Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

S/X eigenaars: wil je al upgraden?

Welke refresh S/X kies je?

  • Model S long range

    Votes: 23 28.8%
  • Model S Plaid

    Votes: 6 7.5%
  • Model S Plaid +

    Votes: 6 7.5%
  • Model X long range

    Votes: 7 8.8%
  • Model X Plaid

    Votes: 4 5.0%
  • Ik wil zeker niet upgraden

    Votes: 34 42.5%

  • Total voters
    80
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, het zijn touch buttons geworden.
Maar de duim zit niet altijd op dezelfde plaats.

Voorbeeld: Bij het wegrijden uit een parkeerhaven, waar je in een rijtje auto's geparkeerd staat, draai je je stuur 90-180 graden, om vervolgens, zodra het verkeer het toe laat, richting aan te geven en de rijbaan op te rijden. Dat is een moment waarop je de knop moet zoeken en dan ook nog moet zorgen dat je niet de verkeerde knop gebruikt omdat het stuur onderste boven is gedraaid.
Ik denk niet dat je een bekeuring gaat krijgen als je eerst de richtingaanwijzer aan zet voordat je aan het stuur draait.
Je zoekt gewoon problemen die er niet zijn.
Daarnaast zou het me niet verbazen dat het sturen met het yoke stuur inderdaad progressief en snelheidsafhankelijk zal worden.
Bij een Yoko stuur zou ik verwachten dat de draai-uitslag maximaal 90 graden is. Waarbij ik verwacht dat hoe meer je afwijkt van de neutrale stand, hoe meer de wielen gaan draaien om de 180 graden draai te kunnen maken die we nu maken met een gewone stuurwiel. Daarmee creeer je wel een rustig gevoel voor kleine stuur-uislagen en naarmate de stuuruitslagen groter worden, is de impact op de wielbasis groter. Even wennen in het begin, maar zal snel het nieuwe normaal zijn.
 
Vroeger gingen mijn auto's weg na 5 jaar en ik had nooit een km stand boven de 50.000.:oops:
Nu staan er 122000 op de S na 5 jaar.
Ik kocht mijn X met het idee om mijn motorfiets te blijven gebruiken om te pendelen. De motorfiets heeft sindsdien nauwelijks nog gereden. Zonder corona mocht je er 38K bij tellen :)
 
  • Informative
Reactions: flash3d
Oprijden? Ik denk dat je dan nog heel lang met die auto gaat rijden. ;)
Ik wil anderen ook een kans geven om met een tesla te rijden.
Er komen nog veel mooie Tesla's, dat komt wel goed. Met een km-stand van 185.000 kan ik nog lang vooruit, zeker met het thuiswerken wat de norm is geworden. Waar ik eerst meer dan 3500 km per maand maakte is het nu met moeite 1000. Ik denk dat je gelijk hebt en dat deze auto heel lang voor de deur staat te pronken.
 
Ik denk dat ik gemiddeld wel meer dan 10 jaar met een auto doe, maar oprijden heb ik nog nooit gedaan. Een nieuwe kopen trouwens ook nog maar 1 keer en die is er na 15 jaar ook nog steeds. Een van mijn auto's is wel naar een museum gegaan.:)
We zullen zien hoe mijn X het uithoudt, maar met de camera techniek van mijn 2017 MX wordt helemaal FSD niets. Ik heb nog maar 1 ritje gemaakt waarbij navigeren op autopilot werkte dankzij de laagstaande zon.
 
Ik vind de refresh zeer geslaagd. Als ik financieel kon, zou ik er een Plaid+ bestellen als gezelschap naast onze huidige S85.

Maar

Mijn S classic verruilen voor iets met een middenconsole. Geen denken aan.

Eens met dit. Stom, maar zou dit echt missen. Heb wel het central console geprobeerd een paar weken, maar was blij om mijn yacht floor terug te vinden.

Mijn X heeft 148000km en nog geen tekenen van slijtage. Ik heb nog nooit meer dan 125000km met een enkele auto gehaald :eek:.

Zelfde "probleem" hier. S 85 met 210.000+ km en ziet er ook nog fantastisch uit, binnen en buiten.

Behalve mijn oudere batterij (10% loss) en tragere SuC snelheid, is alles nog ongelooflijk good. Zelfs MCU1 draait traag maar zonder probleem.

MCU2 upgrade misschien, gewoon omdat het leuker zou zijn... en niet lang in aanbod zal blijven.

Ben nog niet klaar om mijn S te vervangen, zeker ook owv haar zo mooi zilver kleur.
 
  • Like
Reactions: DimiVdb and Maarten
MS met 220k km rijdt nog steeds als nieuw en sinds er een nieuwe MCU in zit werkt dat ook terug naar behoren.
Zolang de nieuwe MS geen trekhaak heeft zal het toch een ander merk moeten worden gezien er een hier veto staat op vleugeldeuren... en neen een M3 of MY komt niet in de buurt van een MS/MX op het vlak van comfort/ruimte.
Toch jammer dat Tesla op dergelijke basic specs geen antwoord kan bieden bij een lancering, net zoals dat stuur, maak een rond stuur gewoon optioneel. Willen ze die auto's wel verkopen?
 
Ik heb in mijn leven een 25 tal auto's gehad. En nog nooit een trekhaak. Ik heb ook nog nooit een trekhaak gemist. Maar ik ben dan ook maar een Belg. ;)
Wat willen jullie eigenlijk allemaal aanvangen met dat lelijke ding achteraan de auto?:rolleyes:
Het niet hebben van een trekhaak heeft zijn voordelen. Als je het toch nodig hebt dan vraag je een vriend, kennis of familie of ze je kunnen helpen. Dan krijg je er gelijk twee handen hulp bij :)
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ik heb in mijn leven een 25 tal auto's gehad. En nog nooit een trekhaak. Ik heb ook nog nooit een trekhaak gemist. Maar ik ben dan ook maar een Belg. ;)
Wat willen jullie eigenlijk allemaal aanvangen met dat lelijke ding achteraan de auto?:rolleyes:
In ons geval een paardentrailer. Die beesten in de auto vervoeren lijkt me niet echt bevorderlijk voor de staat van de auto. Dan liever een "lelijk ding" achteraan de auto. o_O
 
Ik heb in mijn leven een 25 tal auto's gehad. En nog nooit een trekhaak. Ik heb ook nog nooit een trekhaak gemist. Maar ik ben dan ook maar een Belg. ;)
Wat willen jullie eigenlijk allemaal aanvangen met dat lelijke ding achteraan de auto?:rolleyes:
Met een trekhaak kun je allerlei leuke speeltjes gaan halen! :D

3CCA3E10-D202-4C1E-ADA4-D07099799E72.jpeg
 

Attachments

  • DC3CAA43-4F8B-4FDF-B6E7-7F7EF78020CF.jpeg
    DC3CAA43-4F8B-4FDF-B6E7-7F7EF78020CF.jpeg
    475.5 KB · Views: 108
Alhoewel het nieuwe interieur mij erg aanspreekt, ben ik nog niet van plan om mijn 1 jaar oude MS LR met 23K op de teller om te ruilen. Die extra 50-80 km aan range (LR) gaan voor mij het verschil niet maken.

Rijd deze nog wel een paar jaar en dan verwacht ik dat de standaard LR ook met gemak 800K + aan range heeft. De extra plaid power is leuk, maar heb ik geen 30K extra voor over
 
Ik heb in mijn leven een 25 tal auto's gehad. En nog nooit een trekhaak. Ik heb ook nog nooit een trekhaak gemist. Maar ik ben dan ook maar een Belg. ;)
Wat willen jullie eigenlijk allemaal aanvangen met dat lelijke ding achteraan de auto?:rolleyes:

Fietsen achteraan is toch makkelijker dan op het dak, ook ivm verbruik... en in deze tijden, modder dat druppelt van de MTBs op de auto :eek:
 
https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/dc3caa43-4f8b-4fdf-b6e7-7f7ef78020cf-jpeg.632877/
Die poot op de kast lijkt me wel wat, maar die kan ook gewoon in de koffer:p
:confused: Zo blijkt maar weer eens wat een nitwit ik ben op dit gebied...

Maar ook deze foto illustreert mijn punt: met een aanhanger achter je X kun je wel 40 poten Jamón Serrano mee terugnemen uit Spanje! En de kofferbak blijft dan geheel beschikbaar voor de spullen van de echtgenote en het speelgoed van de kinderen! :D
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
Alhoewel ik volgens de titel hier niet word uitgenodigd om te reageren, denk ik serieus over een upgrade van mijn M3P naar een plaid.
Ik ben wel benieuwd welke verbeteringen er ten aanzien van de wegligging komen. Hoe gaat deze S sturen, komt het wat in de buurt van een M3P??
Het interieur vind ik alvast prachtig. Ik zal afwachten tot de eerste rijervaringen.