Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Scherm spontaan op miles

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben zelf helaas niet in de buurt van de auto. Mijn vriendin heeft de auto mee.

Ze belde me dat de auto vreemd deed. Het scherm gaf alles in miles aan, het sturen voelde vreemd en ook de regeneratie liep niet lekker, terwijl ze 30 minuten daarvoor nog met de auto had gereden, zonder enig probleem.

Reset van het middelste scherm zorgde voor een zwart blijvend scherm. Reset van het dashboard gaf geen oplossing, bleef op miles staan.

Iemand dit eerder ervaren?
 
Indien je een MCU1 hebt, lijken het mij de symptomen van de EMMC. Lees dit draadje maar eens en maak een afspraak met @LuckyLuke
Had ik ook al aan gedacht. Maar had dit daar nog niet als symptoom gezien.

De auto is nu trouwens weer thuis. Hij staat aan de lader, dat gaat prima. Maar het centrale scherm doet niets meer. Krijg ook geen connectie met mijn telefoon. En de auto blijft op miles staan.

Harde reset al geprobeerd. Iemand nog ideeën?
 
Die van Maarten deed exact hetzelfde met kapotte eMMC chip.

Zou niet te lang wachten met vervangen van de eMMC, hoe langer je wacht en hoe meer resets je doet hoe groter de kans dat de autospecifieke data er niet meer afgehaald kan worden. liefst vandaag nog de MCU eruit halen en tegra dochterbord opsturen naar Dennis in Terneuzen of luckyluke in Eindhoven
 
Iemand dit eerder ervaren?

Ja, vorige Kerst. Oorzaak: MCU. Die is toen vervangen (circa 2.200 euro incl. upgrade naar LTE).

De snelheid werd weergegeven in miles, de rest van het systeem bleef hangen in de op dat moment geselecteerde functies. Bij mij stond de verwarming aan toen het systeem uitviel. Die bleef dus aan, waardoor de batterij 70 km range verloor in 1 nacht. Hou in de gaten wat allemaal aan staat, want niets gaat vanzelf weer uit.