EddieW
Member
Gisteren waste ik mijn tesla y bij een wasbox. Tijdens het borstelen vloog uit het niet de borstel van de lans en in die beweging maakte de lans een lange en diepe kras. Medewerkers daarop aangesproken. Wassen was eigen risico zeiden ze maar de manager was er di weer. Dus als ik er over wilde praten moest ik later terugkomen. Hij gaf aan dat een voorganger de borstel blijkbaar gemold hadden. Ze controleerden de borstels niet gaf hij aan. De borstel was van de schroefdraad afgelopen, want gelijk na het incident gingen ze borstel met gereedschap weer op de lans draaien. Ik snap het punt van eigen risico bij een wasstraat maar in dit geval vind ik dat de wasstraat materiaal heeft dat niet deugdelijk is. Je mag er tijdens het gebruik er van uitgaan dat een borstel blijft vastzitten vind ik. Hij moet deugdelijk materiaal te beschikking stellen, daar betaal je ook voor. Ik had ook geen invloed op de schade door bijvoorbeeld de borstel anders te gebruiken zodat de borstel er niet vanaf ging. Met de bordjes van wassen op eigen risico kun je volgens mij niet alle verantwoordelijkheid bij je weg houden. En er is in dit geval ook geen twijfel of de schade door de lans was ontstaan. Dat werd ook toegegeven door de medewerker. Er zijn foto’s gemaakt. Hoe kijken jullie hierna? Is de wasstraat in gebreke en aansprakelijk voor de schade? Ik vind van wel.
En is de schade een beetje eenvoudig te herstellen of gaat dit in de papieren lopen?
View attachment 1044754View attachment 1044755
Wat als je krassen hebt na een bezoek aan de carwash?
Laat je niet misleiden. Ook al hangt er een bordje met de mededeling ‘Wij zijn niet aansprakelijk voor ongevallen’ als je de carwash binnenrijdt: het is de carwashuitbater die ervoor moet zorgen dat je wagen zonder beschadigingen uit de wasstraat komt.Daarom is het belangrijk na elke wasbeurt je auto toch even goed te bekijken. Maakt één van de borstels een kras in de wagen, dan is de uitbater verantwoordelijk en moet je samen met hem of haar een aanrijdingsformulier invullen. Daarna meld je het ongeval aan je verzekeraar.
Let op: Hou je aan de instructies
Als je auto beschadigd raakt omdat je je niet houdt aan de instructies van de carwashuitbater, dan ben je wel zelf aansprakelijk. Zet je de versnelling van je wagen bijvoorbeeld niet in z’n vrij als je dat gevraagd wordt, dan draai je zelf voor eventuele schade op.Idem als je tegen een paaltje rijdt en je een ferme deuk in je koetswerk hebt. In dat geval gelden dezelfde regels als hierboven: enkel met een full omnium ben je verzekerd voor eigen schade.