Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
same here; van Aalst naar Maaseik, klantenbezoeken van 150km enkel, ... , ik kan je verzekeren, geen comfortabele rit(ten) :(
Voor een bodyshop die tesla certified is, en ook aston martin, verwacht ik toch net dat ietsje meer. Iemand die met een vanquish rijdt gaat ECHT niet tevreden zijn met een Seat Ibizia :p Maar er moet wel gezegd worden dat de mensen in Hofstade zeer vriendelijk zijn, en zéér behulpzaam zijn! Het werk dat ze daarenboven afleveren is top! Alleen jammer van die vervangwagen


Dat is de reden dat ik mijn Chrysler 300C nog even opzij zet. Ik heb een slechte rug en met een IBIZA zal ik niet ver geraken.
Dan kan ik nog altijd die nemen als de Tesla binnen moet om de een of andere reden.
 
Hoe is het in Nederland gesteld met de vervangwagens bij de Tesla Certified Bodyshops ?

Ik heb een kale (geen navi, geen bluetooth, manueel) seat ibiza meegekregen, Tesla weet ondertussen ook al dat ik dit een marginale vervangwagen vind.

Ik hoop de Tesla vlug terug te hebben ...

Ik wil als NL fleetowner nog wel even de verschillen op een rijtje zetten:
Bij een full operationeel lease krijg je altijd vervangend vervoer, klasse lager. Klachten: lease maatschappij.
Bij een basis operationeel lease maar ook een normale autoverzekering alleen inclusief vervangend vervoer als de schade verhaalbaar is. Klachten: lease mij. Bij niet verhaalbaar schade, verhuurt schade bedrijf meestal een autootje uit eigen vloot met reclame erop vaak voor weinig geld. Wel je iets beters, huur iets beters. Klachten: nergens.
Betaal niet teveel voor alle full service en regel iets goeds voor de enkele keer dat je schade lijdt. Scheelt bakken geld.
Ik snap niet dat Tesla in vele ogen hier verantwoordelijk moet zijn waar ze niks me te maken hebben, schade. Wees of tevreden met bijv de BMW 1 van splinter of huur iets moois...
 
Als men dit alles gewoon communiceert dan kom je ook niet voor zulke onaangename verassingen te staan...

Ik baseerde me op voorgaande ervaringen bij andere merken, als er dan over een vervangwagen werd gesproken dan was dat iets wat in de buurt kwam van de wagen dat je binnenbracht.

Nu deze enige body shop in België is een Fiat garage, daar verwacht ik dan geen model S als vervangwagen, maar een auto met op zen minst navi en handsfree, is denk ik geen onoverkomelijke luxe in 2015.

Achja, ieder zijn mening, ik zorg in het vervolg wel dat ik voldoende geïnformeerd ben en ga er niet meer vanuit dat het is zoals "op een ander".

@ Justroll, inderdaad, hun body work is zeker goed, ze hadden enkel bij het kuisen van het interieur iemand erop gezet die net een auto had geschuurd ofzo, de matten waren proper, enkel alles erboven hangt vol met vegen stof ..., weet ik weer wat doen dit weekend.
 
Vanochtend mijn Tesla gebracht naar ABS splinter. Hopelijk snel weer terug want je raakt toch zo verwend met je Tesla...
Wel dacht ik even dat het gaspedaal van de Ford Focus kapot was. Je drukt het in en er gebeurt niets (vooral op de snelweg).
Vermoedelijk een ruime week wachten nu...
(veel langer dan het wachten bij aflevering gevoelsmatig omdat je dan nog niet weet wat je mist)
 
Zojuist in Mookhoek gespot niet die van mijzelf maar dit is een duur geintje! Gemeente heeft een versmalling gemaakt dit is de 5de auto van de maand.
1.jpg

2.jpg
 
Jammer.
Bij mij was het gisteren ook bijna raak. Ik reed met 80 km/uur op een 2 baansweg met aan de rechterzijde een busbaan.
Bij de stoplichten aangekomen wilde ik het rechter voorsorteervak op. Netjes knipperlichtje aan,
ik wilde net naar rechts sturen toen ik strak rechts werd ingehaald door een BMW met ca. 130 km/uur die vanaf de busbaan kwam.
Ik had daar nu graag een filmpje van willen laten zien maar helaas ook ik geen dash cam. Ga nu toch maar zo'n ding laten installeren.
 
Toevallig heb ik net een dash cam (blackvue 650) gekocht en denk eraan om het zelf te installeren.
Misschien leuk om een keer met een groepje samen allemaal een dash cam in te bouwen?
Dan kun je ideeën uitwisselen en elkaar helpen als je er even niet uitkomt.
Plus gezelligheid. Moet in een dagje te doen zijn.
 
ik heb mijn blackvue 550 dual camera zelf ingebouwd.
Stroom aftappen van de verlichting van het dashboard kastje (constante stroom)
kabel van dashboard naar de camera
kabeltje van voorste camera naar achterste camera via de a stijl en het panodak, door het slangetje naar de achterklep. Alleen 1 gat boren in de achterklep onder de plastic cover.
Valt allemaal erg mee.
 
Herbie;
Knap geregeld!
Het is een goed idee een Dual camera te installeren zeker omdat de premie op een Tesla nogal snel omhoog gast bij het krijgen van een niet verhaalbare schade.
Zou je een foto willen sturen van de positie van de achterste camera?
Vraag me af waar deze bevestigd zit.
 
Heeft dat een juridische waarde voor verzekeringsmaatschappijen, zo'n beelden van een dashcam?

En zou in de software (versie 7 of zo) niets kunnen gedaan worden dat de achteruitrijcamera die beelden opneemt en een tijdje bijhoudt, die camera zit toch achteraan.
 
Herbie;
Knap geregeld!
Het is een goed idee een Dual camera te installeren zeker omdat de premie op een Tesla nogal snel omhoog gast bij het krijgen van een niet verhaalbare schade.
Zou je een foto willen sturen van de positie van de achterste camera?
Vraag me af waar deze bevestigd zit.

Bij deze, sorry dat ze op de kant staan, dus even de nek losmaken ))):
20150627_214458.jpg
20150627_214512.jpg