ebullio
Well-Known Member
Ik denk niet dat je een bekeuring gaat krijgen als je eerst de richtingaanwijzer aan zet voordat je aan het stuur draait.Ja, het zijn touch buttons geworden.
Maar de duim zit niet altijd op dezelfde plaats.
Voorbeeld: Bij het wegrijden uit een parkeerhaven, waar je in een rijtje auto's geparkeerd staat, draai je je stuur 90-180 graden, om vervolgens, zodra het verkeer het toe laat, richting aan te geven en de rijbaan op te rijden. Dat is een moment waarop je de knop moet zoeken en dan ook nog moet zorgen dat je niet de verkeerde knop gebruikt omdat het stuur onderste boven is gedraaid.
Je zoekt gewoon problemen die er niet zijn.
Daarnaast zou het me niet verbazen dat het sturen met het yoke stuur inderdaad progressief en snelheidsafhankelijk zal worden.
Bij een Yoko stuur zou ik verwachten dat de draai-uitslag maximaal 90 graden is. Waarbij ik verwacht dat hoe meer je afwijkt van de neutrale stand, hoe meer de wielen gaan draaien om de 180 graden draai te kunnen maken die we nu maken met een gewone stuurwiel. Daarmee creeer je wel een rustig gevoel voor kleine stuur-uislagen en naarmate de stuuruitslagen groter worden, is de impact op de wielbasis groter. Even wennen in het begin, maar zal snel het nieuwe normaal zijn.