Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Werkt insane mode ook achteruit?
Ik heb wel gemerkt dat m'n S85 nu sneller achteruit optrekt dan vorig jaar.

Als je Insane mode activeert, beïnvloedt dit de gevoeligheid van het acceleratie-pedaal. De wagen wordt een stuk "nerveuzer" hierdoor. Als je dit niet gewoon bent is het ronduit gevaarlijk bij het parkeren. Toen ze deze aanpassing hebben gereleased, heb ik bij het parkeren ook eens bijna een probleem gehad. Sindsdien gaat Insane altijd uit als ik de wagen parkeer.
 
Ik heb goede ervaringen met de app Fixico. Je maakt fotos en een omschrijving. Vervolgens schrijven herstellers in op je opdracht. Jij maakt de selectie op basis van prijs, locatie, kwaliteit, etc. Heeft mij in het verleden veel geld gescheeld.

Kijk, dat was nou eens een goede tip!
Heb de app ook geïnstalleerd en een kleine schade vandaag via "spot-repair" laten herstellen.
Zat behoorlijk wat verschil tussen de hoogste en de laagste aanbieder.
De laagste heeft het keurig gedaan en er zat ook nog eens een dag gebruik van een kleine auto inbegrepen, dus daarnaast alleen wat benzinekosten gehad. :smile:
 
En jawel... ook ik ben aan de beurt.

In Zwitersland een krappe straat in gereden, met een heel scherp stoeprandje. Gevolg: rechter voor velg beschadigd en de band ook. Gelukkig was de band niet zo erg beschadigd dat ik er niet mee naar huis kon rijden, maar ik wil hem toch maar laten vervangen. Ze zitten er al weer 33000 km op...

Nu kan ik de originele Goodyear 19" banden nergens vinden. Dus ik heb even twee vragen:
1. Welke banden zijn goede vervangers voor mijn 245/45 19" Goodyear all-season banden?
2. Waar kan ik mijn velg laten repareren? Heeft iemand daar ervaring mee?

Bedankt!
(en ja; die schade doet fysiek pijn.... zucht..)
 
De Michelin "Pilotsports"? die ik er onder heb liggen rijden wel een stuk beter dan de goodyears op mijn classic.. dus misschien alle 4 vervangen?
Kun je de andere 3 om laten zetten op beschadigde velgen (heeft iemand anders nog beschadigde velgen in de aanbieding?) die we als reserve banden kunnen gebruiken op roadtrips!:biggrin:
 
En jawel... ook ik ben aan de beurt.

In Zwitersland een krappe straat in gereden, met een heel scherp stoeprandje. Gevolg: rechter voor velg beschadigd en de band ook. Gelukkig was de band niet zo erg beschadigd dat ik er niet mee naar huis kon rijden, maar ik wil hem toch maar laten vervangen. Ze zitten er al weer 33000 km op...

Nu kan ik de originele Goodyear 19" banden nergens vinden. Dus ik heb even twee vragen:
1. Welke banden zijn goede vervangers voor mijn 245/45 19" Goodyear all-season banden?
2. Waar kan ik mijn velg laten repareren? Heeft iemand daar ervaring mee?

Bedankt!
(en ja; die schade doet fysiek pijn.... zucht..)

Ik heb nog wel een losse originele Goodyear liggen.
 
deze jongens doen fantastisch werk: http://www.velgenexpert.nl/ in Amsterdam. Gelukkig nog niet aan mijn MS, maar ooit alle 4 de 20" velgen van de GLK laten repareren. Superstrak resultaat en betaalbaar. Bedrijf ziet er niet uit maar ze doen veel voor de bekendere merkdealers...

En de Michelin OEM banden die op de D zitten zijn fantastisch veel beter dan de Goodyears, ook volgens een testrijder gequoted hier ergens op het forum..


En jawel... ook ik ben aan de beurt.

In Zwitersland een krappe straat in gereden, met een heel scherp stoeprandje. Gevolg: rechter voor velg beschadigd en de band ook. Gelukkig was de band niet zo erg beschadigd dat ik er niet mee naar huis kon rijden, maar ik wil hem toch maar laten vervangen. Ze zitten er al weer 33000 km op...

Nu kan ik de originele Goodyear 19" banden nergens vinden. Dus ik heb even twee vragen:
1. Welke banden zijn goede vervangers voor mijn 245/45 19" Goodyear all-season banden?
2. Waar kan ik mijn velg laten repareren? Heeft iemand daar ervaring mee?

Bedankt!
(en ja; die schade doet fysiek pijn.... zucht..)
 
De Michelin "Pilotsports"? die ik er onder heb liggen rijden wel een stuk beter dan de goodyears op mijn classic.. dus misschien alle 4 vervangen?
Kun je de andere 3 om laten zetten op beschadigde velgen (heeft iemand anders nog beschadigde velgen in de aanbieding?) die we als reserve banden kunnen gebruiken op roadtrips!:biggrin:

Kan je laten weten wat er beter is aan de Michelin banden ?
 
Schadegeval.



Beste vrienden,
Intussen ruim 3 jaar terug heb ik de reservatie geplaatst voor mijn Model-S.
Kort daarna heb ik mij ook ingeschreven op dit omvolprezen forum.
'Anciens' op dit forum kennen mijn motto : "pour vivre heureux, vivons cachés".


Ik verschool mij op het forum dan ook graag achter nummers.
Eerst een nick die verwees naar mijn registratienummer.
Lange maanden nadien, toen we eindelijk een VIN-nummer kregen, gaf ik mijn oude nick ,of ik, op voor een nieuw nummer. The member formerly known as EU-P1422 werd S-19910.




De Tesla community bleek echter veel sterker dan wat nummers of nicks, en dankzij E-Rally, 1th Tuesdays, huwelijken en andere Roadtrips veranderen nicks in gezichten, en véél belangrijker : gezichten in vrienden.


Helaas ben ik intussen ook weer een nummer geworden.
Elke dag krijgen in 'Belgium and the Netherlands' 380 mensen te horen dat ze kanker hebben. Afgelopen woensdag was ik één van hen.


Meteen startte ik een zoektocht naar antwoorden, antwoorden die helaas altijd in nummers en percentages komen.
Samengevat : de diagnose is slecht, maar de prognose is goed.


Het leven is dus afgelopen week zeker niet gestopt voor mij, en zal ook niet stoppen met dit schadegeval.
Maar voorlopig géén neuter-probleem meer voor mij. De brom had ik toch al niet, indien wel zou hij mij gestolen kunnen worden. En de volgende roadtrip, tja, die stel ik even uit.


Bedankt voor de support en de vele leuke momenten tot nu - ik neem even een timeout en hoop snel terug te zijn.




EU-P1422 aka
S-19910 aka
Dirk







ps : Ik heb lange tijd getwijfeld of ik dit wel op het forum moet gooien, cfr mijn motto. Enkele vertwijfelde vragen per mail en sms hebben me overhaald om ineens klare wijn (of pilsbier) te schenken.


pps : Gelieve op deze post niet te reageren, dit is tenslotte een Tesla-forum. Laat ons on-topic blijven. Thx !