Maar goed dat je geen 21" hebt ; die overleven zonder liefde voor de Tesla al helemaal niet..........Ik haal mijn voldoening graag uit andere dingen zaken dan de auto wassen...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar goed dat je geen 21" hebt ; die overleven zonder liefde voor de Tesla al helemaal niet..........Ik haal mijn voldoening graag uit andere dingen zaken dan de auto wassen...
Het is toch super als je voldoening kan halen uit de auto wassen. Op mijn 55 kan ik nog gerust 3 keer per dag de auto wassen, elke dag opnieuw en opnieuw.Ik haal mijn voldoening graag uit andere dingen zaken dan de auto wassen...
Je kunt ook doorslaanHet is toch super als je voldoening kan halen uit de auto wassen. Op mijn 55 kan ik nog gerust 3 keer per dag de auto wassen, elke dag opnieuw en opnieuw.
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Ik werd onderweg van Italië naar Nederland in Duitsland door een snelle auto voorbij gevlogen en hoorde de *PATS*. Niets te zien, maar het was midden in de nacht. Bij thuiskomst nog eens gekeken, alleen klein sterretje in het onderste deel van de raam. Klote, maar laten we wel vullen; regelen we maandag wel. Stap ik maandag in de auto zie ik deze jongen zitten...
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
De waarde zou P1 of P2 moeten zijn. Ik weet dat 't een 'courtesy' of 'goodwill' dingetje van Tesla is, maar zeg dan niet in mijn gezicht dat 'ie uncorked is (nadat ik overigens samen met de Tesla medewerker op zijn scherm had gezien(!) dat mijn auto in aanmerking kwam om te uncorken). Het is me een beetje wrang omdat ik nu in een jaar tijd (met een gloedjenieuwe auto) al 4 of 5 keer naar Tilburg ben gemoeten (retour van 2 uur totaal). En dat is niet voor 't eerst dat iets "opgelost" of "gefixed" zou zijn terwijl het dat niet is.performance configuration is "corked". Your performance configuration flag is set to "P3".
Afgelopen dinsdag bij Autotaalglas E'hoven geweest die in een uurtje de ruit vervangen hebben. Omdat ik nog wat kleinigheidjes had zélf (vandaag) naar Tesla Tilburg gereden om de camerea's te laten (her)calibreren. Na het vervangen van de ruit en het inschakelen van AP ging de auto *op* de rechter lijn rijden. Maar nu vanochtend onderweg naar Tilburg werkte AP alweer vlekkeloos. Er is me dan ook verteld dat dit schijnbaar al een tijdje "vanzelf" gebeurd (maar dat ze toch nog "pre-caibreren" dus dat zijn ze as-we-speak aan het doen).
Vannacht update naar 2018.21.9 gehad, dat hadden ze anders ook meteen even kunnen doen
Maar nu ik toch hier ben en mijn 60D badge meteen vervangen wordt voor een 75D badge wegens een upgrade een aantal weken terug (wat werkt dat geweldig, gewoon klikken en betalen en 5 minuten later heb je meer bereik!) en de auto aan de computer hangt voor het her-pre-calibreren meteen even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze 'm willen uncorken. Daar heb ik al een aantal keren per e-maill om gevraagd maar altijd vage, ontwijkende, antwoorden op gehad. Maar nu face-to-face: "geen probleem, pakken we even mee, is maar 'twee klikjes'".
Yay! Robbie is helemaal blij; kerstmis is vroeg dit jaar! Helemaal na Elon's aankondiging voor 9.0 ergens in Augustus waar ze steeds meer FSD features willen gaan uitrollen; ik neem aan dat EAP daar dus ook (eindelijk) vruchten van gaat plukken en "voorbij" "gewone" AP gaat qua parity. Behalve het lezen van borden en het correct weergeven van vrachtauto's en motors is AP2 verder sinds 21.9 aardig "op parity". Dus nu "highway exits" (die in de US al in 21.9 aangegeven worden in de release notes maar niet in mijn release notes stonden vanochtend) en ander "Enhanced" zaken uitrollen.
Love livin' the Tesla life
Ik kom vandaag ook van Autotaalglas in Eindhoven terug met een nieuwe voorruit. [...]
Ik zie dat er nu geen originele ruit in zit.
[...]
Kosten >700 euro
Oh, wat ik ben vergeten zeggen: ik heb er wel +/- twee weken op moeten wachten voor de ruit binnen was. En mijne is/was zonder voorruit verwarming.Ik heb volgens mij een originele ruit? Met Tesla logo en al? Zal zo even naar buiten lopen...
Overigens kostte mijne (in de buurt van) €1100 heb ik Fons(?) horen zeggen, camera's kalibreren zou nog eens €100 kosten van Tesla zelf.
Ik heb een sterretje laten repareren bij de schadeherstel, maar rij nu wel met een zichtbaar plekje rond, is erl klein plekje. Ik had gehoopt dat dit niet meer zichtbaar zou zijn maar helaas moet er mee doen.Vorig jaar bij Carglass ook een nieuwe voorruit laten steken, was ook een originele, moest wel wegens voorruitverwarming, was wel drie weken wachten en rijden met een grote scheur in de voorruit. Als ik nu nog eens een puk of sterretje ziet gaat hij meteen binnen voor herstelling. Helaas durven die dingen zich wel eens manifesteren in de zwarte rand van de ruit en zijn ze niet zichtbaar tot ze doorscheuren (vorige auto net hetzelfde, zwarte rand sterretje en met airco doorgescheurd).
Volgens Autotaalglas is het normaal dat ze geen originele ruit plaatsen. De kwaliteit zou zeker zo goed moeten zijn.
Ik vroeg me af hoe deze schade afhandeling verloopt?View attachment 283717 View attachment 283718 Helaas vandaag mijn verhaal in dit topic. Gelukkig geen persoonlijke schade maar wel de melding "Auto heeft onderhoud nodig".
Rijden ging ook niet meer. Zelfs in Neutraal krijgen (vanuit Park) was een uitdaging. Beide voor-airbags geploft en veel schade aan de voorkant. Ruit is, door de klap van de airbags, op de plekken van de airbags gebarsten.
Hopelijk kunnen ze snel aan de onderdelen komen maar vrees het ergste.
Zullen we het gezellig houdenIk vroeg me af hoe deze schade afhandeling verloopt?
Sorry! Dacht na zo lang moet er wel voortgang zijn. Hij wordt dus echt gerepareerd? Verbaasd me nog steeds maar Wim had zwaar gelijk dus! Erg benieuwd naar de totale reparatie rekening...Zullen we het gezellig houden
Auto staat nog in Amsterdam te wachten op onderdelen.
Uit mn hoofd 26.524 ex btw.Sorry! Dacht na zo lang moet er wel voortgang zijn. Hij wordt dus echt gerepareerd? Verbaasd me nog steeds maar Wim had zwaar gelijk dus! Erg benieuwd naar de totale reparatie rekening...
Het verbaast mij dat de auto bij dat schadebedrag niet total-loss is verklaard. De waarde van een classic 85 uit 2013 zit op zo'n € 40k ex btw. Als ik het goed zie, verwacht de verzekeraar dus dat de auto in beschadigde staat minder dan € 14k ex btw oplevert (40k uitkeren plus meer dan € 14k opbrengst wrak levert immers een lagere uitkering op voor de verzekeraar dan de € 26,5 k die hij nu uitkeert).Uit mn hoofd 26.524 ex btw.
Hij is bijna klaar, wacht nu nog op 2 onderdelen maar niemand die kan vertellen wanneer die binnen gaan komen
Uit mn hoofd 26.524 ex btw.
Hij is bijna klaar, wacht nu nog op 2 onderdelen maar niemand die kan vertellen wanneer die binnen gaan komen
WTF... Heb je een kenteken genoteerd?M'n voorruit zit nu met heel veel kleine sterretjes (rond de 10~20 sterretjes)...
Tesla doet 't zelf niet (meer); ze hebben mij doorgestuurd naar autotaalglas (maar dat kan ook op aangeven van de leasemaatschappij zijn geweest). Maar zélf doen ze het niet (althans, dat is mij verteld door Amelie in Tilburg), alleen het (her)calibreren van de camera's nadat de ruit is vervangen.is het beter om volledig te vervangen bij tesla zelf of gewoon laten herstellen bij carglass?
Als het er 10~20 zijn zullen ze niet heel lang hoeven zoeken, wel? Maar met zo'n hoeveelheid lijkt 'repareren' me sowieso out of the question eigenlijk...Ik weet niet of de mensen van carglass sterretjes wil zoeken