Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen om correcte factuur te krijgen

This site may earn commission on affiliate links.
Op 8 maart heb ik de FSD optie besteld , via de site van tesla. Op de site van Tesla kon ik ook vrij snel/direct de factuur downloaden. Echter deze factuur staat op mijn privé naam en niet op de naam van mijn BV.

Ik ben nu al ruim een maand bezig een factuur op naam van mijn BV te krijgen. Ik heb diverse keren met sales en deliveryNL gebeld. Ik krijg alleen maar te horen dat ze het door geven aan de financiële administratie en nooit een indicatie wanneer ik een correcte factuur kan verwachten.

Ik heb ook diverse mails gestuurd. Echter daar krijg ik nooit antwoord op.

Ik vind dit zeer onprofessioneel en krijg het idee dat je als bestaande klant niet meer telt (dat had ik eerder ook bij service)

Heeft iemand nog een tip of een telefoon nummer hoe ik de financiële administratie van tesla kan bereiken?

Ronald
 
Op 8 maart heb ik de FSD optie besteld , via de site van tesla. Op de site van Tesla kon ik ook vrij snel/direct de factuur downloaden. Echter deze factuur staat op mijn privé naam en niet op de naam van mijn BV.

Ik ben nu al ruim een maand bezig een factuur op naam van mijn BV te krijgen. Ik heb diverse keren met sales en deliveryNL gebeld. Ik krijg alleen maar te horen dat ze het door geven aan de financiële administratie en nooit een indicatie wanneer ik een correcte factuur kan verwachten.

Ik heb ook diverse mails gestuurd. Echter daar krijg ik nooit antwoord op.

Ik vind dit zeer onprofessioneel en krijg het idee dat je als bestaande klant niet meer telt (dat had ik eerder ook bij service)

Heeft iemand nog een tip of een telefoon nummer hoe ik de financiële administratie van tesla kan bereiken?

Ronald

Hier zelfde probleem
 
Hier hetzelfde issue. Geen factuur ontvangen. Op 17 maart al betalingsbewijs van de bank toegestuurd, krijg ik gisteren een mail of ik een betalingsbewijs wil sturen want ze kunnen mijn betaling niet terugvinden... :confused:

Ik zou de factuur toch wel graag in Q1 BTW aangifte meenemen.
 
Same here, echter nooit een factuur gehad. Gemailed, maar kreeg antwoord dat factuur kwam en daarna nooit meer wat gehoord.

Ik zit nu met een credit card uitgave van 2k die ik niet kan verwerken..
 
Op 8 maart heb ik de FSD optie besteld , via de site van tesla. Op de site van Tesla kon ik ook vrij snel/direct de factuur downloaden. Echter deze factuur staat op mijn privé naam en niet op de naam van mijn BV.

Ik ben nu al ruim een maand bezig een factuur op naam van mijn BV te krijgen. Ik heb diverse keren met sales en deliveryNL gebeld. Ik krijg alleen maar te horen dat ze het door geven aan de financiële administratie en nooit een indicatie wanneer ik een correcte factuur kan verwachten.

Ik heb ook diverse mails gestuurd. Echter daar krijg ik nooit antwoord op.

Ik vind dit zeer onprofessioneel en krijg het idee dat je als bestaande klant niet meer telt (dat had ik eerder ook bij service)

Heeft iemand nog een tip of een telefoon nummer hoe ik de financiële administratie van tesla kan bereiken?

Ronald
Ik zit met precies zelfde probleem ...
 
Op 8 maart heb ik de FSD optie besteld , via de site van tesla. Op de site van Tesla kon ik ook vrij snel/direct de factuur downloaden. Echter deze factuur staat op mijn privé naam en niet op de naam van mijn BV.

Ik ben nu al ruim een maand bezig een factuur op naam van mijn BV te krijgen. Ik heb diverse keren met sales en deliveryNL gebeld. Ik krijg alleen maar te horen dat ze het door geven aan de financiële administratie en nooit een indicatie wanneer ik een correcte factuur kan verwachten.

Kun je niet gewoon de PDF wijzigen? Kun je zelf de naam aanpassen. Qua belasting oid veranderd er niets aan de situatie. (Tesla berekent btw of je nou prive of zakelijk betaald). Als jij zakelijk hebt betaald heb je ook gewoon recht op teruggaaf van de BTW.
 
euhm... ja dat kan...
maar dat is fraude :eek:

Waarom is dat fraude dan?

BV Derksen koopt een product bij BV Tesla.
BV Derksen betaald product aan BV Tesla.
BV Tesla levert de dienst aan BV Derksen (want de auto zal ook van de BV zijn)

Het enige wat nu feitelijk fout is is dat BV Tesla geen juiste betaalbevestiging cq. factuur stuurt.

Of het nou BV Tesla is die die factuur corrigeert of BV Derksen. Dat maakt volgens mij geen fluit uit en lijkt mij niets mis mee.
De belastingafdracht wordt er ook niet anders van.

m.i. is hier niets mis mee
 
  • Funny
Reactions: dutchchili
Hallo Ronald,

Ik heb helemaal nooit een factuur gekregen voor mijn FSD bestelling en betaling in maart 2019. In "mijn Documenten" staat nu alleen maar de eind nota. alle andere documenten zijn daar weg.

Heb jij jouw probleem uiteindelijk opgelost? En zo ja hoe.

Dank,

Leo Bink
2018MS100D



Op 8 maart heb ik de FSD optie besteld , via de site van tesla. Op de site van Tesla kon ik ook vrij snel/direct de factuur downloaden. Echter deze factuur staat op mijn privé naam en niet op de naam van mijn BV.


Ronald
 
Hier hetzelfde probleem... In Tesla Account bij Beheren -> Details bekijken staat de "Volledig zelfrijdende besturing" factuur, maar deze staat op prive naam i.p.v. BV. Nu heb ik het zelf aangepast in de PDF, maar echt handig is dat niet.

Een groter probleem is dat bij mij alle supercharge facturen sinds begin januari niet meer te downloaden zijn (van Tesla SSO – Login). Bij het klikken op "bekijk factuur" verschijnt er een algemene foutmelding. Ik heb Tesla er 2x over gebeld en gemaild, ze geven aan dat meer mensen het probleem hebben maar ze er weinig aan kunnen doen - suggestie is om door te blijven mailen... Klinkt alsof er nog flink wat moet gebeuren op hun finance afdeling.
 
Als iedereen foute facturen gaat corrigeren (naar het betaalde bedrag) en inboeken komt het wel een keer boven water. Het mag niet, maar wat Tesla doet ook niet, dus als er een keer een inspecteur over gaat vallen dan kan die gelijk bij Tesla langs.