Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Hier zijn we weer..
Zaterdagmiddag om 18u de auto opgehaald in Aartselaar. Onderweg naar Brugge gestopt in Gent om er wat rondjes te gaan rijden bij eKart. Nadien bleek de ruit rechtsvoor ingegooid met een bierfles, staat de deur vol krasjes, is het leder van m'n deur en passagierszetel beschadigd.
Ik vermoed dat ik het record wel heb: 2 uur en slechts 50km schadevrij kunnen genieten...

Man, man, man, hier heb ik geen woorden voor. :mad:
Zeker aangifte gaan doen bij de politie maar dat zal zowiezo wel moeten voor de verzekering neem ik aan.

Glasscherven kunnen idd heel wat schade aan je lak en de binnenkant van je wagen veroorzaken. In een vorig leven nog een spontane glasbreuk meegemaakt terwijl ik op de autosnelweg aan het rijden was. Mijn halve wagen moest toen herspoten worden.
 
Hier zijn we weer..
Zaterdagmiddag om 18u de auto opgehaald in Aartselaar. Onderweg naar Brugge gestopt in Gent om er wat rondjes te gaan rijden bij eKart. Nadien bleek de ruit rechtsvoor ingegooid met een bierfles, staat de deur vol krasjes, is het leder van m'n deur en passagierszetel beschadigd.
Ik vermoed dat ik het record wel heb: 2 uur en slechts 50km schadevrij kunnen genieten...
Even los van de mensen die schade hadden bij aflevering ( :mad: ), heb je veel pech.

Ongevraagd geef ik je een tip. Met een dashcam kun je vaak zien wat er is gebeurd.
Mijn motorkap is ook eens bekrast en had spijt dat ik toen nog geen camera had.
 
Na de ongeplande botsproef met onze P85 begin maart zou hij vandaag langs kunnen voor een nosejob (nieuwe motorkap en alles weer een beetje recht zetten) bij splinter in Amsterdam.

Niet dus, gisteravond gebeld door splinter met de mededeling dat nog niet alle onderdelen, waaronder de motorkap, binnen waren...

De onderdelenvoorziening is dus nog steeds niet op orde. Gelukkig kan mijn echtgenote gewoon doorrijden met de gehavende neus.
 
Ik belde gisteren ook maar eens hoe het met de onderdelen stond.
Kreeg ik te horen, ik wilde u net bellen, u kan hem vanaf 4 uur ophalen.
4 minuten later was remote access weer aan en begon het laden.
In 1 maand was de Soc van 89% naar 48% gezakt.
Totale schade van Eur 6437,25 ik overwoog nog zelf de schade te nemen om niet mijn schadevrije jaren te verliezen, maar dit is toch wel erg veel.

Quizvraagje:
Wie weet er wat wat de koelvloeistof (omschreven als koelmiddel airco) van een Model S kost?
 
en weet iemand hier hoe snel een ontkoppelde accu ontlaadt? Die van mij had nog zo'n 37% in de accu toen hij naar het schadebedrijf ging. Ze hebben de accu losgekoppeld. Volgens hen zou de ontlading minimaal zijn. Zijn daar cijfers van bekend?

Ik heb mijn wagen dagelijks gemonitord als hij bij de carrosserie stond. Wanneer de wagen volledig werd uitgezet had ik maar een verbruik van 1 km per dag, anders gemiddeld 7 km per dag. Wanneer het nodig was om hem op te laden stuurde ik een e-mail en werd dat tijdens de nacht gedaan. Perfecte samenwerking op dat vlak.
 
Schade, het moet niet altijd spectaculair zijn..
Mijn roadster staat sedert vorige maand bij het SeC, en na (lang) onderzoek liet men me weten dat mijn motor onherstelbare waterschade heeft opgelopen. Dit is gebeurd tijdens zeer zware regen met serieuze plassen.
Vandaag heb ik dus maar mijn verzekering aangesproken, want waterschade lijkt me toch gedekt door de omnium. Zijn hier al ervarings-deskundigen of mensen met kennis van dergelijke schadegevallen? Het lijkt me vanzelfsprekend dat het gedekt is, maar bevestiging en wat morele steun hier kan wel helpen.. ;)

Ongelooflijk, verschillende weken verder en ze blijven met mijn voeten spelen..

Tot op heden weet ik niet WELKE stukken er besteld zijn, en wanneer die zullen toekomen. Na 10+ telefoontjes nog steeds niets niets niets van informatie. Telkens een belofte dat ik tegen het einde van de dag meer zal weten, om zich dan volledig te hullen in stilte. Vandaag kreeg ik pas na 5 keer bellen iemand aan de lijn, om dan te horen dat er niemand van de service dienst mijn telefoon kan beantwoorden, want "ze zijn bezig".

Het gaat hier om een herstelling van 15000 tot 35000 euro, dus niet zomaar een kleinigheidje.
Het is een auto die stilgevallen is en dus volgens de policy voorrang zou moeten krijgen op anderen.
De batterij is serieus ontladen (<20%) en zal binnenkort blijvende schade vertonen.
De auto is verkocht, en de koper wacht al meer dan een maand op nieuws. Telkens opnieuw maak ik beloftes die ik niet kan nakomen omdat ik zelf geen info krijg.

We zijn allemaal fanboys hier, maar als ze zo verder doen is mijn volgende auto er ene van een ander merk.

En oh ja, de verzekerings-expert is vorige woensdag al langs geweest, maar ook daar is het wachten op teken van leven.

#Frustrated