Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuu

aDiNi84.jpg


Ik werd onderweg van Italië naar Nederland in Duitsland door een snelle auto voorbij gevlogen en hoorde de *PATS*. Niets te zien, maar het was midden in de nacht. Bij thuiskomst nog eens gekeken, alleen klein sterretje in het onderste deel van de raam. Klote, maar laten we wel vullen; regelen we maandag wel. Stap ik maandag in de auto zie ik deze jongen zitten...

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Afgelopen dinsdag bij Autotaalglas E'hoven geweest die in een uurtje de ruit vervangen hebben. Omdat ik nog wat kleinigheidjes had zélf (vandaag) naar Tesla Tilburg gereden om de camerea's te laten (her)calibreren. Na het vervangen van de ruit en het inschakelen van AP ging de auto *op* de rechter lijn rijden. Maar nu vanochtend onderweg naar Tilburg werkte AP alweer vlekkeloos. Er is me dan ook verteld dat dit schijnbaar al een tijdje "vanzelf" gebeurd (maar dat ze toch nog "pre-caibreren" dus dat zijn ze as-we-speak aan het doen).

Vannacht update naar 2018.21.9 gehad, dat hadden ze anders ook meteen even kunnen doen :p

Maar nu ik toch hier ben en mijn 60D badge meteen vervangen wordt voor een 75D badge wegens een upgrade een aantal weken terug (wat werkt dat geweldig, gewoon klikken en betalen en 5 minuten later heb je meer bereik!) en de auto aan de computer hangt voor het her-pre-calibreren meteen even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze 'm willen uncorken. Daar heb ik al een aantal keren per e-maill om gevraagd maar altijd vage, ontwijkende, antwoorden op gehad. Maar nu face-to-face: "geen probleem, pakken we even mee, is maar 'twee klikjes'".

Yay! Robbie is helemaal blij; kerstmis is vroeg dit jaar! Helemaal na Elon's aankondiging voor 9.0 ergens in Augustus waar ze steeds meer FSD features willen gaan uitrollen; ik neem aan dat EAP daar dus ook (eindelijk) vruchten van gaat plukken en "voorbij" "gewone" AP gaat qua parity. Behalve het lezen van borden en het correct weergeven van vrachtauto's en motors is AP2 verder sinds 21.9 aardig "op parity". Dus nu "highway exits" (die in de US al in 21.9 aangegeven worden in de release notes maar niet in mijn release notes stonden vanochtend) en ander "Enhanced" zaken uitrollen.

Love livin' the Tesla life :D ❤️
 
Last edited:
  • Like
Reactions: S-19910 and Riestad
Dank voor de Likes :p Ik heb echter slecht nieuws. Ik crosspost het even als jullie het niet erg vinden:

Ik heb nu toch een beetje een wrange smaak in mijn mond. Toen mijn auto vanochtend klaar was en ik mijn sleutel terug overhandigd kreeg werd bevestigd dat 'ie "uncorked" zou zijn. Ik kon echter tijdens de rit behalve een beetje 'placebo' niet echt bespeuren dat 'ie nou sneller was geworden. Ook een snelle, weinig professionele weliswaar, meting leverde me rond de 5.4s. op van 0-100. Ik kan best *iets* er langs hebben gedrukt op de stopwatch, maar geen hele seconde.

Erger: Na het draaien van dit powershell script kreeg ik de waarde perf_config=P3 te zien wat betekent:
performance configuration is "corked". Your performance configuration flag is set to "P3".
De waarde zou P1 of P2 moeten zijn. Ik weet dat 't een 'courtesy' of 'goodwill' dingetje van Tesla is, maar zeg dan niet in mijn gezicht dat 'ie uncorked is (nadat ik overigens samen met de Tesla medewerker op zijn scherm had gezien(!) dat mijn auto in aanmerking kwam om te uncorken). Het is me een beetje wrang omdat ik nu in een jaar tijd (met een gloedjenieuwe auto) al 4 of 5 keer naar Tilburg ben gemoeten (retour van 2 uur totaal). En dat is niet voor 't eerst dat iets "opgelost" of "gefixed" zou zijn terwijl het dat niet is.

Tesla (het bedrijf) gaat me érg na aan het hart en de auto is mijn droomauto. En het personeel in Tilburg is écht ontzettend vriendelijk, maar ondanks mijn goede begin van de morgen, heb ik toch (weer) een beetje een nare smaak ervan :( Ik heb ze overigens gemailed hierover en ben nog in afwachting van hun respons.

___
Excuus voor 't nieuwe bericht, ik kon mijn vorige niet meer editten.
 
Afgelopen dinsdag bij Autotaalglas E'hoven geweest die in een uurtje de ruit vervangen hebben. Omdat ik nog wat kleinigheidjes had zélf (vandaag) naar Tesla Tilburg gereden om de camerea's te laten (her)calibreren. Na het vervangen van de ruit en het inschakelen van AP ging de auto *op* de rechter lijn rijden. Maar nu vanochtend onderweg naar Tilburg werkte AP alweer vlekkeloos. Er is me dan ook verteld dat dit schijnbaar al een tijdje "vanzelf" gebeurd (maar dat ze toch nog "pre-caibreren" dus dat zijn ze as-we-speak aan het doen).

Vannacht update naar 2018.21.9 gehad, dat hadden ze anders ook meteen even kunnen doen :p

Maar nu ik toch hier ben en mijn 60D badge meteen vervangen wordt voor een 75D badge wegens een upgrade een aantal weken terug (wat werkt dat geweldig, gewoon klikken en betalen en 5 minuten later heb je meer bereik!) en de auto aan de computer hangt voor het her-pre-calibreren meteen even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze 'm willen uncorken. Daar heb ik al een aantal keren per e-maill om gevraagd maar altijd vage, ontwijkende, antwoorden op gehad. Maar nu face-to-face: "geen probleem, pakken we even mee, is maar 'twee klikjes'".

Yay! Robbie is helemaal blij; kerstmis is vroeg dit jaar! Helemaal na Elon's aankondiging voor 9.0 ergens in Augustus waar ze steeds meer FSD features willen gaan uitrollen; ik neem aan dat EAP daar dus ook (eindelijk) vruchten van gaat plukken en "voorbij" "gewone" AP gaat qua parity. Behalve het lezen van borden en het correct weergeven van vrachtauto's en motors is AP2 verder sinds 21.9 aardig "op parity". Dus nu "highway exits" (die in de US al in 21.9 aangegeven worden in de release notes maar niet in mijn release notes stonden vanochtend) en ander "Enhanced" zaken uitrollen.

Love livin' the Tesla life :D ❤️

Ik kom vandaag ook van Autotaalglas in Eindhoven terug met een nieuwe voorruit. Al de tweede keer in 4,5 jaar. Blijkbaar is Tesla goed in opvangen van stenen met de voorruit. maar oke. Ik zie dat er nu geen originele ruit in zit. 3 weken geleden was een ster in de raam door hen gerepareerd. Alleen scheurde die vorige week toch uit. Onderaan in de nieuwe ruit zie ik een vervorming van hier tot Tokyo. Volgens Autotaalglas is het normaal dat ze geen originele ruit plaatsen. De kwaliteit zou zeker zo goed moeten zijn. Kosten >700 euro. Vorige kostte het dubbele en door Carglass laten zetten. Dat was wel een originele. Iemand ervaring hiermee. Dus met die vervorming van het zicht in de onderste 2 cm?
 

Attachments

  • Screenshot_20180611-194601[1].png
    Screenshot_20180611-194601[1].png
    2.3 MB · Views: 108
Ik kom vandaag ook van Autotaalglas in Eindhoven terug met een nieuwe voorruit. [...]
Ik zie dat er nu geen originele ruit in zit.
[...]
Kosten >700 euro

Ik heb volgens mij een originele ruit? Met Tesla logo en al? Zal zo even naar buiten lopen...

Overigens kostte mijne (in de buurt van) €1100 heb ik Fons(?) horen zeggen, camera's kalibreren zou nog eens €100 kosten van Tesla zelf.

Update:

GK5gaj3.jpg

Foto van de belettering op mijn voorruit (A4'tje achter gelegd ivm leesbaarheid). Ik heb nog geen vervorming gezien, zal er morgen eens extra op letten.
 
Last edited:
Vorig jaar bij Carglass ook een nieuwe voorruit laten steken, was ook een originele, moest wel wegens voorruitverwarming, was wel drie weken wachten en rijden met een grote scheur in de voorruit. Als ik nu nog eens een puk of sterretje ziet gaat hij meteen binnen voor herstelling. Helaas durven die dingen zich wel eens manifesteren in de zwarte rand van de ruit en zijn ze niet zichtbaar tot ze doorscheuren (vorige auto net hetzelfde, zwarte rand sterretje en met airco doorgescheurd).
 
Ik heb volgens mij een originele ruit? Met Tesla logo en al? Zal zo even naar buiten lopen...

Overigens kostte mijne (in de buurt van) €1100 heb ik Fons(?) horen zeggen, camera's kalibreren zou nog eens €100 kosten van Tesla zelf.
Oh, wat ik ben vergeten zeggen: ik heb er wel +/- twee weken op moeten wachten voor de ruit binnen was. En mijne is/was zonder voorruit verwarming.
 
Vorig jaar bij Carglass ook een nieuwe voorruit laten steken, was ook een originele, moest wel wegens voorruitverwarming, was wel drie weken wachten en rijden met een grote scheur in de voorruit. Als ik nu nog eens een puk of sterretje ziet gaat hij meteen binnen voor herstelling. Helaas durven die dingen zich wel eens manifesteren in de zwarte rand van de ruit en zijn ze niet zichtbaar tot ze doorscheuren (vorige auto net hetzelfde, zwarte rand sterretje en met airco doorgescheurd).
Ik heb een sterretje laten repareren bij de schadeherstel, maar rij nu wel met een zichtbaar plekje rond, is erl klein plekje. Ik had gehoopt dat dit niet meer zichtbaar zou zijn maar helaas moet er mee doen.
 
Volgens Autotaalglas is het normaal dat ze geen originele ruit plaatsen. De kwaliteit zou zeker zo goed moeten zijn.

Misschien ietwat offtopic.. Maar ik heb ooit een keer een nieuwe achterruit laten plaatsen door Carglass in mijn Audi A6. Sindsdien lekt er water in de kofferklep als het regent. Volgens Audi dealer was de ruit te klein

De verhalen 'minstens zo goed' zou ik dus wel met een korrel zout nemen, op basis van mijn ervaring
 
Inmiddels bij Autotaalglas in mijn woonplaats Weert geweest aangezien ze in Eindhoven ook het klepje van de regensensor niet goed hadden terug geplaatst en ik gene zin had om daar helemaal voor naar Eindhoven te rijden. Daar gaven ze aan dat de ruit totaal niet voldoet en veel te veel vervorming van het beeld aan de onderkant geeft. Nu is dat bij iedere gelaagde ruit zo dat er vervorming optreedt, maar meestal is dat niet hinderlijk in zicht. In Weert besloten ze om "de zaak" over te nemen van Eindhoven. het klepje van de regensensor bleek defect te zijn (waarschijnlijk onjuist gedemonteerd om het netjes te zeggen). De ruit wordt vervangen door een originele en het klepje wordt vervangen. Ook zaten er vuile vingerafdrukken op de bekleding van het dak, die ze weer schoonmaken. Ik zou vandaag nog door iemand van Autotaalglas Eindhoven gebeld worden, maar heb van hen niets meer gehoord. Zal morgen zelf even bellen om aan te geven dat ze aan de collega's in Weert een voorbeeld kunnen nemen. Hopelijk is het nu snel opgelost, want dat vervormde beeld is misselijk makend als je langer dan een half uur moet rijden. Ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Advh and Erik-S85
View attachment 283717 View attachment 283718 Helaas vandaag mijn verhaal in dit topic. Gelukkig geen persoonlijke schade maar wel de melding "Auto heeft onderhoud nodig".
Rijden ging ook niet meer. Zelfs in Neutraal krijgen (vanuit Park) was een uitdaging. Beide voor-airbags geploft en veel schade aan de voorkant. Ruit is, door de klap van de airbags, op de plekken van de airbags gebarsten.

Hopelijk kunnen ze snel aan de onderdelen komen maar vrees het ergste.
Ik vroeg me af hoe deze schade afhandeling verloopt?
 
Uit mn hoofd 26.524 ex btw.
Hij is bijna klaar, wacht nu nog op 2 onderdelen maar niemand die kan vertellen wanneer die binnen gaan komen :mad:
Het verbaast mij dat de auto bij dat schadebedrag niet total-loss is verklaard. De waarde van een classic 85 uit 2013 zit op zo'n € 40k ex btw. Als ik het goed zie, verwacht de verzekeraar dus dat de auto in beschadigde staat minder dan € 14k ex btw oplevert (40k uitkeren plus meer dan € 14k opbrengst wrak levert immers een lagere uitkering op voor de verzekeraar dan de € 26,5 k die hij nu uitkeert).

Dat lijkt mij dan een vrij lage inschatting van de waarde van de auto, het battery-pack alleen al wordt volgens mij voor meer verhandeld.
 
Uit mn hoofd 26.524 ex btw.
Hij is bijna klaar, wacht nu nog op 2 onderdelen maar niemand die kan vertellen wanneer die binnen gaan komen :mad:

Zo dan, ik heb de foto's van je auto teruggekeken en dan lijkt het eerder of de eerste 2 in het getal er niet thuis hoort.
Tenminste als je deze schade met een andere auto zou hebben gehad.
Maar misschien is alles onder de lak in een Tesla van goud...
 
Tijdens ochtendspits verloor de voorligger een halve lading kiezels (met snelheid van 115km/h)...M'n voorruit zit nu met heel veel kleine sterretjes (rond de 10~20 sterretjes)...
is het beter om volledig te vervangen bij tesla zelf of gewoon laten herstellen bij carglass?
Ik weet niet of de mensen van carglass sterretjes wil zoeken :(
 
M'n voorruit zit nu met heel veel kleine sterretjes (rond de 10~20 sterretjes)...
WTF... :mad: Heb je een kenteken genoteerd?
Dat is echt wel klote voor je... ik weet hoe 't voelt...

is het beter om volledig te vervangen bij tesla zelf of gewoon laten herstellen bij carglass?
Tesla doet 't zelf niet (meer); ze hebben mij doorgestuurd naar autotaalglas (maar dat kan ook op aangeven van de leasemaatschappij zijn geweest). Maar zélf doen ze het niet (althans, dat is mij verteld door Amelie in Tilburg), alleen het (her)calibreren van de camera's nadat de ruit is vervangen.

Ik weet niet of de mensen van carglass sterretjes wil zoeken :(
Als het er 10~20 zijn zullen ze niet heel lang hoeven zoeken, wel? ;) Maar met zo'n hoeveelheid lijkt 'repareren' me sowieso out of the question eigenlijk...
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: EddieW