Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
hij heeft nog wel geprobeerd te zwemmen..

6720_f88253aefb132dd69f1dfc740b6fd381.jpg
 
  • Funny
Reactions: MarcelS and KrisB
Barst in de voorruit :(

Wat is de consensus, laten regelen via Tesla of 'gewoon' naar een willekeurige Carglass/Autotaalglas in de buurt? Moet wel netjes gebeuren...

Hangt er vanaf hoe oud je auto is.. Had zelfde probleem - S90D geleverd maart 2017. Ruit bleek alleen via/door Tesla vervangen te kunnen worden - de markt had dit type nog niet. Verzekeraar heeft graag dat je bij een schade-expert gaat waarmee ze zaken doen (kan dus verplicht zijn) maar in mijn geval ging dat dus niet. Heb eerst Tesla moeten betalen en daarna bij Turien gedeclareerd. Volgens mij heeft Tesla policy dat onderdelen alleen beschikbaar komen voor derden als ze er wettelijk toe verplicht zijn (na vier jaar geloof ik).
 
Na een maand linksachter tegen een schutting gezeten. Resultaat een deuk onder het achterlichtglas en het glas gebarsten. Dat glas is reeds besteld bij Tesla, maar de deuk heb ik foto’s van gestuurd naar Splinter. Die komt met een bedrag van tussen de 2K en 6,5K ex BTW. Ik moest echt even opnieuw gaan zitten. Zal een foto posten, wat handig is om te weten is dat het van mijn verzekering bij een Unigarant aangesloten bedrijf moet laten fixen.Wellicht hebben jullie nog tips. Wilde het eerst zelf betalen om de premie verhoging tegen te gaan. Nu twijfel ik.
 

Attachments

  • CAF3AF61-3421-48E8-A47D-D534B7C5501A.jpeg
    CAF3AF61-3421-48E8-A47D-D534B7C5501A.jpeg
    452.1 KB · Views: 111
  • 92C19992-7DB0-4FAB-9806-EA705B6FC850.jpeg
    92C19992-7DB0-4FAB-9806-EA705B6FC850.jpeg
    507.3 KB · Views: 111
  • 867A6B9C-A4C1-4297-BCDF-A93B896587DD.jpeg
    867A6B9C-A4C1-4297-BCDF-A93B896587DD.jpeg
    509.8 KB · Views: 107
Na een maand linksachter tegen een schutting gezeten. Resultaat een deuk onder het achterlichtglas en het glas gebarsten. Dat glas is reeds besteld bij Tesla, maar de deuk heb ik foto’s van gestuurd naar Splinter. Die komt met een bedrag van tussen de 2K en 6,5K ex BTW. Ik moest echt even opnieuw gaan zitten. Zal een foto posten, wat handig is om te weten is dat het van mijn verzekering bij een Unigarant aangesloten bedrijf moet laten fixen.Wellicht hebben jullie nog tips. Wilde het eerst zelf betalen om de premie verhoging tegen te gaan. Nu twijfel ik.

Zou dit werken?

Uitdeuken zonder spuiten - ABS Autoherstel

Ook andere bedrijven doen dit, Google.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Na een maand linksachter tegen een schutting gezeten. Resultaat een deuk onder het achterlichtglas en het glas gebarsten. Dat glas is reeds besteld bij Tesla, maar de deuk heb ik foto’s van gestuurd naar Splinter. Die komt met een bedrag van tussen de 2K en 6,5K ex BTW. Ik moest echt even opnieuw gaan zitten. Zal een foto posten, wat handig is om te weten is dat het van mijn verzekering bij een Unigarant aangesloten bedrijf moet laten fixen.Wellicht hebben jullie nog tips. Wilde het eerst zelf betalen om de premie verhoging tegen te gaan. Nu twijfel ik.
Deze schade zou ik aan enkele normale schadebedrijven laten zien. Mijn gevoel zegt dat dit voor rond 1000 euro te repareren moet zijn.
Splinter doet het wel heel mooi, maar ook heel duur.
 
Mijn ervaring is ook dat de "Tesla certified" body shop zeker 2 keer zo duur is als een erkende goede schadehersteller, helaas moesten er bij mij onderdelen besteld worden en dan zit je zo goed als vast aan de bodyshop. Als ik nog een keer een simpele deuk heb zien ze mij echt niet bij de bodyshop...
 
Na een maand linksachter tegen een schutting gezeten. Resultaat een deuk onder het achterlichtglas en het glas gebarsten. Dat glas is reeds besteld bij Tesla, maar de deuk heb ik foto’s van gestuurd naar Splinter. Die komt met een bedrag van tussen de 2K en 6,5K ex BTW. Ik moest echt even opnieuw gaan zitten. Zal een foto posten, wat handig is om te weten is dat het van mijn verzekering bij een Unigarant aangesloten bedrijf moet laten fixen.Wellicht hebben jullie nog tips. Wilde het eerst zelf betalen om de premie verhoging tegen te gaan. Nu twijfel ik.

Oei !! :eek::eek:

Het is - spijtig genoeg voor jou - de "ergste" plaats die je kan beschadigen.
Op het US gedeelte was er ( ik denk iets van een onderhalfjaar terug ) iemand met een deuk op net dezelfde plek.
Herstelprijs was geraamd door een Tesla certified bodyshop op $ 15,000.- !!! Volgens hen was dit een nagenoeg onbereikbare plaats om te herstellen.
Heb het dan niet verder gevolgd of het hersteld is geworden en tegen welke prijs, maar als ze bij jou zelfs durven spreken van 6,5K ex BTW is dit vrees ik niet uit de lucht gegrepen !!
 
Het lijkt raadzaam om toch even goed research te doen betreffende het uitdeuken van aluminium. Zo'n deukje, met alle respect, voor zo'n bedrag staat niet in verhouding.

Desnoods raadplegen bij jachtbouwers die ervaring hebben met aluminium.

Maar dit soort bedragen lijken eerder voort te komen uit onkunde dan uit expertise.
 
Na een maand linksachter tegen een schutting gezeten. Resultaat een deuk onder het achterlichtglas en het glas gebarsten. Dat glas is reeds besteld bij Tesla, maar de deuk heb ik foto’s van gestuurd naar Splinter. Die komt met een bedrag van tussen de 2K en 6,5K ex BTW. Ik moest echt even opnieuw gaan zitten. Zal een foto posten, wat handig is om te weten is dat het van mijn verzekering bij een Unigarant aangesloten bedrijf moet laten fixen.Wellicht hebben jullie nog tips. Wilde het eerst zelf betalen om de premie verhoging tegen te gaan. Nu twijfel ik.

Misschien even door het stof kruipen en bvb op een Audi forum informeren ? Daar zijn toch ook autos uit aluminium? De A8 ?
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
De huidige autoschade herstellers hebben echt wel ervaring met het uitduiken, plamuren, schuren en spuiten van aluminium plaatdelen.
Sinds de plamuren gebaseerd zijn op epoxy is er voor de afwerking van een aluminium paneel geen verschil tussen aluminium en staal.
Slechts het uitduiken verloopt wat anders. Maar bij de hier getoonde schade zal, mits je het plaatdeel niet gaat vervangen, dit totaal geen probleem vormen. Het is hier onvermijdelijk dat er een laagje epoxy plamuur op komt.
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Laat ik beginnen met aan te geven dat ik de ballen verstand heb van schadeherstel, maar ik snap niet goed waarom dit zo duur moet zijn?

- Zoiets is toch gewoon op te vullen zoals Wim ook aangeeft. Beetje plamuur erop, likje verf, klaar?
of anders
- Hele plaat vervangen? Die moet je ook spuiten, maar dat kan ook zo gek duur niet zijn.

Zo'n nieuw plaatdeel kost toch geen duizenden euros lijkt mij? Zo'n ding spuiten kan toch ook geen duizenden euros zijn?

Ik snap niet waar die ~4000 euro aan kosten in zit