Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

S/X eigenaars: wil je al upgraden?

Welke refresh S/X kies je?

  • Model S long range

    Votes: 23 28.8%
  • Model S Plaid

    Votes: 6 7.5%
  • Model S Plaid +

    Votes: 6 7.5%
  • Model X long range

    Votes: 7 8.8%
  • Model X Plaid

    Votes: 4 5.0%
  • Ik wil zeker niet upgraden

    Votes: 34 42.5%

  • Total voters
    80
This site may earn commission on affiliate links.
Deze week eens gaan informeren bij Tesla Aartselaar. Wat een teleurstellende ervaring was dat ... de verkoper in kwestie wist minder over de refresh dan de gemiddelde lezer van dit forum. Hij betwijfelde wel dat de levertermijn van september gehaald werd als men nu (pas) bestelde.
Als je iets wil weten, kan je het inderdaad beter hier vragen...;)
 
  • Like
Reactions: Bas.
Deze week eens gaan informeren bij Tesla Aartselaar. Wat een teleurstellende ervaring was dat ... de verkoper in kwestie wist minder over de refresh dan de gemiddelde lezer van dit forum. Hij betwijfelde wel dat de levertermijn van september gehaald werd als men nu (pas) bestelde.
Loop bij een gemiddelde Audi of BMW dealer binnen en vraag eens naar het model dat pas aangekondigd is en pas binnen 8~9 maanden geleverd zal worden.

Meer nog, wij hebben jaren terug binnen 2 dagen na officiële aankondiging van de BMW M2 er eentje besteld, de verkoper wist er verder ook niks van.

Is ook logisch, de meeste verkopers krijgen specifieke opleidingen van nieuwe modellen; enkel de echte freaks volgen hun merk nauwgezet op, maar die maak je niet blij met continu bestelbonnen van stomme lease 318d's te maken terwijl ze dromen van een M4 CS.

Klagen dat een verkoper in Aartselaar niet meer weet dan wat je zelf kan vinden op twitter, reddit en andere bronnen waar de freaks zitten, is dan nogal vrij naïef.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Loop bij een gemiddelde Audi of BMW dealer binnen en vraag eens naar het model dat pas aangekondigd is en pas binnen 8~9 maanden geleverd zal worden.

Meer nog, wij hebben jaren terug binnen 2 dagen na officiële aankondiging van de BMW M2 er eentje besteld, de verkoper wist er verder ook niks van.

Is ook logisch, de meeste verkopers krijgen specifieke opleidingen van nieuwe modellen; enkel de echte freaks volgen hun merk nauwgezet op, maar die maak je niet blij met continu bestelbonnen van stomme lease 318d's te maken terwijl ze dromen van een M4 CS.

Klagen dat een verkoper in Aartselaar niet meer weet dan wat je zelf kan vinden op twitter, reddit en andere bronnen waar de freaks zitten, is dan nogal vrij naïef.
Wooter,

Het is gewoonweg dom als een verkoper van Tesla weinig tot niets (zelfs niet de informatie die daarover publiek beschikbaar is) weet over een model dat nu gewoon besteld kan worden. Dat dit wellicht bij andere merken ook het geval is, maakt het niet minder dom.

Overigens wel vermakelijk om te zien hoe je iedere keer weer BMW en/of Audi er bij haalt op het moment dat er maar iets van kritiek wordt geleverd op Tesla. Ik begrijp dat jij het het door jou ervaren niveau van deze ondernemingen, hun producten en hun dealers beschouwt als het absolute ijkpunt voor kwaliteit? Klinkt een beetje - om jouw kwalificatie te hanteren - naïef.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Het is gewoonweg dom als een verkoper van Tesla weinig tot niets (zelfs niet de informatie die daarover publiek beschikbaar is) weet over een model dat nu gewoon besteld kan worden. Dat dit wellicht bij andere merken ook het geval is, maakt het niet minder dom.
Ik ben er vrij zeker van dat er op Benelux niveau nog niet veel gecommuniceerd is naar individuele verkopers in de verschillende stores over de facelift. Officieel kunnen ze dus nog niet veel zeggen.

Niet vergeten dat zo een verkoper niet zomaar wat geruchten van het internet mag vertellen, want dan komt foontrader dat hier op het forum posten alsof het officiële informatie is.

Overigens wel vermakelijk om te zien hoe je iedere keer weer BMW en/of Audi er bij haalt op het moment dat er maar iets van kritiek wordt geleverd op Tesla. Ik begrijp dat jij het het door jou ervaren niveau van deze ondernemingen, hun producten en hun dealers beschouwt als het absolute ijkpunt voor kwaliteit? Klinkt een beetje - om jouw kwalificatie te hanteren - naïef.
Het geeft een leidraad naar hoe zo een ondernemingen werken. Je kan niet verwachten dat Tesla plots opendeur speelt met al hun informatie, op dag 1 (~8 maanden voor de eerste levering in Europa) je piekfijn kan beloven wanneer de eerste auto geleverd kan worden (en met welk stuur) en HR een A-team van enkel Elon cult believers kan aantrekken om alle posities in het bedrijf te vullen met mensen die van alles altijd alles weten. Of dat ze sinds de aankondiging alle verkopers al op opleiding hebben gestuurd over het nieuwe model dat pas vanaf september zal geleverd worden...

Loop een Apple Store binnen, en ook daar zal de individuele Apple advisor je niet kunnen vertellen wanneer de MacBook Pro 16" met M1-chip zal uitkomen, hoeveel ie zal kosten en hoeveel sneller ie zal zijn.
 
Loop een Apple Store binnen, en ook daar zal de individuele Apple advisor je niet kunnen vertellen wanneer de MacBook Pro 16" met M1-chip zal uitkomen, hoeveel ie zal kosten en hoeveel sneller ie zal zijn.

Apple wordt toegevoegd aan het rijtje BMW/Audi! :D

Ik geloof niet dat je mijn punt begrijpt. Ik zal het ongetwijfeld niet goed hebben geformuleerd. Maakt eigenlijk ook niet uit hoor!
 
  • Like
Reactions: pvkeep