Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Of dat je gebeld wordt door Tesla service over een post hier over een vreemd motorgeluid. Vanavond een afspraak om even 133 te gaan rijden over de A2 om het te demonstreren.

Oh ja, dat was ik al weer bijna vergeten. Ook ik heb hier een keer een opmerking geplaatst over iets wat niet goed bleek te werken en de dag erna werd ik door Tesla gebeld met het verzoek om even langs te komen zodat ze het konden oplossen :) Ook een unieke ervaring. Als je dat verteld aan bestuurders van andere voertuigen staan ze je heel raar aan te kijken, alsof ze je in de maling neemt.

Gek, hoe snel dat went :)
 
Sterker nog: ik kreeg direct een leen auto mee, ze vonden het geen probleem als ik met die auto de roadtrip door Noorwegen ging maken. Aangezien het een ICE voertuig was wilde ik dat niet, maar ze hadden er geen problemen mee om op hun kosten me door het noorden van Europe te laten rijden.
Ze hielpen me met het zoeken van een overnachting, ze hebben me van uur tot uur op de hoogte gehouden en ze hebben me uitgebreid de excuses aangeboden dat de auto niet gewassen was voor ze hem teruggaven (ze hadden het idee dat ik snel op pad wilde, wat ook klopte).

Ik heb zo'n service niveau nog nooit meegemaakt.
Hier kan ik ook nog een voorbeeld aan toevoegen. Vorig jaar op weg naar wintersport pech gehad na het laden bij Aichstetten. Binnen twee uur waren we weer op weg met een prima vervangende auto. De auto naar München gebracht en aan het einde van de week toen we weer richting huis gingen, stond de auto weer klaar bij het sleepbedrijf op nog geen kilometer van de route. Uitstekend geregeld door Tesla. Was de auto niet op tijd klaar geweest, dan waren ze hem gewoon thuis komen omruilen.

Vorig jaar drive-unit vervangen. 3 dagen een leenauto gehad (BMW 5-serie), ruim 400 km gereden en bij de vraag toen de auto weer omgeruild kon worden, kreeg ik te horen dat aftanken niet hoefde. Die service heb ik bij geen enkel ander (premium) merk gezien.

Daarentegen geldt dus wel dat de auto in een jaar 2x voor een reparatie is geweest.:crying:
 
Toen ik twee jaar geleden met de auto op vakantie wilde gaan was er een probleem met de auto.
Een paar weken voor tijd bericht van Tesla: "We weten niet of we uw auto op tijd kunnen repareren. Mocht dat echter niet lukken, krijgt u een vervangende Tesla van ons voor uw vakantie".
Hij is op tijd gerepareerd, dus het was niet nodig. Maar het was wel een enorme geruststelling.:love:
 
Sterkte Rubites! Inderdaad een groot geluk dat je nog kan rijden. Je kan proberen om die sensor die ingeduwd is langs binnen terug te duwen. Bij mij was ook 1 van de sensoren achteraan ingeduwd zodat de parkeerhulp was uitgeschakeld. Ik denk dat er een goeie kans is dat je dit voorlopig kan fixen.
Helaas, na het terugduwen is de parkeerhulp nog steeds uitgeschakeld. Ik zal geduldig moeten wachten op de herstelling.
 
Schade1.JPG


Zoooo, ik dacht ik zal eens kijken hoe lang die onderdelen levertijden zijn bij Tesla grrrrr... :cursing: