Deze mensen kunnen er persoonlijk niets aan doen dat er wat mis is aan je auto ze kunnen je alleen zo goed mogelijk helpen. Dit doen ze ook en ook het niet kunnen leveren van onderdelen wordt gebruikt om je de service kant duidelijk te maken. De auto wordt gehaald en gebracht en zo ook met de loaner.

De loaner die ik heb is waarschijnlijk een inruil en staat nu op winterbanden. Het komende weekend moet ik mijn zoon wegbrengen naar Denemarken omdat hij daar een half jaar gaat studeren. 2x 1.000km op winterbanden hoofdzakelijk de Duitse autobaan knallen lijkt mij niet handig en dus krijg ik uiterlijk vrijdagochtend mijn eigen auto of een andere loaner langs gebracht.

Ja het is niet perfect, maar het wordt wel altijd opgelost.

Dit ben ik bij de ICE fabrikanten eigenlijk nog nooit tegengekomen en als je daar klachten had, dan hadden ze deze klacht nog nooit gehoord en moest ik zelf maar voor vervanging of een huurauto zorgen. Als je al een loaner kreeg dan was het meestal een een type dat 2 of 3 klasses lager was met crappy stoelen zodat mijn rug na de eerste km al weer verlangde naar mijn eigen auto. Hierdoor durfde je eigenlijk al niet meer te klagen.
 
SeC Amsterdam Z-O is inderdaad vrij krap. Als ik die postzegel bekijk, was die eigenlijk een jaar of wat geleden al aan de krappe kant (onderhoud, SuC, aspirant kopers, allemaal op de vierkante meter manoeuvreren). Die locatie zou ik persoonlijk als verkooplocatie behouden, vooral als je er nog modellen bij krijgt. Onderhoud, gewoon in een groter pand een paar straten verderop (staat er niet een pand van een voormalige autodealer daar leeg, in het rijtje van A-Point?) SuC locatie verplaatsen naar het Makro terrein, kan je tijdens het laden nog even shoppen bij de Makro of een van de Aziatische toko’s daar tegenover ;) Nadeeltje is dat na sluitingstijd het een beetje een verlaten boel is...
Van de zotte dat de mobiele servicewagen niet op dat terrein mag staan om te laden en lossen. Over een paar duizend kilometer kan ik me gaan melden voor de 40.000 km beurt. Denk dat ik ‘m alvast plan bij de SeC Duiven, alhoewel die locatie ook niet is meegegroeid met het aantal wagens die in die omgeving rondrijden, zal het ook wel wat langer duren voor ik daar terecht kan (vind ze daar ook meer in oplossingen denken, dan in problemen).
 
  • Like
Reactions: nico180
Na bijna 60.000km en een klein jaar toch maar eens tijd voor service (en nieuwe banden).
Ondanks alle verhalen kon ik snel terecht bij SeC Rotterdam. Binnen drie weken. Had zelfs nog sneller gekund maar dat kon ik niet vanwege vakantie.
Naast regulier onderhoud en de banden een paar dingen die nagekeken moesten worden. Een kleine lekkage (2 keer druppel binnen afgelopen jaar) en de gele strepen op scherm. Planning was dat ze twee dagen nodig hadden.

Ik kreeg een mooie AP 1 model S mee als loaner. Aan het einde van de tweede dag bericht: we hebben de lekkage nog niet helemaal opgelost, we hebben de auto zeker nog tot morgen nodig.
Vrijdagmiddag einde van de middag: auto is klaar. Weet u, we begrijpen dat dat niet heel handig is, we komen hem gewoon even brengen (ruim een uur rijden).
Auto op vrijdagavond showroomschoon thuisbezorgd door vrolijke medewerker SeC Rotterdam met nieuw scherm (niets maanden wachten) en alle zaken opgelost.

Misschien heb ik geluk gehad, waarschijnlijk is dit het magische effect van de subtiel geplaatste forumstickers :)

In elk geval een enorm positieve ervaring en complimenten voor de mensen van SeC Rotterdam! (Leest u mee?)
 
In elk geval een enorm positieve ervaring en complimenten voor de mensen van SeC Rotterdam! (Leest u mee?)

Ik vind het heel goed van je dat je dit ook zo post. Ze maken in de SeC’s veel uren, de druk ligt hoog en ze doen hun best om prima service te verlenen. Het blijkt ook weer eens uit jouw verhaal.
We weten allemaal heel goed wat een beetje waardering doet voor de motivatie.
Mijn ervaringen zijn idem positief, vrijwel alleen maar mensen in die SeC’s meegemaakt die hun stinkende best doen.
Misschien wordt het weer eens tijd voor een actie @FVO @Hans Noordsij ?
 
Last edited:
AB12856A-0E80-47E0-8C6E-DD7069A18769.jpeg

Sind enkele weken zag een vreemde rand op m’n scherm. Ik nam deze foto en stuurde om 23:00 een mail naar SEC Aartselaar met de vraag of dit normaal is.
Volgende ochtend antwoord dat stuk besteld is en dat ze me gingen contacteren voor een afspraak wanneer ze weten wanneer het stuk binnen ging zijn. Zelfde dag afspraak gemaakt voor daaropvolgende week (gisteren). Perfect in garantie geplaatst.

Wat een voortreffelijke service alweer: snel en zonder poespas; blijkbaar is de yellow ribben een gekend fenomeen, ik had er nog nooit van gehoord...
 
  • Like
Reactions: robertvg
Dinsdag 17:00 naar SeC Den Haag gereden met haperende 3G verbinding.
Gewoon om even te laten kijken, geen afspraak.

Meteen diagnose gedaan. Bleek beter te zijn scherm en mcu te vervangen. Direct besteld, auto achter gelaten, loaner meegekregen (met van die rode remklauwen en spoilertje, beetje ordi maar OK :)), binnen 15 minuten weer on the road.

Scherm/mcu is binnen 24 uur aangekomen en direct gemonteerd. Donderdag weer op pad met mijn geliefde "eigen" S. Met als bonus LTE upgrade...

(Niet aan de lease maatschappij Mister Green vertellen please.)

Maar samenvattend:
  • Zonder afspraak einde werkdag binnen komen.
  • Onderdeel binnen 24 uur in Den Haag.
  • Direct gemonteerd.
  • Auto gewassen.
  • Auto is er nog nog nog beter op geworden.
  • Laatste update ook nog ge-pushed.
Dankjewel SeC Den Haag!

Edit: Laatste versie die ik nu heb gekregen is 2018.32.2 3817fdd .
Heeft iemand die al? Heb gehoord dat bij deze versie AutoPilot ook in zijn achteruit werkt.
 
Dinsdag 17:00 naar SeC Den Haag gereden met haperende 3G verbinding.
Gewoon om even te laten kijken, geen afspraak.

Meteen diagnose gedaan. Bleek beter te zijn scherm en mcu te vervangen. Direct besteld, auto achter gelaten, loaner meegekregen (met van die rode remklauwen en spoilertje, beetje ordi maar OK :)), binnen 15 minuten weer on the road.

Scherm/mcu is binnen 24 uur aangekomen en direct gemonteerd. Donderdag weer op pad met mijn geliefde "eigen" S. Met als bonus LTE upgrade...

(Niet aan de lease maatschappij Mister Green vertellen please.)

Maar samenvattend:
  • Zonder afspraak einde werkdag binnen komen.
  • Onderdeel binnen 24 uur in Den Haag.
  • Direct gemonteerd.
  • Auto gewassen.
  • Auto is er nog nog nog beter op geworden.
  • Laatste update ook nog ge-pushed.
Dankjewel SeC Den Haag!

Edit: Laatste versie die ik nu heb gekregen is 2018.32.2 3817fdd .
Heeft iemand die al? Heb gehoord dat bij deze versie AutoPilot ook in zijn achteruit werkt.
Ik heb deze versie ook sinds vannacht. AutoPilot achteruit? Probeer mij er iets bij voor te stellen.......o_O
 
Hij kan al achteruit inparkeren, dus waarom niet zou je zeggen.
Alleen moet je vooruit minimaal 30km/u rijden en achteruit is volgens zeggen beperkt op 27km/u.
Echter gezien het overstappen naar volledig rijden door de AP lijkt het mij niet onlogisch maar dan alleen mogelijk met EAP versies die ook zij camera's hebben. Alleen een paar parkeersensoren om op te sturen lijkt mij wat weinig en omdat bij de SuC de middenpaaltjes bijna allemaal schuin gereden zijn, met een deuk ter hoogte van de bumper, lijkt mij het niet handig om op deze sensoren te vertrouwen.
 
Na het ophalen van onze Tesla, kan ik inmiddels 2x schrijven over een positieve 'service' ervaring en ik denk dat het altijd goed is om dat te doen.

Allereerst na het ophalen van onze Tesla bleek de auto te stuiteren. Heel jammer als je de auto pas 5 minuten hebt, maar aangezien ik de eerste ben die 'echt' met de auto op de openbare weg rijd, kan dat mijns inziens natuurlijk gebeuren. Direct teruggereden naar de service-afdeling van Tesla Tilburg. Doordat ik aan tijd gebonden zat, de auto achtergelaten en een loaner meegekregen. De volgende dag 's ochtends al om 10:30 uur gebeld dat de auto klaarstaat, met excuses erbij. Heel vriendelijk geholpen (aanspreekpunt bleef hetzelfde, super) en uiteindelijk bleek het een band met teveel 'road force'.

De 2e positieve ervaring is met een Tesla specialist Nikola Brussels in Londerzeel. Ik heb daar een set velgen gekocht en ben echt perfect geholpen. Zelfs het brengen van de velgen naar mijn thuisadres wat niet teveel gevraagd (er pasten er uiteindelijk maar 2 achterin). Leuk om te zien dat er buiten de servicecenters ook specialisten ontstaan en inspringen op de markt. Thumbs up!
 
De S naar Tesla Arnhem gebracht om enkele afleverpunten op te lossen. Het duurde 2 dagen terwijl ik rekende erop te kunnen wachten. Vooral door alle drukte. In ieder geval keurig alle punten opgelost. Ik kon op het gevraagde tijdstip de auto niet ophalen. Tesla: dan komen wij de auto vanavond bij u omruilen. ( op ruim 100 km afstand ). Top actie van Tesla Arnhem!