Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, I don’t get it. Can you please spend some minutes helping me out?

Only buying the commander (with downloading an app) is enough to turn the wipers off while using Autopilot?

The website says it received many positive reviews but at the same time has no reviews?
View attachment 991210
Klopt, alleen de commander(icm de app) is voldoende om de ruiterwisserfunctie automatisch uit te zetten bij het aanzetten van de autopilot.
Heerlijk is dit(ik heb dit systeem inmiddels ook mag duidelijk zijn)
 
  • Like
Reactions: PatjeHoff
Het probleem heeft zeker de aandacht maar is erg lastig op te lossen, vooral omdat de verschillen zo groot zijn: de meeste mensen hebben geen probleem, er zijn er die teveel geswaffel hebben en ook die zelf het knopje af en toe moeten bedienen, En het speelt in beide extremen voor vrijwel alle recentere modellen. Ik had een serviceverzoek ingestuurd, meer om eventueel als testcase te dienen en werd naar aanleiding daarvan gebeld door de servicemanager van SeC Duiven, die ook reageerde op mijn opmerking dat er zoveel mensen op dit forum een probleem met de wissers hebben en het bieden van meer spelletjes wat die mensen betreft een lagere prioriteit zou moeten hebben dan het oplossen van in wezen niet werkende autopilot of FSD. Dat erkent hij ook, maar een hogere prioriteit; die zou het niet kunnen hebben. Geduld hebben is helaas momenteel de enige oplossing. Het speelt ook in Amerika bij auto’s die Beta FSD hebben. Een serviceverzoek indienen heeft in ieder geval geen toegevoegde waarde. Net als jullie word ik er niet echt blijer van en schiet dan ook niet op mij als de boodschapper.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Enzo63
Klopt, alleen de commander(icm de app) is voldoende om de ruiterwisserfunctie automatisch uit te zetten bij het aanzetten van de autopilot.
Heerlijk is dit(ik heb dit systeem inmiddels ook mag duidelijk zijn)
Commando waarbij je de achterportier hendel bedient om de laadkabel los te maken is ook heel fijn.(ook alleen commander voor nodig)

Ook heb er een paar buttons bij, die ik strak aan de voorzijde van de middenarmsteun heb bevestigd. Je kunt er per button 2 functies aan koppelen(1x drukken en 2x drukken)
Praktisch, naast dashboard kastje is de regen: 1 klik 50% en 2x 75%. Soms rijdt er iemand in mijn auto die de regeneratie wat bruusk bedient. (Regen is niet meer in het menu van mijn MYP in te stellen). Ook de batterij voorverwarmen wanneer je niet bij een tesla-snellader wil laden(komt soms voor, niet vaak)kan met een button worden ingesteld.
 
  • Informative
Reactions: SparkyM3LR4WD
Commando waarbij je de achterportier hendel bedient om de laadkabel los te maken is ook heel fijn.(ook alleen commander voor nodig)

Zeg je nu dat het fijn (gemakkelijker) is om je smartphone te nemen, de SEXY app te openen en op de knop "achterportier whatever" te drukken dan, je smartphone te nemen, de Tesla app te openen en op "laadpoort ontgrendelen" te drukken?
 
Zeg je nu dat het fijn (gemakkelijker) is om je smartphone te nemen, de SEXY app te openen en op de knop "achterportier whatever" te drukken dan, je smartphone te nemen, de Tesla app te openen en op "laadpoort ontgrendelen" te drukken?
Ha nee, dat zou het alleen maar ingewikkelder maken.
Als ik naar de auto loop(en mijn telefoon bij mij heb) en dan de achterportier hendel indruk, gaat de laadklep open of ontgrendelt als de kabel erin zit, zodat ik de kabel eruit kan halen zonder een app te hoeven openen op mijn telefoon.(deze kan ik in mijn broekzak houden)
Thuis is dit niet nodig omdat ik een tesla charger heb, maar elders met de meegeleverde kabel heb je deze feature niet.
 
  • Like
Reactions: kikker and Menabe
Ik denk er ook over, met ruim 40k kilometers per jaar waarvan het meeste op Autopilot word ik gillend gek om met droog en zelfs zonnig weer tegen hysterisch bewegende wipers aan te kijken. Maar wanneer ik op de site kijk van die buttons zie ik bij het stuk over de wipers staan, en ENKEL hier: 'The state is not visualized on the Main display'.

Kortom, werkt het nu wel of niet? Het gaat om €165 met het (piepkleine) risico dat dit probleem binnenkort opeens is opgelost met een OTA update.
Een vriend heeft afgelopen week de commander geïnstalleerd. Ik ga er vandaag ook een bestellen, het werkt perfect. En als bijkomend voordeel: een kickdown n zodat je toch direct vol vermogen kan hebben als je in chill rijdt.
 
  • Like
Reactions: Menabe and adjego
Ha nee, dat zou het alleen maar ingewikkelder maken.
Als ik naar de auto loop(en mijn telefoon bij mij heb) en dan de achterportier hendel indruk, gaat de laadklep open of ontgrendelt als de kabel erin zit, zodat ik de kabel eruit kan halen zonder een app te hoeven openen op mijn telefoon.(deze kan ik in mijn broekzak houden)
Thuis is dit niet nodig omdat ik een tesla charger heb, maar elders met de meegeleverde kabel heb je deze feature niet.
Je kunt ook een losse kabel met knop kopen…….. Werkt nog handiger ;)
 
Die S3XY-buttons zijn gewoon bluetooth-buttons gekoppeld aan een ODB2. Dan vind ik het wel heel erg duur. Dan liever een RaspPi die aan de ODB2 hangt en dan een goedkoop macro-toetsenbordje voor de bediening. Op scan my tesla staan alle links voor de bekende CAN-commando's.
Dit pad(Ali en combi met scan mijn Tesla) klinkt voor mij lastiger(Waarschijnlijk voor een hoop anderen weer niet). Wat ik heb gekocht is zeer makkelijk te installeren en te bedienen. En duur is idd persoonlijk. Ik vind het niet duur. De Buttons zelf vind ik niet mooi, maar aan voorzijde middenarmsteun, ziijn ze zo goed als onzichtbaar en heel makkelijk te vinden.
Maar goed, ik kocht ze vooral om van de idioot functionerende ruitenwissers af te komen.
 
Die S3XY-buttons zijn gewoon bluetooth-buttons gekoppeld aan een ODB2. Dan vind ik het wel heel erg duur. Dan liever een RaspPi die aan de ODB2 hangt en dan een goedkoop macro-toetsenbordje voor de bediening. Op scan my tesla staan alle links voor de bekende CAN-commando's.
Ik ben geen programmeur maar ik werk in de zorg. Daarom wil ik een gelikte oplossing die ik begrijp🫣
 
  • Like
Reactions: ihaveaking
Weet iemand waarom 2 losse sexy buttons + losse commander + kabel goedkoper zijn dan het combinatiepakket? Of is die losse commander een andere dan in het pakket?
 

Attachments

  • Screenshot_20231118_095108_Chrome.jpg
    Screenshot_20231118_095108_Chrome.jpg
    130.6 KB · Views: 29
Ik heb de model Y nu een maand en ik hoop elke dag dat het gaan regenen als ik ga rijden. Ik word gewoon helemaal gek van de ruitenwissers. In TACC/Autosteer gaan ze ongeacht het weer, ongeacht schone voorruit gewoon vegen...
Service request doorgestuurd: je hardware is in orde, je zal dus moeten wachten op een software update....is het antwoord.
Kortom, geen oplossing.
Ik had hiervoor Mercedes, Audi, Volvo, nooit een issue met de automatische wissers, al de huurwagens die ik al heb gereden, nooit een issue....Tesla, solve this.