Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
nog even tanden bijten.
je hebt toch een rode Ibiza mag ik hopen

Nee, het is een grijze, maar de kleur van die Ibiza zal me worst wezen. Je hebt geen idee hoe ongelukkig ik mij voel elke keer dat ik er mee moet rijden. Ik ben de afgelopen 2 maanden dan ook nauwelijks buiten geweest. Alleen maar ergernis. Ik moet er niet aan denken daarmee heen en weer naar ons kantoor in Luxemburg te moeten rijden.
 
Hebben ze ook redenen aangehaald waarom het zo lang duurt? Alle onderdelen waren nu toch alleen tijdje binnen.

Nee, het is een grijze, maar de kleur van die Ibiza zal me worst wezen. Je hebt geen idee hoe ongelukkig ik mij voel elke keer dat ik er mee moet rijden. Ik ben de afgelopen 2 maanden dan ook nauwelijks buiten geweest. Alleen maar ergernis. Ik moet er niet aan denken daarmee heen en weer naar ons kantoor in Luxemburg te moeten rijden.
 
Hebben ze ook redenen aangehaald waarom het zo lang duurt? Alle onderdelen waren nu toch alleen tijdje binnen.

Ik denk dat ze gewoon te veel werk hebben gezien ze de enige zijn voor heel België en Luxemburg die structurele schade mag herstellen die verder gaat dan wat onderdelen vervangen en lakken. Als er dan verschillende wagens binnen komen per week zullen ze hun resources zo goed mogelijk proberen in te zetten. De bottleneck bij Tesla, die er weken over doet om onderdelen te leveren, doet er ook niet goed aan. Als je wagen binnen gaat, staan er zowiezo nog een aantal ernstig beschadigde wagens die moeten afgewerkt worden, en terwijl je er staat komen er nog X binnen.

Er zal vermoedelijk een serieus zware investering nodig zijn in materiaal en opleiding om de certificatie te halen bij Tesla in de UK. Mogelijk durven andere body shops die sprong niet te wagen alhoewel het duidelijk is dat er voldoende werk is voor meer dan 1. Als Tesla hier zelf niet gaat ingrijpen, gaan ze meer en meer ontevreden klanten krijgen. Ik kan nog niet spreken over de kwaliteit van het werk maar naar doorlooptijd is dit geen premium merk waardig. Tesla doet bovendien helemaal niets om de situatie te verzachten (door bvb een deftige vervangwagen te voorzien en te communiceren met de klant).

Ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van het spuitwerk. Het zou beter moeten zijn dan de kwaliteit af fabriek omdat hier niet de California approved solventen moeten gebruikt worden en er meer lagen worden gezet dan bij Tesla. Gezien die mensen het gewoon zijn om Ferraris en Aston Martins van een jasje te voorzien, zullen de Teslas ook wel goed verzorgd worden. We zullen zien maar op zo'n moment is mijn parelmoer rode lak natuurlijk een extra zorg...

Gezien de kostprijs van mijn wagen en het feit dat hij 9 maanden oud was toen het ongeval gebeurde, ben ik extreem veeleisend maar als ze het perfect kunnen herstellen zullen ze van mij ook veel lof krijgen. Als Carrozzeria De Buck dit niet perfect kan herstellen, zou ik niet weten wie dan nog beter geplaatst is.
 
Voor mijn werk kom ik dagelijks bij schadeherstel bedrijven in de BeNeLux.
Zo doende ken ik ook Carrozzeria De Buck. Naast mijn P85D bezit ik ook een Aston Martin V8R.
Op deze Vantage zit een zeer exclusieve lak kleur, waarvan er bij mijn weten, maar 1 geleverd is in Europa.
Door een stommiteit had ik een lichte schade gereden aan mijn voor spat scherm. ( inrijden van de garage)

Ondanks dat ik vanuit Nederland kom, zijn zij de enige aan wie ik schadeherstel toe vertrouw.
Zij hebben dan ook PERFECT ( lees “onzichtbaar” ) de schade aan het voorscherm hersteld en gespoten.
Wat ik hier mee wil zeggen is, dat je ondanks het verschrikkelijke lange wachten, je voor het herstel aan je Tesla, bij het beste adres in de BeNeLux bent beland.

(Met alle respect voor de andere auto schadeherstellers.)
Wat ik ook weet, is dat zij continu gemonitord worden door Tesla VS. (alles wordt gelogd bij een Tesla)
Zij moeten binnen een bepaalde tijd, na binnen komst van de schadeauto, de benodigde onderdelen bestellen bij Tesla.
En als deze onderdelen dan geleverd zijn, dient de auto ook binnen vast gestelde tijd te worden hersteld.
Zij worden hier op afgerekend. Zij zullen je auto niet onnodig laten staan.

Het leveren van de Tesla onderdelen en de communicatie van Tesla is nog niet op het gewenste niveau.
jpet, ik wil je met dit verhaal alleen maar een beetje “moet” in praten, en de pijn verzachten van het lange wachten.
En nee, ik heb niets met dit bedrijf, ik ben er alleen klant.
 
Ik denk dat ze gewoon te veel werk hebben gezien ze de enige zijn voor heel België en Luxemburg die structurele schade mag herstellen die verder gaat dan wat onderdelen vervangen en lakken. Als er dan verschillende wagens binnen komen per week zullen ze hun resources zo goed mogelijk proberen in te zetten. De bottleneck bij Tesla, die er weken over doet om onderdelen te leveren, doet er ook niet goed aan. Als je wagen binnen gaat, staan er zowiezo nog een aantal ernstig beschadigde wagens die moeten afgewerkt worden, en terwijl je er staat komen er nog X binnen.

Er zal vermoedelijk een serieus zware investering nodig zijn in materiaal en opleiding om de certificatie te halen bij Tesla in de UK. Mogelijk durven andere body shops die sprong niet te wagen alhoewel het duidelijk is dat er voldoende werk is voor meer dan 1. Als Tesla hier zelf niet gaat ingrijpen, gaan ze meer en meer ontevreden klanten krijgen. Ik kan nog niet spreken over de kwaliteit van het werk maar naar doorlooptijd is dit geen premium merk waardig. Tesla doet bovendien helemaal niets om de situatie te verzachten (door bvb een deftige vervangwagen te voorzien en te communiceren met de klant).

Ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van het spuitwerk. Het zou beter moeten zijn dan de kwaliteit af fabriek omdat hier niet de California approved solventen moeten gebruikt worden en er meer lagen worden gezet dan bij Tesla. Gezien die mensen het gewoon zijn om Ferraris en Aston Martins van een jasje te voorzien, zullen de Teslas ook wel goed verzorgd worden. We zullen zien maar op zo'n moment is mijn parelmoer rode lak natuurlijk een extra zorg...

Gezien de kostprijs van mijn wagen en het feit dat hij 9 maanden oud was toen het ongeval gebeurde, ben ik extreem veeleisend maar als ze het perfect kunnen herstellen zullen ze van mij ook veel lof krijgen. Als Carrozzeria De Buck dit niet perfect kan herstellen, zou ik niet weten wie dan nog beter geplaatst is.


Ik was allang rijp voor een witte jas met spanriemen, van dat soort wachten word ik gek. Veel succes Jan met het wachten hopelijk is het de moeite waard.
 
Vanavond telefoontje gekregen dat ik hem morgenochtend, na 58 dagen, mag gaan ophalen...
Meteen 2 dagen verlof voorzien. :tongue:
Ik heb al die dagen, we zijn al die tijd lotgenoten, met je meegeleefd.
Krijg volgende week vrijdag, na 83 dagen, mijn nieuwe Tesla.
Dit is absoluut de laatste keer dat ik een Tesla zal verkopen voordat de nieuwe er is. Deze 83 dagen wachten duurt voor mijn gevoel langer dan de 2,5 jaar die ik op mijn eerste heb gewacht.
Veel plezier Jan met de hereniging.