Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen om correcte factuur te krijgen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb zelfde probleem gekend: Factuur op privénaam gekregen, heeft mij weken gekost om dit opgelost te krijgen, met dank aan SEC Gent om het finaal op te lossen. Maar pasop: bij een volgende bestelling kan het opnieuw fout gaan want men kan dat nog steeds niet definitief aanpassen voor de volgende bestellingen, zeer spijtig. Ook SUC-facturen gaan dus volgens mij in de toekomst ook verkeerd zijn. Is er al iemand die SUC facturen wel op de BV ontvangt ipv privé?
 
Hoe kan je dit vermijden? Ik neem aan dat jullie online besteld hebben en het zakelijke formulier hebben ingevuld met BTW-nummer en bedrijfsnaam? Indien ja, dan is het toch onaanvaardbaar mocht dit mislopen.
Klopt, het vreemde is dus dat sommige facturen (zoals de aankoop factuur) goed op BV naam staan maar andere (zoals SUC en FSD facturen) de BV naam missen. Plus het probleem dat SUC facturen na 1 januari niet meer te downloaden zijn (in elk geval voor mij en meerdere anderen).
 
Klopt, het vreemde is dus dat sommige facturen (zoals de aankoop factuur) goed op BV naam staan maar andere (zoals SUC en FSD facturen) de BV naam missen. Plus het probleem dat SUC facturen na 1 januari niet meer te downloaden zijn (in elk geval voor mij en meerdere anderen).
Precies datzelfde had ik ook. Auto 'gewoon' op de BV maar Auto Pilot en SuC op privé. Weken achteraan moeten zitten.
 
begrijp het niet goed, , hier helemaal geen probleem , besteld in december 2019 , bij mij ook op privé, daags nadien gebeld, werd meteen aanpast naar de vennootschap ( credit nota privé werd opgemaakt, nieuwe factuur op vennootschap ) en ook alles duidelijk in mijn account weergegeven .
 
begrijp het niet goed, , hier helemaal geen probleem , besteld in december 2019 , bij mij ook op privé, daags nadien gebeld, werd meteen aanpast naar de vennootschap ( credit nota privé werd opgemaakt, nieuwe factuur op vennootschap ) en ook alles duidelijk in mijn account weergegeven .
Gebeld? Welk nummer en welke menukeuze, als ik vragen mag?
 
Ik heb dit probleem ook gehad, maar ik kan er een paar uur insteken (kost me indirect ook geld) of ik kan er een keertje op gokken dat deze factuur niet gecontroleerd wordt. Ook al wordt die gecontroleerd en niet juist bevonden, dan is het prima te verklaren dat dit een zakelijke factuur was omdat de auto op de zaak staat en het overduidelijk daarvoor bedoeld was. Ik pas de factuur dus niet aan, maar leg het gewoon uit als er controle komt. Denk niet dat ze over één enkel factuurtje zullen vallen bij een controle.
 
Dit probleem heb ik ook. Als zzp'er niet zo spannend. Ik kies ervoor op de foutieve factuur op te nemen in de administratie. Ik denk dat de belastingdienst er niet moeilijk over doet. Bij kassabonnen staat er helemaal geen naam op.
En het is goed aantoonbaar waar de fout ligt.
Ik had eerder ook dat een korting wel gecrediteerd was maar niet uitbetaald werd. Dat kwam met bellen en mailen niet goed, maar wel met een aangetekende in gebreke stelling.
De eerste response (een dag te laat) was: is dit zakelijk of privé.....
 
Vandaag kreeg ik een mail van customer support dat het probleem met het downloaden van SuC facturen na 1 januari is opgelost. En inderdaad: de downloads werken weer! Alleen ze staan nog steeds op prive naam ipv BV - hopelijk wordt dat binnenkort opgelost.
 
Sinds mei 2019 rijd ik met Tesla. De auto is aangekocht door m’n vennootschap, desondanks worden de laadbeurten op superchargers systematisch op mij persoonlijk gefactureerd (en dus niet op vennootschap).
We zijn intussen 7 maand later, en nog steeds slaagt Tesla er niet in om de facturen correct op te stellen. Ik heb ettelijke keren gebeld (télkens iemand anders aan de lijn, héél vervelend), ettelijke keren gemaild (zonder reactie), uiteindelijk een aangetekende brief gestuurd (zélfs daar kreeg ik 6 weken lang niet de minste reactie op, ben dan maar zélf blijven bellen tot ik - eindelijk - iemand aan de lijn kreeg die van goede wil lijkt; helaas krijgt ook hij het niet in orde, blijkbaar moet dat door Tesla Fremont aangepast worden.
Ik overweeg ernstig klacht neer te leggen bij de fiscus, want de facturatie bij Tesla is een absolute ramp, bovendien heb ik absoluut niet het gevoel dat ook maar iemand bij Tesla zich daar zorgen over maakt...




Op 8 maart heb ik de FSD optie besteld , via de site van tesla. Op de site van Tesla kon ik ook vrij snel/direct de factuur downloaden. Echter deze factuur staat op mijn privé naam en niet op de naam van mijn BV.

Ik ben nu al ruim een maand bezig een factuur op naam van mijn BV te krijgen. Ik heb diverse keren met sales en deliveryNL gebeld. Ik krijg alleen maar te horen dat ze het door geven aan de financiële administratie en nooit een indicatie wanneer ik een correcte factuur kan verwachten.

Ik heb ook diverse mails gestuurd. Echter daar krijg ik nooit antwoord op.

Ik vind dit zeer onprofessioneel en krijg het idee dat je als bestaande klant niet meer telt (dat had ik eerder ook bij service)

Heeft iemand nog een tip of een telefoon nummer hoe ik de financiële administratie van tesla kan bereiken?

Ronald
 
Vandaag kreeg ik een mail van customer support dat het probleem met het downloaden van SuC facturen na 1 januari is opgelost. En inderdaad: de downloads werken weer! Alleen ze staan nog steeds op prive naam ipv BV - hopelijk wordt dat binnenkort opgelost.

Heeft Tesla uw probleem uiteindelijk in orde gekregen ? Ik heb zelfde issue; na ettelijke mails, telefoons, aangetekende brief,... zijn we intussen 7 maand (!!) verder, en nog steeds zijn de Supercharger facturen van Tesla niet in orde. Bijzonder vervelend... Bij élk ander ietwat professioneel bedrijf raakt zo’n verkeerde facturatie makkelijk opgelost, niet bij Tesla :-(
 
Heeft Tesla uw probleem uiteindelijk in orde gekregen ? Ik heb zelfde issue; na ettelijke mails, telefoons, aangetekende brief,... zijn we intussen 7 maand (!!) verder, en nog steeds zijn de Supercharger facturen van Tesla niet in orde. Bijzonder vervelend... Bij élk ander ietwat professioneel bedrijf raakt zo’n verkeerde facturatie makkelijk opgelost, niet bij Tesla :-(
Zeer frustrerend, ik weet hoe het voelt, zie ook mijn eerdere posts. En anno 2021 dus nog niet meteen ok, zo moeilijk kan dat toch niet zijn zeg!
 
Tip: In je Tesla account op de plek van je eigen naam de bedrijfsnaam invoeren.

tesla heeft ervoor gezorgd dat de gegevens op m’n Tesla account netjesin orde staan (firmagegevens, incl BTW-nummer). Desondanks zijn alle nieuwe facturen opgesteld op mij als privé persoon. Ze weten ervan bij Tesla, maar weten blijkbaar zélf ook niet vanwaar die verkeerde facturatiegegevens dan komen; ze zijn (intussen al maanden) in overleg met Tesla Fremont. (De oudste facturen werden intussen retroactief gecorrigeerd door Tesla, maar élke nieuwe factuur is weer verkeerd. Behoorlijk frustrerend, op die manier blijf je bezig, en raakt het nooit opgelost...).
 
Is het een optie om niet te betalen ipv te vragen om een juiste factuur?

Dan sluiten ze je af. Dus doe ik geen enkele poging meer, pas de factuur aan en boek hem in zoals het moet. Komt er ooit controle dan is Tesla degene die het fout doet (heb de emails en brieven nog, dus makkelijk aantoonbaar). Maken we er dan wel een zaak van samen met de belasting.

Is gewoon een zooitje daar qua finance, komt wel een keer boven.

Scheelt hoop tijd/geld en frustratie.