Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prepare for your delivery - gegevens nodig?

This site may earn commission on affiliate links.
Hey all,

Ik heb het "prepare for delivery" mailtje gehad voor de Model 3 LR AWD Grijs (al heb ik uit de andere topics al begrepen dat dat weinig zegt). In de bijlage staat oa het volgende:

"Om de levering van uw Tesla te verwezenlijken willen wij u vragen enige informatie aan te vullen op uw Tesla account."

en dat ze graag nog een kopie rijbewijs en inschrijvingsbewijs KvK willen ontvangen. Ik had beide bij het completeren van de registratie al geüpload, maar omdat ik niet 100% zeker weet of ik daar een digitaal gewaarmerkt KvK-uittreksel had gebruikt, wilde ik die voor de zekerheid alsnog toevoegen.

Helaas heb ik tot zover ik kan zien geen enkele mogelijkheid om dit te doen. Als ik naar mijn tesla account ga, staat daar alleen:

"Volgende stappen
Wij stellen uw contract op en nemen contact met u op wanneer u de eindbetaling kunt voldoen."

Ik zie geen manier om mijn ingevulde gegevens te wijzigen of zelfs ook maar in te zien.

Ik heb het delivery team al twee keer gemaild met de vraag wat er nu precies van me verwacht wordt, en hoe ik die info kan uploaden, maar sinds ik tot de bestelling ben overgegaan krijg ik geen antwoord meer op mijn mails. Ik heb geen idee of de auto nu definitief is besteld/gereserveerd, of dat ze nog steeds ergens op wachten (en dus ook of de koop überhaupt doorgaat, want als hij na 31 december wordt geleverd moet ik hem helaas annuleren).

Is er een andere manier om de echte huidige status van de bestelling te achterhalen? En om erachter te komen of ik nu nog iets moet insturen, en zo ja, hoe/waar? Ze zullen het ongetwijfeld druk hebben, maar ze hebben kennelijk niet door hoeveel stress ze hiermee veroorzaken :p.

Alvast bedankt, ZeusEQ / Patrick
 
Welliswaar via lease besteld en geleverd; Maar daar ik er via mail/telefoon bij Tesla niet doorheen kwam (en leasemaatschappij me ook niet veel kon vertellen), gewoon langsgaan bij een Tesla SeC.

Uit werk even langs die in Amsterdam gereden; wisten me destijds binnen een minuut te vertellen dat er reeds een auto aan mijn bestellingnr was gekoppeld en deze ook al per boot vertrokken was ri NL. Verwachte leverdatum week ook maar enkele dagen af van de daadwerkelijke datum.
 
Ik had hetzelfde en kwam er achter dat het kvk dat ik had geüpload te oud was. Ik heb gebeld met de delivery en moest de documenten nog per mail nasturen.

Ondanks die standaard mail hebben ze wel gewoon alle gegevens hoor. Ik vermoed dat ze dat sturen omdat er mensen zijn die niet direct alle documenten uploaden.
 
Ik had hetzelfde en kwam er achter dat het kvk dat ik had geüpload te oud was. Ik heb gebeld met de delivery en moest de documenten nog per mail nasturen.

Ondanks die standaard mail hebben ze wel gewoon alle gegevens hoor. Ik vermoed dat ze dat sturen omdat er mensen zijn die niet direct alle documenten uploaden.

Tja, dat contact krijgen met Delivery, of dat nu via mail of telefoon is, lukt dus gewoon niet :-(. Telefonisch kom ik er nooit door, en op de mail reageren ze niet, dus ik vertrouw er ook niet op dat het goedkomt als ik blind de documenten erheen mail. Overigens begrijp ik ook niet waar ze mijn KvK gegevens voor nodig hebben als ik de auto gewoon zelf betaal (wel zakelijk, maar niet via lease of financiering). Maar ook dat soort simpele vragen kan ik nergens kwijt.

Gebruik je voor Delivery gewoon het telefoonnummer
Klantenondersteuning en hulp onderweg
Lokaal: 013 799 9525
dat te vinden is op de support pagina? Of is er een "rechtstreeks" nummer naar Delivery waar ik overheen gelezen heb?

Het dichtstbijzijnde SeC is een stuk omrijden, maar ik zal er dan toch maar weer een keer langs moeten gaan.

In ieder geval bedankt voor jullie snelle antwoorden!
 
Bellen met 020 3650008. Je kunt niet echt de juiste keuze vinden, want sommige komen uit op een automatisch bandje. De eerste keuze weer ik niet meer, de laatste optie moet je 1 kiezen om een medewerker te spreken. Iets met leveringen.

Ik had iets uit 2017 geüpload. Het mag niet ouder zijn dan 6 maanden. Als de bestuurders weer een eigen bv hebben moet je dus 2 kvks uploaden. Uiteindelijk moet de berijder op het kvk staan
 
Bellen met 020 3650008. Je kunt niet echt de juiste keuze vinden, want sommige komen uit op een automatisch bandje. De eerste keuze weer ik niet meer, de laatste optie moet je 1 kiezen om een medewerker te spreken. Iets met leveringen.

Ik had iets uit 2017 geüpload. Het mag niet ouder zijn dan 6 maanden. Als de bestuurders weer een eigen bv hebben moet je dus 2 kvks uploaden. Uiteindelijk moet de berijder op het kvk staan
En als de berijder een medewerker is ?
 
Dat is in mijn geval ook zo. Ik heb bij het bestellen al mijn eigen gegevens ingevuld (naam + tel). Tesla gaf aan dat het helemaal geen probleem is. Als je maar betaald.

Bij ons gaat het er om dat mijn baas de auto koopt en dus eigenaar is. Ik ben slechts de bestuurder.
 
Ik ben ook al dagen bezig om alles voor elkaar te krijgen. Ben zelfstandig met een leasecontract via de ING. Heb alles ingestuurd, van leasecontract, rijbewijs, uittreksel kvk enz.
Laatste melding van Tesla: We are still missing the car registration papers. Also, on the leasing contract we do not have the VIN.
Volgens mij heb ik helemaal nog geen VIN. Iemand hier een idee wat ze met car registration papers bedoelen?