Ritje Enschede <-> Kassel (Duitsland)
Voor mij dan eindelijk de eerste minder straight forward rit met de Model S. Aankomend weekend wil ik op 1 dag op en neer tussen Enschede en Kassel (Duitsland). Afstand enkele reis: 263km. Op en neer gaat dus zonder laden niet lukken.
Maar nu de vraag: hoe werkt dat in Duitsland? Waar ik zelf al naar gekeken heb:
- Helaas geen SuperCharger die gunstig op de route zit
- Helaas geen RWE laadpunten in Kassel (afgezien van het feit dat ik dat bij Essent ook nog niet geactiveerd heb, hoe lang duurt dat eigenlijk?)
- Er is een IKEA in de buurt, maar het is mij niet duidelijk of IKEA in Duitsland ook al laadpunten heeft. Morgen maar even bellen. Weet iemand het toevallig?
- De laadpunten die ik wel kan vinden in Kassel lijken allemaal van de Stadtwerke te zijn. Hiervoor moet je een speciale pas aanvragen: SUN: Elektromobilität - erneuerbare Energien — weet iemand of er misschien een overkoepelende pas is voor Duitsland, zodat je niet straks met tig pasjes zit? Het gaat me sowieso niet meer lukken om dit pasje op tijd te regelen vermoed ik..
Kortom, op basis van bovenstaande durf ik de rit eigenlijk nog niet te maken met de S. Wie heeft ideeën/tips? Ik heb overigens een 22kWh-lader, dus vanzelfsprekend zou het het mooist zijn als ik ergens met 3x32A kan laden.
Alvast dank voor het meedenken
- - - Updated - - -
Volgens oplaadpalen.nl kun je met het pasje van The New Motion ook laden bij de palen van ladenetz.de (dat is net zoiets als stichting e-laad.nl, zij verzorgen de oplaadpalen voor Stadtwerke):
http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/29024
Heeft iemand hier ervaring mee en kan die bevestigen dat je inderdaad met het pasje van TNM kunt laden bij palen van ladenetz.de?
- - - Updated - - -
Hmm, gezien de laatste regel in dit nieuwsbericht van TNM verwacht ik dat onze Nederlandse TNM-passen niet werken in Duitsland: http://www.thenewmotion.com/international-news/papa-was-ist-benzin/
Voor mij dan eindelijk de eerste minder straight forward rit met de Model S. Aankomend weekend wil ik op 1 dag op en neer tussen Enschede en Kassel (Duitsland). Afstand enkele reis: 263km. Op en neer gaat dus zonder laden niet lukken.
Maar nu de vraag: hoe werkt dat in Duitsland? Waar ik zelf al naar gekeken heb:
- Helaas geen SuperCharger die gunstig op de route zit
- Helaas geen RWE laadpunten in Kassel (afgezien van het feit dat ik dat bij Essent ook nog niet geactiveerd heb, hoe lang duurt dat eigenlijk?)
- Er is een IKEA in de buurt, maar het is mij niet duidelijk of IKEA in Duitsland ook al laadpunten heeft. Morgen maar even bellen. Weet iemand het toevallig?
- De laadpunten die ik wel kan vinden in Kassel lijken allemaal van de Stadtwerke te zijn. Hiervoor moet je een speciale pas aanvragen: SUN: Elektromobilität - erneuerbare Energien — weet iemand of er misschien een overkoepelende pas is voor Duitsland, zodat je niet straks met tig pasjes zit? Het gaat me sowieso niet meer lukken om dit pasje op tijd te regelen vermoed ik..
Kortom, op basis van bovenstaande durf ik de rit eigenlijk nog niet te maken met de S. Wie heeft ideeën/tips? Ik heb overigens een 22kWh-lader, dus vanzelfsprekend zou het het mooist zijn als ik ergens met 3x32A kan laden.
Alvast dank voor het meedenken
- - - Updated - - -
Volgens oplaadpalen.nl kun je met het pasje van The New Motion ook laden bij de palen van ladenetz.de (dat is net zoiets als stichting e-laad.nl, zij verzorgen de oplaadpalen voor Stadtwerke):
http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/29024
Heeft iemand hier ervaring mee en kan die bevestigen dat je inderdaad met het pasje van TNM kunt laden bij palen van ladenetz.de?
- - - Updated - - -
Hmm, gezien de laatste regel in dit nieuwsbericht van TNM verwacht ik dat onze Nederlandse TNM-passen niet werken in Duitsland: http://www.thenewmotion.com/international-news/papa-was-ist-benzin/