Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al die dagen, we zijn al die tijd lotgenoten, met je meegeleefd.
Krijg volgende week vrijdag, na 83 dagen, mijn nieuwe Tesla.
Dit is absoluut de laatste keer dat ik een Tesla zal verkopen voordat de nieuwe er is. Deze 83 dagen wachten duurt voor mijn gevoel langer dan de 2,5 jaar die ik op mijn eerste heb gewacht.
Veel plezier Jan met de hereniging.
Zo herkenbaar. Mijn S werd veel sneller verkocht dan verwacht gezien de absurde vraagprijs. Op 30 november was ie verkocht en de nieuwe werdt verwacht feb/maart. Had nog wel een "S-type" tot m'n beschikking maar om daar 4 maanden in te gaan rijden zag ik niet zitten. Overwogen een i3 (uit voorraad) ter overbrugging te kopen en deze daarna door te schuiven naar mijn vrouw. Half december zouden mijn ouders voor een maand op reis zijn dus gedurende die periode kon ik gebruik maken van onze T2. Forumlid waarvan ik wist dat hij tijdelijk 2 Tesla's had benaderd en gevraagd of ie toevallig geleased was, dan wilde ik zijn lease wel voor een paar maanden overnemen. Zelfs van een ander forumlid een aantrekkelijk aanbod gehad om een paar maanden zijn Tesla te rijden tegen een zeer schappelijke vergoeding. Toch ook Tesla Tilburg en SeC Den Haag maar benaderd met de mededeling dat als zij toevallig een annulering mochten ontvangen of een demo hadden staan die veel op de door mij bestelde configuratie leek ik de 1e was die ze moesten bellen. Tilburg gaf aan geen opties te zien maar na een week werd ik door SeC DH gebeld dat ze mijn configuratie voor 95% in Amsterdam hadden staan. Een week later was ie van mij en ben direct met de AP versie voor een paardagen naar Stockholm gereden:biggrin:.
 
Zo herkenbaar. Mijn S werd veel sneller verkocht dan verwacht gezien de absurde vraagprijs. Op 30 november was ie verkocht en de nieuwe werdt verwacht feb/maart. Had nog wel een "S-type" tot m'n beschikking maar om daar 4 maanden in te gaan rijden zag ik niet zitten. Overwogen een i3 (uit voorraad) ter overbrugging te kopen en deze daarna door te schuiven naar mijn vrouw. Half december zouden mijn ouders voor een maand op reis zijn dus gedurende die periode kon ik gebruik maken van onze T2. Forumlid waarvan ik wist dat hij tijdelijk 2 Tesla's had benaderd en gevraagd of ie toevallig geleased was, dan wilde ik zijn lease wel voor een paar maanden overnemen. Zelfs van een ander forumlid een aantrekkelijk aanbod gehad om een paar maanden zijn Tesla te rijden tegen een zeer schappelijke vergoeding. Toch ook Tesla Tilburg en SeC Den Haag maar benaderd met de mededeling dat als zij toevallig een annulering mochten ontvangen of een demo hadden staan die veel op de door mij bestelde configuratie leek ik de 1e was die ze moesten bellen. Tilburg gaf aan geen opties te zien maar na een week werd ik door SeC DH gebeld dat ze mijn configuratie voor 95% in Amsterdam hadden staan. Een week later was ie van mij en ben direct met de AP versie voor een paardagen naar Stockholm gereden:biggrin:.

:tongue: Het is niet alleen het gemis van de auto, ook sociaal raak je ontheemd. Mensen die weten dat je een Tesla rijdt zien je plotseling in een 3-cilinder ... Ford Focus. Dan kan het twee kanten op, er wordt gevraagd of het wel goed met je gaat of er wordt niks gevraagd. In het laatste geval, te oordelen naar de gezichtsuitdrukking, is de conclusie volautomatisch getrokken. 'Wim leefde boven zijn stand en dat is nu rechtgezet'. 'Boontje komt om zijn loontje' is nog net op de besmuikt lachende tronies te ontwaren.
Ik verheug me er nu al op om diezelfde lieden te confronteren met een nieuwe Tesla. Nu met 'dark grey' wielen zodat ook die leken kunnen zien dat het een 'nieuwe' Tesla is. Dat zal allemaal zoet smaken en degenen die jaloers naar mijn Tesla keken, weer op hun plaats zetten. Hoewel ik het niet bewust doe draag ik graag mijn steentje bij om hun droevige bestaan verder te ontkleuren. :tongue:
 
Dank allemaal voor de fijne berichten. Ik ben nog wel even bezig met de controle. Dat kan bij mij een paar dagen duren. Kwestie dat er nog een paar puntjes op de i gezet worden. Ben al langs het SeC geweest om iets te laten nakijken dat bijna zeker bij elk van jullie Tesla's niet "perfect" is. Een engineering probleem van Tesla... :eek:

Als iemand zonder toestemming in mijn Tesla crasht, ben ik daar niet in 5 minuten klaar mee, zeker niet als ik hierdoor 58 dagen met een Seat Ibiza heb moeten rijden. :wink:

Voor de geïnteresseerden hierbij het rapport van de uitlijning. Wagen rijdt in elk geval perfect en waarschijnlijk zelfs zuiniger als voordien. Vandaag 200 km gaan rijden bij 4°C en over stukken van 50 km 165 Wh/km gehaald. Daar valt dus zeker niet over te klagen.

Uitlijnrapport 20160217.jpg
 
Dank allemaal voor de fijne berichten. Ik ben nog wel even bezig met de controle. Dat kan bij mij een paar dagen duren. Kwestie dat er nog een paar puntjes op de i gezet worden. Ben al langs het SeC geweest om iets te laten nakijken dat bijna zeker bij elk van jullie Tesla's niet "perfect" is. Een engineering probleem van Tesla... :eek:

Als iemand zonder toestemming in mijn Tesla crasht, ben ik daar niet in 5 minuten klaar mee, zeker niet als ik hierdoor 58 dagen met een Seat Ibiza heb moeten rijden. :wink:

Voor de geïnteresseerden hierbij het rapport van de uitlijning. Wagen rijdt in elk geval perfect en waarschijnlijk zelfs zuiniger als voordien. Vandaag 200 km gaan rijden bij 4°C en over stukken van 50 km 165 Wh/km gehaald. Daar valt dus zeker niet over te klagen.

Fijn om te horen dat je Tesla weer terug is en zo te horen ook weer (op een ding na) helemaal in orde! Ben nu wel nieuwsgierig naar het issue dat je hebt ontdekt... :rolleyes:
 
Fijn om te horen dat je Tesla weer terug is en zo te horen ook weer (op een ding na) helemaal in orde! Ben nu wel nieuwsgierig naar het issue dat je hebt ontdekt... :rolleyes:

De vinnen van de diffuser sluiten niet mooi aan tussen de zwarte vinnen en en zilveren vinnen. Ze hebben het echter allemaal en die van mij heeft het nu heel erg. Omdat het een Tesla probleem is kan ik daar niet lastig over gaan doen bij de hersteller. Dat ben ik dus toch maar even gaan dubbelchecken. Ik zie jullie nu allemaal onder jullie auto kruipen om het te gaan controleren. :rolleyes:
 
De vinnen van de diffuser sluiten niet mooi aan tussen de zwarte vinnen en en zilveren vinnen. Ze hebben het echter allemaal en die van mij heeft het nu heel erg. Omdat het een Tesla probleem is kan ik daar niet lastig over gaan doen bij de hersteller. Dat ben ik dus toch maar even gaan dubbelchecken. Ik zie jullie nu allemaal onder jullie auto kruipen om het te gaan controleren. :rolleyes:

In post 13 van dit draadje zie je dat ik hier ook achter gekomen ben toen de diffuser een stoepje hapte, na installatie van de nieuwe diffuser merkte ik ook dat het niet mooi aansluit...
 
In post 13 van dit draadje zie je dat ik hier ook achter gekomen ben toen de diffuser een stoepje hapte, na installatie van de nieuwe diffuser merkte ik ook dat het niet mooi aansluit...

Ondanks dat Elon vertelt dat er 20 verbeteringen per week worden aangebracht zijn ze daar blijkbaar nog niet aan toegekomen. Ziet er niet op niveau uit zo maar de mensen bij het SeC kunnen er niets aan doen.
 
Eerste kleine schade na 1,5 week rijden. Bij uitrijden parkeergarage toch net zo'n stoepje raken en dus schade aan de velg. Ik dacht nog "dat overkomt mij niet".......dus wel. Auto is toch net iets breder dan gewend en de 21 inch velgen raken inderdaad erg snel beschadigd. Zo zonde!
 
Hij hoeft niet per sé achteruit gereden te zijn.

Indien er in een voorrangssituatie zonder aanwijzing dat er gevaar is abrupt geremd wordt is dat voor zover mij bekend ook verwijtbaar...
Ik weet natuurlijk niet of dat zo gebeurd is, maar dat zou wel een verklaring zijn voor het gebeurde... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als die aanwijzing er wel was of dat er heel geleidelijk afgeremd was het tot deze schade gekomen was.

R. Sterkte!

- - - Updated - - -

Volgens mij hield je dan niet genoeg afstand? Mensen kunnen altijd opeens remmen...

Er zijn situaties / acties waarbij dit zo onvoorspelbaar gebeurd dat voldoende afstand in normaal achteraf toch niet voldoende blijkt... bijv. in een situatie dat 99,99% vd chauffeurs inschatten dat het verkeer normale doorgang vindt... Indien we ten allen tijde voorbereid moeten zijn, dan zijn we allemaal bij voorbaat fout, aangezien we op de snelweg ook wel eens minder dan 6 wagenlengtes openlaten... wat soms nog te weinig kan zijn...