Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ongelooflijk, verschillende weken verder en ze blijven met mijn voeten spelen...

In welke service center staat jouw wagen? Zaventem? Ik zou gewoon even langs gaan om met de mensen daar te praten. Ik durf mijn hand in het vuur steken dat ze in Zaventem niet met je voeten spelen.

Mijn ervaring is dat ze daar van heel goeie wil zijn maar zelf ook maar de logistieke ramp van Tesla moeten ondergaan. Zij staan dan telkens voor de klant zonder info omdat ze die zelf ook niet krijgen. Don't blame the messenger maar ik begrijp ook wel dat je daar zelf niet veel mee opschiet. Klachten kun je beter naar het HQ in Amsterdam of Fremont sturen maar of het veel zal uithalen.

In elk geval werken ze heel hard aan het verbeteren van hun service processen. Ik zal daar later misschien nog iets meer over vertellen...
 
Is het dan zo slecht dat de batterij onder de 20% komt?
(Niet alleen bij stilstand maar ook gewoon bij dagelijks gebruik?)

Dept of Discharge is de belangrijkste parameter voor de veroudering van de chemische componenten in een Lithium batterij. Als je de keuze hebt is alle dagen laden beter dan om de paar dagen. Als mijn batterij onder de 20% zou dreigen te komen bij een hersteller, zou ik ook het nodige doen om die op te laten laden (tot max 80%). Toen mijn wagen 2 maanden bij de hersteller stond heb ik laten cyclen tussen 30 en 70%. Het is zaak om de wagen OFF te laten zetten zodat de batterij nog nauwelijks wordt gebruikt. Helemaal afkoppelen is nog beter met 40% SoC als je verwacht dat hij een paar weken stil gaat staan. Dat is typisch de lading waarmee de cellen worden geshipped door Panasonic.
 
In welke service center staat jouw wagen? Zaventem? Ik zou gewoon even langs gaan om met de mensen daar te praten. Ik durf mijn hand in het vuur steken dat ze in Zaventem niet met je voeten spelen.

Mijn ervaring is dat ze daar van heel goeie wil zijn maar zelf ook maar de logistieke ramp van Tesla moeten ondergaan. Zij staan dan telkens voor de klant zonder info omdat ze die zelf ook niet krijgen. Don't blame the messenger maar ik begrijp ook wel dat je daar zelf niet veel mee opschiet. Klachten kun je beter naar het HQ in Amsterdam of Fremont sturen maar of het veel zal uithalen.

In elk geval werken ze heel hard aan het verbeteren van hun service processen. Ik zal daar later misschien nog iets meer over vertellen...

inderdaad ze zijn in het Sec in Zaventem echt van goede wil en gaan echt die extra mile, jammer genoeg is het logistieke zoals Jan hier zegt, nog altijd een groot probleem. Gewoon even langsgaan bij het Sec en evt met de manager daar praten ...
 
Ik heb mijn wagen dagelijks gemonitord als hij bij de carrosserie stond. Wanneer de wagen volledig werd uitgezet had ik maar een verbruik van 1 km per dag, anders gemiddeld 7 km per dag. Wanneer het nodig was om hem op te laden stuurde ik een e-mail en werd dat tijdens de nacht gedaan. Perfecte samenwerking op dat vlak.
Bij die van mij is de accu losgekoppeld. Ik kan dus niet monitoren. En ontlading gaat waarschijnlijk langzaam. Maar hoe langzaam?
 
Bij die van mij is de accu losgekoppeld. Ik kan dus niet monitoren. En ontlading gaat waarschijnlijk langzaam. Maar hoe langzaam?

Bedoel je dat de batterij van onder de wagen is gehaald om de reparatie uit te kunnen voeren? In dat geval verliest een Lithium batterij nauwelijks lading en zou ik er mij niet al te veel zorgen over maken. Weet je nog wat de SoC was toen hij werd losgekoppeld?
 
Bij mij hadden ze remote access uitgezet, ik bellen om te vragen of ze die weer aan konden zetten. Werd me verteld dat dat voorgeschreven was door Tesla bij reparaties. Op mijn opmerking dat tesla dat zelf niet doet kreeg ik een ontwijkend antwoord.

Er wordt wat afgezeverd. :eek: Bij mij is de remote access een 10-tal dagen niet beschikbaar geweest en de rest van de tijd wel. Ze vertelden mij dat ze de remote access niet mogen afzetten. Go figure... Ik kan mij wel voorstellen dat het niet prettig is wanneer eigenaars met hun wagen kunnen beginnen spelen terwijl er aan gewerkt wordt.

Ik kon waarderen dat ik de SoC kon opvolgen en een paar keer instructie geven om mijn batterij te laden. Als er meer dan 10 Tesla's staan te wachten op reparatie / onderdelen en de hersteller moet van allemaal de SoC bijhouden, is dat een heel gedoe. Gecertificeerde herstellers hebben via een web app een remote access toegang tot een beperkt aantal functies van de wagen. Mogelijk kunnen ze zo ook de SoC monitoren zonder dat ze fysiek contact moeten hebben met de wagen.

Neem anders even contact op met je SeC en vraag wat de policy is. Als je er je zorgen over maakt heb je voor mij het recht hier de policy te laten toepassen. Het is jouw wagen. Eigenlijk moeten ze doen wat jij vraagt.
 
Bedoel je dat de batterij van onder de wagen is gehaald om de reparatie uit te kunnen voeren? In dat geval verliest een Lithium batterij nauwelijks lading en zou ik er mij niet al te veel zorgen over maken. Weet je nog wat de SoC was toen hij werd losgekoppeld?
inderdaad. Hij is direct ontkoppeld, en wordt verwijderd. Hij zal iets boven de 30% zijn geweest toen hij ontkoppeld werd. Da's op zich een prima situatie dus.
 
Klopt, de medewerkers in de SeC kunnen dikwijls ook weinig doen. Maar terugbellen op het moment dat je dat beloofd hebt, is wel een minimum beleefdheid.. Klacht neerleggen bij HQ zal ik zeker niet doen, het is geen persoonlijke kwestie.. Ze zullen daar zelf wel beseffen dat ze de klant pijn doen wanneer ze 2 van de 3 service medewerkers naar andere SeCs overplaatsen... Een maand lang kon ik alle begrip van de wereld opbrengen, maar hoe langer het duurt hoe moeilijker het contact verloopt..
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Klopt, de medewerkers in de SeC kunnen dikwijls ook weinig doen. Maar terugbellen op het moment dat je dat beloofd hebt, is wel een minimum beleefdheid.. Klacht neerleggen bij HQ zal ik zeker niet doen, het is geen persoonlijke kwestie.. Ze zullen daar zelf wel beseffen dat ze de klant pijn doen wanneer ze 2 van de 3 service medewerkers naar andere SeCs overplaatsen... Een maand lang kon ik alle begrip van de wereld opbrengen, maar hoe langer het duurt hoe moeilijker het contact verloopt..

ik begrijp je volkomen, 1,5 maanden voor mijn issue met dual charger ging nog maar daarna heb ik me toch even op een beleefde manier boos gemaakt. Niet op de mensen zelf maar wel op de vooruitgang van mijn probleem... maar bon het is nu opgelost en ga binnenkort wagen ophalen ...
 
Ik heb maar eens gebeld voor een status update (4 weken na de aanrijding). De zijkant is binnen en passend gemaakt. Het is nu wachten op de lijm (werd enkele weken geleden al verteld dat die momenteel te verkrijgen is). Als die binnen is kunnen ze verder met vastlassen, spuiten etc. Dan zitten de stoelen vervolgens op het kritieke pad, die schijnen ook een lange levertijd te hebben.
 
Erg blij met de alloygators! Over smaak valt te twisten, maar ze beschermen de velg in ieder geval prima. Dit had pijn in mijn hart kunnen veroorzaken...
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    564.8 KB · Views: 61
  • Like
Reactions: LuckyLuke