TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Range herberekenen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by bartdv, Jun 19, 2016.

1. bartdv

bartdv Member

Weet er iemand hoe je de range van de tesla terug kan laten berekenen.
    De telsla had 2 zwarte schermen en diende deze te resetten (Knopjes op stuur).
    Nadien was de range gezakt met 10 km.

Weet dat dit fictief is maar had toch graag een herberekening. Vind 10 km nogal veel zeker na een blokkade.

Heb hem tot op 100% gecharged en dan onder de 30% gereden. Maar dit geeft geen verschil

2. PimEffting

PimEffting Member

Ik kreeg advies om nog leger te rijden, liefst tegen de 0% aan (ben bij 2km resterend gestopt).
    En daarna tot 100% te laden. Dat leverde mij optisch wat extra kilometers op.
    Let op, het parkeren van een accu met 100% lading is niet goed voor de accu.
    Advies is om direct daarna een stuk te rijden zodat de accu <90% is.

3. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Maar of die 10km nu wel of niet binnenkort weer "terug" is... maak je geen zorgen. Er zijn er hier op het forum die er na een jaar of nog langer zomaar weer 10km range bijgekregen hebben. De werkelijke capaciteit neemt eigenlijk niet af, behalve de eerste 25.000km. Daarna gaat de capaciteit gemiddeld nauwelijks nog naar beneden.

Share This Page