Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas kan ik uit ervaring vertellen dat de verzekering hiermee ook rekening houdt en het bedrag voor vervangend vervoer heeft afgeknepen. Je zal als "slachtoffer" mogelijk ook een duit in het zakje moeten doen.
zie ook: Dekking vervangend voertuig bij reparatie per autoverzekeraar

Gaat dit niet om vervangend vervoer wanneer jij zelf schuldig bent of wanneer er geen tegenpartij is?

Hetzelfde gaat immers op bij bijtellingschade als je auto total loss is. Als ik mijn eigen auto in de prak rij heb ik pech (heb geen bijtellingsbeschermer). Rijdt een ander mijn auto total loss dan claim ik mijn financiele bijtellingsschade op de tegenpartij.
 
Collega heeft rondje in m'n splinternieuwe 3 gedaan, kan over twee weken even weg om de velgen te laten herstellen. Hij betaalt uiteraard de kosten. Auto is minder dan een week oud.

Mijn S werd altijd in Valet Mode gezet als ik bij een garage of iets dergelijks achter liet. Toen ik hem net had werd die ook eens misbruikt zonder dat men mij op de hoogte bracht! Achteraf zag ik het voorval op de TeslaLog site :mad:
 
Gaat dit niet om vervangend vervoer wanneer jij zelf schuldig bent of wanneer er geen tegenpartij is?

Hetzelfde gaat immers op bij bijtellingschade als je auto total loss is. Als ik mijn eigen auto in de prak rij heb ik pech (heb geen bijtellingsbeschermer). Rijdt een ander mijn auto total loss dan claim ik mijn financiele bijtellingsschade op de tegenpartij.
Mijn auto was beschadigd nadat iemand bij mij er achterin is gereden maar moest voor reparatie 2 dagen weg. Voor de tijdelijke auto moesten we 25% zelf betalen. Daar was ik uiteraard not amused over :mad:.
 
Collega heeft rondje in m'n splinternieuwe 3 gedaan, kan over twee weken even weg om de velgen te laten herstellen. Hij betaalt uiteraard de kosten. Auto is minder dan een week oud.
Fotos
Weet je al waar je het gaat laten repareren? Ik heb 1 velg op een stoeprand ook voor een kwart beschadigd. Ik vraag we af of een nieuwe aero cover niet goedkoper is. Het is tenslotte 'maar' een wieldop
 
Vandaag laatste stukje vangrail in parkeergarage op werk (klote q-park) aangetikt. 3 plekken waar lak weg is en er is een plastic strip gescheurd.

Iemand goede ervaringen qua reparatie in buurt van Rotterdam / Schiedam? Wat zou zoiets kosten? Bumper zelf lijkt helemaal heel.
74DD4D37-6F98-4393-A920-B7DBDC43ED3F.jpeg C9CE7151-DC0E-406F-A952-4152A0E5AA13.jpeg
 

Attachments

  • 39FF59D6-8C23-4D6A-800F-C8A32C3EB861.jpeg
    39FF59D6-8C23-4D6A-800F-C8A32C3EB861.jpeg
    229.9 KB · Views: 126
Last edited:
Vandaag laatste stukje vangrail in parkeergarage op werk (klote q-park) aangetikt. 3 plekken waar lak weg is en er is een plastic strip gescheurd.

Iemand goede ervaringen qua reparatie in buurt van Rotterdam / Schiedam? Wat zou zoiets kosten? Bumper zelf lijkt helemaal heel.
View attachment 400216 View attachment 400217

Wij kunnen u hier prima mee helpen en hebben veel ervaring met Tesla.
U kunt contact opnemen met mij als u dit wilt.
06-22807413 of [email protected]

Ons bedrijf zit in Berkel en Rodenrijs dus dat is vlakbij.
 
Heb m'n eerste schade te pakken, vorige week een scooter die vond dat hij rechts in moest halen, binnen de bebouwde kom terwijl ik rechts af ging. hij probeerde al schuivend onder mn stilstaande auto te kruipen. Resultaat, een scootertje wat total loss is, een scooter bestuurder die zn helm niet vast had en daardoor zonder helm op het asfalt klapte en een Tesla met een gat in de dorpel onder mn achterdeur.

Schrikken dus. Vandaag naar het schade bedrijf geweest om de boel op te laten nemen. alle schade bedragen die je hoort dacht ik dat dit wel een forse zou zijn. Maar....... €300,- schade, dorpel demonteren, gat repareren, dorpel spuiten en weer monteren. Een dagje werk. Snap er niks van dat dit zo goedkoop is. Natuurlijk leuk voor degene die moet gaan betalen. Wie dat gaat worden weet ik nog niet
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heb m'n eerste schade te pakken, vorige week een scooter die vond dat hij rechts in moest halen, binnen de bebouwde kom terwijl ik rechts af ging. hij probeerde al schuivend onder mn stilstaande auto te kruipen. Resultaat, een scootertje wat total loss is, een scooter bestuurder die zn helm niet vast had en daardoor zonder helm op het asfalt klapte en een Tesla met een gat in de dorpel onder mn achterdeur.

Schrikken dus. Vandaag naar het schade bedrijf geweest om de boel op te laten nemen. alle schade bedragen die je hoort dacht ik dat dit wel een forse zou zijn. Maar....... €300,- schade, dorpel demonteren, gat repareren, dorpel spuiten en weer monteren. Een dagje werk. Snap er niks van dat dit zo goedkoop is. Natuurlijk leuk voor degene die moet gaan betalen. Wie dat gaat worden weet ik nog niet

Oef das nooit leuk, scooters zijn verplicht verzekerd, als je beelden hebt is het snel geregeld.