Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
In Hasselt zijn ze blijkbaar juist heel de boel aan het verbouwen om terug te gaan naar het persoonlijk contact, daar kan ik alleen maar heel blij mee zijn. 😁
't Is daar schijnbaar ook stervensdruk, want op de app wordt er tegenwoordig maar halfbakken tot niet meer gereageerd.

Vrijdag mijn nieuwe Y gaan halen, onmiddelijk gestopt bij de keuring om de trekhaak te keuren. Resultaat = rode kaart en auto afgekeurd. Da's wel heel schraal voor een auto die letterlijk van de garage naar de keuring gereden is. 🤯🤬
Niet owv van trekhaak overigens, maar afstelling van de koplampen trok blijkbaar op niet veel. Die hebben we nog niet eerder gehad/gehoord. 😂

Vrijdag gelijk een melding in de app gestoken, samen met nog een paar prullen, tot op vandaag echter nog geen enkele reactie.
Al twijfel ik er niet aan dat ze dat weer netjes gaan oplossen. 😇
Of ben ik nu heel erg naief aan het worden ⁉️
 
In Hasselt zijn ze blijkbaar juist heel de boel aan het verbouwen om terug te gaan naar het persoonlijk contact, daar kan ik alleen maar heel blij mee zijn. 😁
't Is daar schijnbaar ook stervensdruk, want op de app wordt er tegenwoordig maar halfbakken tot niet meer gereageerd.

Vrijdag mijn nieuwe Y gaan halen, onmiddelijk gestopt bij de keuring om de trekhaak te keuren. Resultaat = rode kaart en auto afgekeurd. Da's wel heel schraal voor een auto die letterlijk van de garage naar de keuring gereden is. 🤯🤬
Niet owv van trekhaak overigens, maar afstelling van de koplampen trok blijkbaar op niet veel. Die hebben we nog niet eerder gehad/gehoord. 😂

Vrijdag gelijk een melding in de app gestoken, samen met nog een paar prullen, tot op vandaag echter nog geen enkele reactie.
Al twijfel ik er niet aan dat ze dat weer netjes gaan oplossen. 😇
Of ben ik nu heel erg naief aan het worden ⁉️
Bij mij waren de koplampen ook niet goed afgesteld in februari. Ik name het voor lief maar ben later voor een afspraak terug gegeen, duurde 2 uur. Op zicht geen probleem, maar hetzelfde probleem is weer terug. Koplamp aan de rechterkant - gelukkig niet verblindend- staat veel te hoog. Lijkt bijna mechanisch, over een drempel en het is weer fout. Nog maar een keer terug binnenkort.
 
Volgens mij worden de koplampen na een software update weer gekalibreerd maar kan het mis hebben. En anders heb je onder het kopje service zelf de mogelijkheid om de koplampen bij te stellen.
 
In Hasselt zijn ze blijkbaar juist heel de boel aan het verbouwen om terug te gaan naar het persoonlijk contact, daar kan ik alleen maar heel blij mee zijn. 😁
't Is daar schijnbaar ook stervensdruk, want op de app wordt er tegenwoordig maar halfbakken tot niet meer gereageerd.

Vrijdag mijn nieuwe Y gaan halen, onmiddelijk gestopt bij de keuring om de trekhaak te keuren. Resultaat = rode kaart en auto afgekeurd. Da's wel heel schraal voor een auto die letterlijk van de garage naar de keuring gereden is. 🤯🤬
Niet owv van trekhaak overigens, maar afstelling van de koplampen trok blijkbaar op niet veel. Die hebben we nog niet eerder gehad/gehoord. 😂

Vrijdag gelijk een melding in de app gestoken, samen met nog een paar prullen, tot op vandaag echter nog geen enkele reactie.
Al twijfel ik er niet aan dat ze dat weer netjes gaan oplossen. 😇
Of ben ik nu heel erg naief aan het worden ⁉️
1)Je moet niet zelf naar de keuring. Een paar dagen na levering krijg je een mail van Tesla om een afspraak te maken voor de keuring. Ze halen je wagen op waar je zelf wil en ze gaan er mee naar de keuring.
2)voor een trekhaakkeuring keuren ze enkel de trekhaak (is eerder administratieve keuring, typeplaatjes en zo)
3)altijd de lichten en banden checken voor je naar de keuring gaat. Lichten kunnen door schokken (op en van de boot rijden bv) ontregeld zijn. Door te parkeren voor een muur en achteruit te rijden met de lichten aan, kan je al goed aan de schijn op de muur zelf inschatten of ze min of meer goed staan.
 
Vroeger met Xenon lampen was dt toch zo. Onlangs bij het poetsen zag ik ze ook bijregelen toen ik er met de spons over ging. Waarschijnlijk had ik zo een sensor een valse detectie gegeven.
Met Xenon had je automatische hoogteverstelling en werd dit tijdens het rijden continu aangepast. Een iets luxere uitvoering had zelfs meedraaiende koplampen.

Met mijn Y heb ik tijdens het rijden nog geen automatische hoogteaanpassing gemerkt. Het zal er vast wel op zitten, maar hoe het werkt geen idee.
 
Dat je de afstelling van de koplampen op het scherm kan bijregelen, is me wel bekend, vaak genoeg gedaan in het verleden.
Punt is alleen dat je nooit weet waar je naartoe moet regelen, daar heb je ofwel zo'n luminoscope voor nodig of het juiste patroon op een muur.

Nu goed, daarstraks even met het service center gebeld, want die mensen die de chatdients bemannen waren blijkbaar op verlof.
Conclusie van het gesprek, alle service centers hebben dezelfde luminoscope gekregen en geen enkele daarvan is blijkbaar al in staat om de koplampen van een model Y af te regelen. De model 3 ging eerder dit jaar ook al niet, beetje amateuristische boel dus. :rolleyes:
Vrijdag even langs gaan bij de lokale garagist en de rekening voor de afstelling en de herkeuring gaat vervolgens naar Telsa.

Dat verhaal van die ophaaldienst heb ik bij de levering in Hasselt even nagevraagd, maar daar hadden ze er nog nooit van gehoord. 'k heb alleszins ook nog geen bericht in die zin ontvangen. Dat zal dus een lokaal initiatief zijn.

Wat de keuring betreft, bij een keuring tot 750kg is het inderdaad alleen maar even voelen of het haakje vast zit.
Ik laat hem echter voor de volle 1600 kg keuren, en dan is het een volledig keuring die je moet ondergaan.
 
Misschien even hier een ervaring van niet Tesla maar MG en van Mossel om het een en ander in contrast te zetten met jullie problemen.

Echt bij dat van Mossel iemand van de service proberen te bereiken is echt drama. Ik geef ze nog een week en dan rij ik de kar gewoon door de voordeur naar binnen.

8 juni gebeld met een terugbel verzoek als reactie --> geen reactie, daarnaast ook gekeken naar de werkplaats kalender en niets boekbaar in de agenda.
13 juni gebeld met een terugbel verzoek als reactie --> geen reactie;
19 juni gebeld met weer een terugbel verzoek als reactie maar hier ben ik niet mee akkoord gegaan.

Toen maar een mail rechtstreeks naar de service adviseur. Eens kijken of die wel binnen een week een reactie kan geven.

volgende zaken bij de MG5:

1. Nog niet opgelost vervangen van het paneel waar bij aflevering krassen op zaten dat zou ik wel afgerond willen hebben;
2. De sensor meldingen tijdens het gekoppeld zijn van een trekhaakstekker in de app en op het scherm. Lijkt alsof in de SW de towmode niet aanstaat.
3. De auto maakt een tik in de aandrijving tijdens last wisseling. Enerzijds tijdens het aantikken van de rem na accelereren of rijden zonder negatieve last en tijdens het weer accelereren. Dit lijkt mij niet een product eigenschap daar dit niet aanwezig was tijdens de eerste bijna 9000 kilometers.
4. Daarnaast als het wat kouder is en er gebruik gemaakt wordt van de verwarming lijkt er een tikkend relay geluid te komen uit de voeten omgeving van de berijder. Geen idee of dit ook als product eigenschap mag worden bestempeld maar daar lijkt het niet op. Dit zal met deze temperaturen wat moeilijker te reproduceren zijn.

Nu heb ik te horen gekeregen dat er pas na 7 a 10 weken tijd is voor serivice en eindelijk halverwege augustus een gaatje in de agenda is. Ik denk dat het bij Tesla echt nog zo slecht niet is. Sterker nog mijn ervaring was beter buiten het tarief van de werkplaats en onderdelen prijzen.
 
Maatje van me kan zijn MG al maanden niet fatsoenlijk gebruiken omdat de onboard lader van de 12V accu niet (goed) werkt. Al drie keer de wagen naar Van Mossel gebracht (100km van zijn huis) en ze presteren het telkens om na 3 dagen de auto terug te geven met de melding we hebben de 12V-accu vervangen. Pas nadat hij voor de zoveelste keer een boze e-mail had gestuurd (dit keer ook naar hoger management) werd hij gebeld dat het onderhand wel tijd werd voor een echte oplossing. Oh, en een half jaar geleden kon hij weken lang zijn radio niet meer bedienen (hing vast op een bepaalde zender). Daarvoor moet de auto geüpdatet worden, maar dat kan alleen bij een servicebezoek en dat duurt dan een dag ofzo. Wat een brol.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Maatje van me kan zijn MG al maanden niet fatsoenlijk gebruiken omdat de onboard lader van de 12V accu niet (goed) werkt. Al drie keer de wagen naar Van Mossel gebracht (100km van zijn huis) en ze presteren het telkens om na 3 dagen de auto terug te geven met de melding we hebben de 12V-accu vervangen. Pas nadat hij voor de zoveelste keer een boze e-mail had gestuurd (dit keer ook naar hoger management) werd hij gebeld dat het onderhand wel tijd werd voor een echte oplossing. Oh, en een half jaar geleden kon hij weken lang zijn radio niet meer bedienen (hing vast op een bepaalde zender). Daarvoor moet de auto geüpdatet worden, maar dat kan alleen bij een servicebezoek en dat duurt dan een dag ofzo. Wat een brol.
Nu moet ik zeggen dat op het moment de auto nog niet het probleem is bij mij. Het ding rijdt fijn en doet alles wat ik ervan verwacht. Echter de van Mossel dealer netwerk service experience die ondermaats is kan nog wel eens een bottleneck voor MG gaan worden. Waar men eerst toch dacht dat dit een slimme zet zou zijn om gebruik te maken van een bestaand dealer netwerk.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp