Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pre heating

This site may earn commission on affiliate links.
Nu het weer kouder is, merk ik dat het 's ochtends langer duurt voordat het interieur opwarmt via de app. De app geeft aan 'ontdooien' (en alle icoontjes). De temperatuur indicatie komt dan aardig snel van (vanmorgen) -4 naar +4, maar komt zelfs na een half uur niet verder dan dat. Als je na een half uur bij de auto aankomt, mag je eigenlijk nog steeds krabben en is het gewoon koud in de auto. Ik zet hem dan maar handmatig op achterruit en voorruitverwarming en is het redelijk snel weg en warmt het interieur zoals normaal snel (als in paar minuten) op. Hij hangt gewoon aan een TWC. Ik kan mij niet herinneren dat dit vorig jaar ook zo was? Iets met V9?
 
Nu het weer kouder is, merk ik dat het 's ochtends langer duurt voordat het interieur opwarmt via de app. De app geeft aan 'ontdooien' (en alle icoontjes). De temperatuur indicatie komt dan aardig snel van (vanmorgen) -4 naar +4, maar komt zelfs na een half uur niet verder dan dat. Als je na een half uur bij de auto aankomt, mag je eigenlijk nog steeds krabben en is het gewoon koud in de auto. Ik zet hem dan maar handmatig op achterruit en voorruitverwarming en is het redelijk snel weg en warmt het interieur zoals normaal snel (als in paar minuten) op. Hij hangt gewoon aan een TWC. Ik kan mij niet herinneren dat dit vorig jaar ook zo was? Iets met V9?

Range mode aan staan? Zet hem eens uit en bekijk eens of dat het verschil maakt.
 
Nu het weer kouder is, merk ik dat het 's ochtends langer duurt voordat het interieur opwarmt via de app. De app geeft aan 'ontdooien' (en alle icoontjes). De temperatuur indicatie komt dan aardig snel van (vanmorgen) -4 naar +4, maar komt zelfs na een half uur niet verder dan dat. Als je na een half uur bij de auto aankomt, mag je eigenlijk nog steeds krabben en is het gewoon koud in de auto. Ik zet hem dan maar handmatig op achterruit en voorruitverwarming en is het redelijk snel weg en warmt het interieur zoals normaal snel (als in paar minuten) op. Hij hangt gewoon aan een TWC. Ik kan mij niet herinneren dat dit vorig jaar ook zo was? Iets met V9?
Heb het hier van de week toevallig eens getimed met een S van september dit jaar, binnen 15 minuten waren de ramen ontdooid en was het interieur op temperatuur.
 
Correct, als je aan de lader hangt en je interieur gaat verwarmen zal hij de stroom daarvoor uit de laadpaal betrekken.
Dat verwarmt echter de batterij niet. Je zal het laatste uur voor je vertrekt je batterij moeten opladen wil deze opwarmen.
Maar 11kW is daarvoor wellicht zelfs te weinng.

Vanmorgen om 4:00 de 16,5 kW lader aan laten gaan en om 7:00 de verwarming.
Om 7:15 een heerlijk warme auto en geen beperking mbt de regeneratie.
 
Range mode aan staan? Zet hem eens uit en bekijk eens of dat het verschil maakt.
Nee, die staat uit. Die heb ik nog nooit aangezet. Bedankt voor de suggestie!

Heb het hier van de week toevallig eens getimed met een S van september dit jaar, binnen 15 minuten waren de ramen ontdooid en was het interieur op temperatuur.
Ja dit is herkenbaar, zo was het ook voorheen. Heerlijk luxe.

Het vreemde blijft dat de binnentemperatuur niet verder oploopt. Te druk met verwarmen batterij?
 
Helaas kan ik (nog) niet thuis laden maar de tips zijn:

- Laad b.v zodra je thuis komt tot 50-70% zodat bij een lage SoC niet door de kou opeens te weinig energie hebt
- Laad net voor vertrek een extra 10-20% zodat je geen regeneratie issues hebt en bij vertrek meteen een niet al te gek verbruik hebt
- Zet de heater aan 15 minuten van te voren om comfortabel in te stappen

Indien je niet op een flink vermogen kunt laden thuis zal de batterij niet echt opwarmen.

Ik heb een S uit September en die heeft 10-15 minuutjes nodig om heerlijk warm te kunnen vertrekken met de ramen grotendeels ontdaan van ijs maar ik heb nog niet meegemaakt dat ik vertrek onder het vriespunt dus wellicht heeft het dan iets meer tijd nodig.

Trouwens, de reden dat de auto niet de ruitverwarming aanzet is omdat dit risico vol is met sneeuw, ijs en vorst. Je ruit kan gemakkelijk breken door de grote temperatuurverschillen.
 
- Laad b.v zodra je thuis komt tot 50-70% zodat bij een lage SoC niet door de kou opeens te weinig energie hebt
- Laad net voor vertrek een extra 10-20% zodat je geen regeneratie issues hebt en bij vertrek meteen een niet al te gek verbruik hebt
- Zet de heater aan 15 minuten van te voren om comfortabel in te stappen

Klinkt als een hoop planning gedoe, maar ik zal het eens proberen.

Indien je niet op een flink vermogen kunt laden thuis zal de batterij niet echt opwarmen

is 3x16A voldoende? Denk niet dat veel mensen thuis 3x32A kunnen laden.
 
Nu het weer kouder is, merk ik dat het 's ochtends langer duurt voordat het interieur opwarmt via de app. De app geeft aan 'ontdooien' (en alle icoontjes). De temperatuur indicatie komt dan aardig snel van (vanmorgen) -4 naar +4, maar komt zelfs na een half uur niet verder dan dat. Als je na een half uur bij de auto aankomt, mag je eigenlijk nog steeds krabben en is het gewoon koud in de auto. Ik zet hem dan maar handmatig op achterruit en voorruitverwarming en is het redelijk snel weg en warmt het interieur zoals normaal snel (als in paar minuten) op. Hij hangt gewoon aan een TWC. Ik kan mij niet herinneren dat dit vorig jaar ook zo was? Iets met V9?
climate nog wel op 'auto' staan?
 
Helaas kan ik (nog) niet thuis laden maar de tips zijn:

- Laad b.v zodra je thuis komt tot 50-70% zodat bij een lage SoC niet door de kou opeens te weinig energie hebt
- Laad net voor vertrek een extra 10-20% zodat je geen regeneratie issues hebt en bij vertrek meteen een niet al te gek verbruik hebt
- Zet de heater aan 15 minuten van te voren om comfortabel in te stappen

Indien je niet op een flink vermogen kunt laden thuis zal de batterij niet echt opwarmen.

Ik heb een S uit September en die heeft 10-15 minuutjes nodig om heerlijk warm te kunnen vertrekken met de ramen grotendeels ontdaan van ijs maar ik heb nog niet meegemaakt dat ik vertrek onder het vriespunt dus wellicht heeft het dan iets meer tijd nodig.

Trouwens, de reden dat de auto niet de ruitverwarming aanzet is omdat dit risico vol is met sneeuw, ijs en vorst. Je ruit kan gemakkelijk breken door de grote temperatuurverschillen.
Op wintersport rustig met -25 geprobeerd en er gebeurt niks met je ruit
 
Even voor iedereen voor wie het de eerste winter met de Tesla wordt: oppassen voor vastgevroren ruitenwissers.
Je vergeet gemakkelijk dat de ruitenwissers na een bui nog op de laagste stand staan ingeschakeld als je de auto verlaat.
Er zit (in ieder geval bij alle S’en voor zover ik weet) geen mechanisme om overbelasting tegen te gaan.
Je zal niet de eerste zijn waarbij door vastvriezen in combinatie met inschakeling de ruitenwissers spontaan afbreken.
Een gewaarschuwd mens etc....