Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn oldtimer heeft de richtingaanwijzer aan de rechterkant van het stuur zitten. Dat is pas echt leuk, na een toertocht of iets dergelijks weer terug in de Tesla stappen, richting aan willen geven en dus eigenlijk proberen de Tesla al rijdend in Reverse zetten :D Dat lukt niet overigens (meerdere keren 'uitgeprobeerd' inmiddels...).
 
11080878_10204158243660997_322487037282133001_n.jpg


Rechterportier beschadigd door een parkeerbuurman die net te laat zijn deur vasthield :crying: ; wagen amper 4 weken oud ; wel een papiertje onder de ruitenwisser.
 
Rechterportier beschadigd door een parkeerbuurman die net te laat zijn deur vasthield :crying: ; wagen amper 4 weken oud ; wel een papiertje onder de ruitenwisser.

Ai, om je hoed van op te eten. :crying: Gelukkig was die persoon zo correct een briefje achter te laten. Je hebt mijn medeleven. Ik hoop dat ik hiervan gespaard blijf. Na de horror-verhalen op het Amerikaanse forum over de kost van herstellingswerken aan een alu Tesla, ben ik benieuwd wat zo'n herstelling bij ons nu echt kost. Hou je ons op de hoogte?
 
Ik heb de S op de A12 wel eens per ongeluk in N gezet. Da's best schrikken als je het nog niet door hebt. Je wordt ook niet door een revving engine gewaarschuwd 

Bij de Auris zit de cruisecontrol rechts onder bij het stuur.... activeren is knop indrukken (dus P :redface: bij Tesla), gelukkig kort en het ergste wat de S dan doet is naar N gaan....
En dan naar beneden om de snelheid vast te zetten (zoals de D bij Tesla)....
Nu had ik het ook helemaal in mijn systeem zitten dat ALLES bij Tesla anders zit, dus ook richtingaanwijzer... En nu moet ik er weer aan wennen dat die goed zit.
Je zal naast de Tesla nog een G klasse of zo hebben met schakelaars identiek aan een Classic model S....
 
Ai, om je hoed van op te eten. :crying: Gelukkig was die persoon zo correct een briefje achter te laten. Je hebt mijn medeleven. Ik hoop dat ik hiervan gespaard blijf. Na de horror-verhalen op het Amerikaanse forum over de kost van herstellingswerken aan een alu Tesla, ben ik benieuwd wat zo'n herstelling bij ons nu echt kost. Hou je ons op de hoogte?

will do .. vraag me alleen af hoe dit geregeld gaat worden ? wie draait op voor de kosten op een parkeerplaats ?
 
Schandalig eigenlijk dat je tegenwoordig blij moet zijn dat men een briefje achterlaat.

Vermoed dat veel mensen uit schrik gewoon doen alsof er niks gebeurd is. Het jammere van de zaak is dat ze er doorgaans mee weggeraken ook. Kost de veroorzaker hooguit een franchise. Als je een "goede" bestuurder bent tenminste.

In het verleden zelf meegemaakt. Schade was van het achterportier van een beige mini clubman. Hoeveel auto's zijn er met "suicide doors" portieren in die kleur!?. Eigen wagen had een gelijkaardige kleur dus het kleurverschil viel in eerste instantie niet echt op. De kleine deuk wel gespot. De nummerplaat kunnen achterhalen (dashcam = altijd handig) en klacht ingediend. Nooit iets van gekomen. De politie kon geen schade vaststellen aan de andere wagen... ja duuuh! De rand van hun portier zal wel niet indeuken. Echt wel balen.
 
Gisteren aan mijn auto voor de tweede keer schade terwijl hij voor reparatie bij tesla is. Nu konden ze er weinig aan doen. Tijdens ophalen van auto is er door de storm een tak op frunkkap gekomen. De eerste keer was een stuk stommer: voorbumper eraf gereden bij oprijden van vrachtauto...
 
Schade, nu al?!

Zo, na maandenlang lurken toch eens mijn eerste post.
21 maart eindelijk mijn Tesla mogen ontvangen. 31 maart zat er alweer een deuk in. Uiteraard geen briefje. Waaide nogal hard die dag, leek op een omgevallen scooter? Moet toch flink wat geconcentreerd gewicht hebben gehad voor zoveel schade en vond een fiets onwaarschijnlijk.
In ieder geval zat er een flinke deuk in het portier, met daarachter nog een deukje en wat krassen rondom om het geheel op te leuken.

K4u1LXph.jpg

xAxTggoh.jpg

H9VgEN6h.jpg


Al was ik tot op zekere hoogte 'blij' dat de eerste schade alweer was gehad vond ik het toch echt teveel om het zo te laten. Had al bedacht dat het te klein was om er meteen al verzekeringswerk van te maken (schadevrije jaren) dus offertes opgevraagd.

Bij de Tesla specialist werd het 1200, Bentley certified hersteller ('want u rijdt een exclusieve auto') wou ongeveer 900. Een andere hersteller 700 en als laatste iemand die er 415 incl btw er voor vroeg. Allemaal met 4 jaar FOCWA garantie, 100% herstelgarantie, meerdere met DuPont Refinish als verfleverancier. 10 jaar lakgarantie Etc.

Duurste nog gevraagd waarom zo duur, antwoord kwam niet verder dan: 'ja, duur, want Tesla'...

Dat maakt het moeilijk kiezen, met een bandbreedte van 400-1200 en allemaal dezelfde garanties/lak etc.
Even specifiek toelichten, niemand in dit lijstje stond te adverteren op marktplaats met 'ik wil wat bijklussen in de tuin met een spuitbus en masking tape'.

Met garantie in achterhoofd, online recensies en onderbuikgevoel uiteindelijk gekozen voor de kleine vakman en dit was het resultaat:
yCW0yY2h.jpg

nbOcTBDh.jpg


Wat mij betreft, fantastisch. Al was ik blij geweest met 95 denkbeeldige procenten herstel is het 100% weg. Hardstikke tevreden en voor een hele, hele goede prijs. Om hem alsnog te bedanken: Autoschade Andeweg in Zegveld. Zeer vriendelijk, netjes en bekwaam. Aluminium uitdeuken was geen enkel probleem. Aanrader dus voor kleine schade. Mijn enige klacht is dat ik nu de volgende keer wat verder moet rijden...
 
Rechterportier beschadigd door een parkeerbuurman die net te laat zijn deur vasthield :crying: ; wagen amper 4 weken oud ; wel een papiertje onder de ruitenwisser.

Trouwens, nu ik beter naar jouw schade kijk. Hoe sterk is aluminium eigenlijk? Veel schade voor 'gewoon' een deur. Was dit op korte of langere afstand? Veel wind? Daarnaast herken ik ook die witte kleur van mijn eigen schade (zie boven), is dat lak of meteen aluminium zelf?

Moet dagelijks op straat parkeren, alleen file helpt ook niet. Tja... Was in ieder geval niet heel duur gelukkig.
 
kleine schade?

Google op "chips away" ze zitten door heel nl, werken voor garages, maar ook rechtstreeks,
Was 150 kwijt voor onzichtbaar herstel van achterbumper, dus ook niet aan de verzekering om vergoeding gevraagd.
Het loont in ieder geval de moeite prijs op te vragen!