Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen met openen charge port

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor alle reacties tot zover. Goed om te weten dat ik niet de enige ben. Ik lees dat water (door regen en/of auto wassen) het probleem kan verergeren. Nu, aan water geen gebrek de laatste dagen... Ik zal de contacten eens goed schoonmaken en kijken of dat helpt.
Tot nu toe (na ruim 2 weken en ca. 3.500 km) is dit het enige kleine kritiekpuntje aan de auto dat ik heb kunnen ontdekken, dus ik denk dat ik me gelukkig mag prijzen.
 
Wat ik de laatste tijd vaak heb is dat als ik bij een publieke laadpaal ga laden ik de charge port via het scherm open maar als je dan de stekker er in wil steken is hij gelocked. Moet je weer Tes induiken om op het scherm te unlocken. Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Had in het verleden ook eens dat de chargeport niet opende.

Liet me vertellen door de monteur van het SeC dat er een beetje WD40 is gebruikt.
WD40 is m.i. niet op siliconenbasis.
Lijkt me een voordeel omdat siliconenresten bij spuiten van een schade een slechte hechting veroorzaakt.
Dat mag niet belangrijk klinken maar siliconen blijven heel lang achter en zijn ook nog eens moeilijk te verwijderen.
 
Had in het verleden ook eens dat de chargeport niet opende.

Liet me vertellen door de monteur van het SeC dat er een beetje WD40 is gebruikt.
WD40 is m.i. niet op siliconenbasis.
Lijkt me een voordeel omdat siliconenresten bij spuiten van een schade een slechte hechting veroorzaakt.
Dat mag niet belangrijk klinken maar siliconen blijven heel lang achter en zijn ook nog eens moeilijk te verwijderen.

WD40 is fantastisch spul om dit soort gebreken opgelost te krijgen.

Maak je over spuiten en siliconenresten echter niet druk. Plaatwerk wordt echt zodanig gereinigd dat siliconen en andere verontreinigingen echt helemaal weg zijn.
 
WD40 is fantastisch spul om dit soort gebreken opgelost te krijgen.

Maak je over spuiten en siliconenresten echter niet druk. Plaatwerk wordt echt zodanig gereinigd dat siliconen en andere verontreinigingen echt helemaal weg zijn.

Dan moet je je eens verdiepen op de fora die hier over klagen want Siliconen blijven verdiept zitten en opnieuw beginnen komt veelvuldig voor.
Het kruipt in beschadigingen en lossen niet op met chemicaliën.
Een hoop extra schuurwerk.
Ik heb als bouwer van blikbedruk machines een verbod siliconen te gebruiken!
 
Wd40 bevat geen siliconen! Dat is een veiliger middel, bevat wel andere PDFE's maar die zijn oplosbaar met normale onvettingsmiddellen.
Je moet geen smeermiddelen nemen waarin zich Siliconen bevinden.
 
ik heb in een ver verleden een project gedaan bij een fabrikant van autolakken (zowel OEM als after-market); en daar was een héél strikt verbod op siliconen.

zelfs een siliconen armbandje (genre Livestrong) was al voldoende om later vis-ogen te krijgen bij het aanbrengen van de lak.