Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schrapend geluid bij wegrijden (Model 3)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond de schrik van m’n leven. Bij het wegrijden van de oprit maakt de auto achter een hard en schrapend geluid alsof de uitlaat over de grond sleept. Alleen heeft m’n model 3 natuurlijk geen uitlaat!

Snel gestopt, uitgestapt (alle verlichting natuurlijk meteen weer uit, want Tesla), in het donker en in de nattigheid onder de auto gekeken maar natuurlijk niets te zien.

Toch maar weer ingestapt en weer gestart. Vervolgens bij het wegrijden nog een kort schraapje en daarna niets meer. Daarna nog een paar dingen geprobeerd maar het geluid kwam niet meer terug.

Ik las in het forum iets over schrapende voorassen van de model S, maar dit kon ik verder niet terugvinden. Iemand enig idee wat het kan zijn?
 
Waar komt het geluid bij precies vandaan?
1 wiel, of echt ergens vanonder de auto?
Auto kan niet in ‘krik-mode’ staan denk ik, als bij m’n S :rolleyes:. Dat levert ook een rotgeluid op.

Ik had ooit een steentje tussen mijn remklauw en remschijf.
Althans dat denk ik achteraf.

Echt een hard schrapend metaalgeluid.
Zeker bij lage snelheid.

Zelfs toen nog na paar km langs de weg geparkeerd en Tesla gebeld om te vragen of ze wat konden zien.
Alles was prima gaven ze aan.

Ik moest toen stukje achteruit manouvreren om mijn rit te vervolgen.
Toen was het geluid ineens weg.
 
  • Informative
Reactions: MaSansky
Dat geluid heb ik ook wel eens gehad bij m’n vorige auto en dat bleek inderdaad een steentje te zijn. Dit was harder, onregelmatig en kwam ergens van midden achter. Moeilijk te zeggen want we zaten met z’n tweeën in de auto en waren in gesprek waardoor het geluid niet direct alarmerend was. Daarna direct stilgezet.
 
  • Funny
Reactions: Bakker bart
Vanavond de schrik van m’n leven. Bij het wegrijden van de oprit maakt de auto achter een hard en schrapend geluid alsof de uitlaat over de grond sleept. Alleen heeft m’n model 3 natuurlijk geen uitlaat!

Snel gestopt, uitgestapt (alle verlichting natuurlijk meteen weer uit, want Tesla), in het donker en in de nattigheid onder de auto gekeken maar natuurlijk niets te zien.

Toch maar weer ingestapt en weer gestart. Vervolgens bij het wegrijden nog een kort schraapje en daarna niets meer. Daarna nog een paar dingen geprobeerd maar het geluid kwam niet meer terug.

Ik las in het forum iets over schrapende voorassen van de model S, maar dit kon ik verder niet terugvinden. Iemand enig idee wat het kan zijn?

hoor je zo iets:

 
Had vandaag precies hetzelfde bij mn gloednieuwe Model X, 4 weken oud. Schrok me kapot, inderdaad geluid als een uitlaat die op de weg bengelt en wordt meegesleept. Gelijk langs de weg gezet en gekeken, niks te zien, geluid bij beetje optrekken leek van linker voorwiel te komen, niks te zien daar. Geen parkeerrem oid. Geluid is nu weer weg... Zal vast steentje zijn geweest, hopelijk niks beschadigd...