Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

product announcement 23 augustus 21h

This site may earn commission on affiliate links.
De acceleratie boeit mij niet zoveel, die is bij de huidige modellen al meer dan voldoende. Ik ben echter wel een range junkie, los van het 100 feit vind ik het vooral interessant om te lezen dat ze verkondingen dat dit de limiet is van de huidige batterypack architectuur.

Dus wat komt er dan uit de GF, of hebben ze nog geen design voor de NextGen batterypack...
 
:D
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: Ivo-G and Erik-S85
Ik denk ook dat ze een foutje hebben gemaakt. Die 613 km NEDC bereik is gebaseerd op de 100D niet de P100D. Tenminste, dat herinner ik mij van de RDW gegevens die laatst bekend werden. Dat past ook logischer in het verhaal van 11% meer capaciteit en 9 a 10% meer bereik.
 
  • Informative
Reactions: FVO
85D EPA: 270 mi/430 km
90D EPA: 294 mi/473 km
P90D EPA: 270 mi/430 km
P100D EPA: 315 mi/506 km

disproportioneel extra range krijgt die P100D
Ik versta er niets van hoe die sprong er opeens is. Extra capaciteit betekent doorgaans extra gewicht, en lagere efficiëntie per kilometer
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FVO
Mijn levering is nu vrijdag? Volgens dit artikel kom ik dan in aanmerking voor een goedkopere p100D upgrade?

Tesla customers who have ordered a P90D Ludicrous, but not taken delivery, can upgrade to the 100 kWh pack for $10,000. Existing P90D Ludicrous owners can also upgrade to a 100 kWh pack, but for $20,000, as their used 90 kWh pack will have to be recycled.
 
Mijn levering is nu vrijdag? Volgens dit artikel kom ik dan in aanmerking voor een goedkopere p100D upgrade?

Tesla customers who have ordered a P90D Ludicrous, but not taken delivery, can upgrade to the 100 kWh pack for $10,000. Existing P90D Ludicrous owners can also upgrade to a 100 kWh pack, but for $20,000, as their used 90 kWh pack will have to be recycled.
Je levering niet voor ontvangst aftekenen?