Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ja laten we vooral de verkoop stoppen, dat zou helpen...
Hoe vervelend ook, het tekort aan spareparts hoort enigsinds bij de enorm groeiende produktie en verkoop. Net zoals dat er bij onderhoud of schade geen vervangende MS is: alles wat beschikbaar is gaat rechtstreeks de verkoop in.
Een ex-kollega is al meer dan 3 maanden aan het wachten op onderdelen voor zijn S.(23/10/2015)
Hij had wel een verlichtingspaal uit de grond gereden...maar meer dan 3 maanden is er wel over.
Volgende week woensdag zou hij hem terug hebben.
 
Ja laten we vooral de verkoop stoppen, dat zou helpen...
Hoe vervelend ook, het tekort aan spareparts hoort enigsinds bij de enorm groeiende produktie en verkoop. Net zoals dat er bij onderhoud of schade geen vervangende MS is: alles wat beschikbaar is gaat rechtstreeks de verkoop in.

Natuurlijk is de letterlijk tekst van deze petitie (stop met de verkoop...) niet de juiste. De intentie echter wel. Als Tesla straks de Model III aan de massa wil slijten, zal de levering van onderdelen bij schade, binnen een redelijke termijn plaats moeten vinden. Wij (early adopters) accepteren nog vrij veel, maar de massa is er snel klaar mee als een simpele bumper drie maanden op zich laat wachten.
 
uiteraard als in geen Tesla meer.
Dat is wel het andere uiterste. Ik bedoel te zeggen dat als de verkopen afnemen omdat er geen onderdelen voor schadeherstel beschikbaar zijn er vanzelf meer onderdelen voor schadeherstel beschikbaar komen (op z'n Cruijf's:wink:).
In mijn business is de marge op onderdelen is veel meer dan op die van het totale product. In de automotive sector ligt dat niet anders.
 
Goed nieuws en slecht nieuws vandaag. Het goede nieuws is dat ik de CAN bus analyse tool binnen heb uit de US en de douane heeft niets in de gaten gehad. :tongue: Het slechte nieuws is dat mijn wagen nog steeds in herstelling is. Kreeg opnieuw einde van de week te horen maar ze zijn er wel volop aan bezig. We staan nu op 42 dagen. :crying:
 
Vandaag mijn Tesla binnengebracht voor herstelling :crying:. Het zou een weekje duren. Afwachten maar...
Ik kon mij ogen niet geloven toen ik al die MS'en daar zag staan !! Mijn schade is een lachertje in vergelijking met wat daar allemaal staat !!

Intussen nu maar met de vertrouwde Seat Ibiza de baan op :tongue:.
 
Afgelopen weekend die Seat Ibiza eens proper gewassen. Ben intussen terug gewoon om te gaan tanken. Je haalt er 800 km range uit. :eek:

- - - Updated - - -

Ik voel met je mee Jan, mijn Accord Type R heeft van maart 2006 tot juli 2007 bij de hersteller gestaan. :crying:
Hij had er gewoon geen zin in, en ik had de fout gemaakt vooraf een gedeelte voor te schieten...:rolleyes:
Hou vol, zij zal snel weer de jouwe zijn! :love:

Meer dan een jaar? Man, man, man...

Ik heb nu de hele week nog om met de software te leren spelen van die CAN analyser. Wil meteen aan de slag als ik terug toegang hebt tot mijn wagen.

- - - Updated - - -

Vandaag mijn Tesla binnengebracht voor herstelling :crying:. Het zou een weekje duren. Afwachten maar...
Ik kon mij ogen niet geloven toen ik al die MS'en daar zag staan !! Mijn schade is een lachertje in vergelijking met wat daar allemaal staat !!

Jaja, het is er interessant om rond te kijken. Ik hoop dat ze geen onderdelen moeten bestellen... Bij mij was er ook maar een week werk aan...
 
Goed nieuws en slecht nieuws vandaag. Het goede nieuws is dat ik de CAN bus analyse tool binnen heb uit de US en de douane heeft niets in de gaten gehad. :tongue: Het slechte nieuws is dat mijn wagen nog steeds in herstelling is. Kreeg opnieuw einde van de week te horen maar ze zijn er wel volop aan bezig. We staan nu op 42 dagen. :crying:
Ik voel met je mee Jan. Ben nu zelf 2 maanden zonder Tesla en krijg op 26-2 mijn volgende Model S. Heb in de shortlease Ford Focus maar 1000 km gereden. Dat wachten duurt inderdaad vreselijk lang. Zal ik een volgende keer zeker niet nog een keer doen.
Ik voel me nogal onthand en zelfs Tesla is de weg kwijt. Als ik op mijn account inlog woon ik plotseling op een adres in Amstelveen en is mijn Model S knalrood geworden. Ze hebben wel al geanticipeerd op mijn wielen, die zijn al dark grey :smile:
 
je hebt toch de twee emmer methode toegepast en de Ibiza goed droog geblazen, kwestie dat je in vorm blijft tegen dat je Tesla terug is (en hopelijk is dat nu erg snel)

Ja natuurlijk, waarom denk je anders dat ik hem gewassen heb. Veel plezier was er niet aan te beleven. Het is me trouwens duidelijk geworden dat ik de wagen ontmaagd heb. :tongue: Ik was de eerste om hem te wassen. De plakresten van de stikkers die er op zaten bij levering zaten er nog op. :scared:
 
Ja natuurlijk, waarom denk je anders dat ik hem gewassen heb. Veel plezier was er niet aan te beleven. Het is me trouwens duidelijk geworden dat ik de wagen ontmaagd heb. :tongue: Ik was de eerste om hem te wassen. De plakresten van de stikkers die er op zaten bij levering zaten er nog op. :scared:

Misschien extra vuil, maar kwa werk 50% van het te wassen oppervlak.
 
Goed nieuws en slecht nieuws vandaag. Het goede nieuws is dat ik de CAN bus analyse tool binnen heb uit de US en de douane heeft niets in de gaten gehad. :tongue: Het slechte nieuws is dat mijn wagen nog steeds in herstelling is. Kreeg opnieuw einde van de week te horen maar ze zijn er wel volop aan bezig. We staan nu op 42 dagen. :crying:

42 dagen.... Tijd gaat snel. (Herstellen duidelijk niet).

Ik wil gerust eens langskomen volgende week om die tool te testen. ;-)
 
Aaaaargh, wie heeft er wat op mijn motorkap laten vallen of gegooid?? [emoji16][emoji16][emoji16]

ImageUploadedByTapatalk1454408165.986436.jpg
ImageUploadedByTapatalk1454408173.318614.jpg
ImageUploadedByTapatalk1454408182.544873.jpg


Twee deukjes en aantal plekken de lak er af...
Weet iemand waar ik zoiets kan laten herstellen en of zoiets gedekt is (DL) ?