You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het Model 3 draadje is hier denk ik beter voor: Model 3 draadje@widodh Hoeveel korter schat jij als zeer ervaren Tesla rijder en forumlid, wordt de nederlandse M3 wachtrij? De NL bijtellingsregels slaan als ik dat zo als privépersoon volg een behoorlijke deuk in die wachtrij... In ieder geval in de M3 LR versie !
Ik neig gewoon sterk naar de 100D, maar moet het recht zien te praten voor mijzelf
Financial lease gaat omhoog deze Vrijdag naar 3,95% van nu 2,2%. Je kan nu bestellen en om levering in September vragen. Dat sluit dan mooi aan op de huidige S die 5 jaar wordt in September.
Tesla vertelde mij dat de rente van het moment van tekenen leidend is.[OFF-TOPIC] Is het niet zo dat de rente bij financial lease (DLL) pas bepaald wordt op het moment dat de lease daadwerkelijk ingaat? Dus pas vlak voor of bij aflevering?
Zeer grappig! Als we naar Frankrijk rijden (2x per jaar: zomer en ski), heeft mijn vrouw graag dat we ook in Metz laden, zo kan ze wat boeken kopen in dat mooie winkel. Wat oorspronkelijk was ervaren als verplichte stops zijn nu gewenste stops. Daarom ook dat vaak is het laadsessie klaar voor dat wij uit de winkels zijn
En ik ondervond ook nu met onze laatste ski reis in december dat er zoveel keuze aan superchargers zijn, dat enkel thuis laden we tot 100%.
Ja, dat is een mogelijkheid om naar te kijken, maar restwaarde blijft koffiedik kijken.
Dat een S75D verder komt dan een S85 uit 2013 weet ik ja, maar ik rijd graag door (140 a 150) en de 100D houdt dat wel >300km vol waar een 75D dat niet doet.
Alleen dan kom het punt weer, is het 23k inclusief btw (19k ex btw) waard?
Wel maak ik veel lange ritten van rustig 500km tot wel 1000km op een dag. Dan is het snellere SuperCharging van de 100D het wel waard.
Bedoel je optrekken, topsnelheid of het SuperChargen?
Want vooral het laatste is bij de 100D wel een stuk sneller.
Hmm, dat gerucht heb ik nog niet vernomen. Dat zou wel cool zijn!
Arg, keuzes, luxe problemen! De ene vriend zegt 100D, de ander 75D, vriendin ook weer 75D. Ik kom er nog niet uit.
Wil wel voor 30 April bestellen ivm gratis SuperCharging.
Lekker voor de 100D gaan dan - als je nu al aan ziet komen dat je spijt gaat krijgen, dan ga je ook spijt krijgen!Ik heb geen woon-werk verkeer, maar als ik moet rijden is 300km op een dag geen raar verhaal. Daardoor heb ik het gevoel dat ik net wat anders ben.
Eens!Ik heb voor de X destijds voor de 100 gekozen. Spijt? Nee dat niet. Zeker in de winter is het verbruik vrij veel en mag ik blij zijn als ik 400 km haal. Ik ben van plan de Tesla lang te houden en de degradatie heeft ook meegewogen. Misschien dat ik over een jaar of 10 hetzelde bereik als een 75 van nu.
Wat ook wel makkelijk is... Ik heb de batterij op % geladen gezet i.p.v. kilometers. Als je je verbruik ziet kan je dan makkelijk bepalen hoeveel kilometer je echt nog kan rijden. Stel je hebt nog 60%. Je hebt sinds je laatste laadvermogen 90 kilometer gereden en je ziet dat je daarvoor 20 kWh gebruikt hebt Dan weet je dat je nog 270 km in de "tank" hebt (20/60* 90). Dit precies gebaseerd op jouw rijgedrag en het weersgesteldheid van de dag. Als je een 75 kWh batterij hebt is het rekensommetje moeilijker...
Hmm, dat gerucht heb ik nog niet vernomen. Dat zou wel cool zijn!
Arg, keuzes, luxe problemen! De ene vriend zegt 100D, de ander 75D, vriendin ook weer 75D. Ik kom er nog niet uit.
Wil wel voor 30 April bestellen ivm gratis SuperCharging.
Daarom, 100D it is.Lekker voor de 100D gaan dan - als je nu al aan ziet komen dat je spijt gaat krijgen, dan ga je ook spijt krijgen!
Het wordt de 100D, daar ben ik uit. Tussen de 300 en 400km realistisch bereik en sneller SuperChargen.Om het nog wat ingewikkelder te maken ..
Stel dat er over een paar maanden een 120 kwh pakket beschikbaar komt? En je hebt al besteld, kan je dan nog wijzigen? (En zou je dat willen?, ik wel)
Daarbij ga je er ook vanuit dat ze dit keer wél stoppen met het gratis superchargen.. Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Daar betaal je wel voor en moet je aantal KM per jaar opgeven. Gaat tot maximaal 40.000km/jaar en daar zit ik boven. Daar boven zouden ze 21 cent/km rekenen aan extra afschrijving. Ik heb die dus laten vervallen en neem de restwaarde voor lief.Tesla geeft gegarandeerde restwaarde na 4 jaar toch?
Daarom, 100D it is.
Het gratis SuperChargen ben ik met je eens, dat blijven ze verlengen, maar je weet het nooit zeker. Dat is koffie-dik kijken. Ik neem de gok in ieder geval niet.
Ik kan nu bestellen en in September de levering plannen, nu nog na vragen of ze hem dan in Juli~Augustus produceren zodat ik eventuele extra wijzigingen nog op mijn auto heb.
Het blijft bij mij het probleem dat ik geen glazen bol heb. Nu nog een aanbieding voor 1,9% rente en dan moet ik deze week besteld hebben.Wij kregen van de leasemij. te horen dat we niet meer dan een half jaar vooruit konden bestellen. Dus voor een wagen die we in December willen hebben moeten we nog even wachten.
Vwb gratis Superchargen: volgens Tesla op twitter gaan de Model 3 eigenaren in ieder geval mee doen met het referral programma, dus dat blijft nog wel even doorlopen (of het Superchargern als beloning blijft is daarmee nog niet zeker natuurlijk)