Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Naar verluid neemt Tesla de klantenquêtes, inclusief de opmerkingen die daar gemaakt worden, erg serieus. Of dat nog steeds 100% klopt of niet, het is wel een redelijk objectieve maatstaf voor de kwaliteit voor de complete Nederlandse organisatie en de verschillende Service Centers. Daarom altijd invullen, inclusief ongefilterd je eventuele kritiek.

Mijn persoonlijke ervaring is dat er in Amsterdam letterlijk om een positieve waardering in de enquête werd gebedeld. Daarnaast belde Den Haag naar aanleiding van een negatieve beoordeling direct voor een toelichting. Dit lijkt toch te duiden op een koppeling tussen de enquêteresultaten en de Key Performance Indicatoren van de service-organisatie.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: STLL
Nou mijn laatste ervaring begin augustus heb ik twee sterren gegeven. Heeft echt niemand over gebeld hoor. En de sinds juni nog openstaande problemen worden hopelijk op 2 januari opgelost, dat is de snelste afspraak die ik kon krijgen.
 
Heb ook wel eens een belletje gehad nav een (volgens mij per ongeluk want wist niet eens meer waarom) slechte score die ik op een vraag had gegeven. Was positief verrast. Bij veel andere bedrijven gaan dit soort questionaires vaak rechtstreeks mijn prullebak in maar bij Tesla worden (werden?) ze zeer serieus genomen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Naar verluid neemt Tesla de klantenquêtes, inclusief de opmerkingen die daar gemaakt worden, erg serieus. Of dat nog steeds 100% klopt of niet, het is wel een redelijk objectieve maatstaf voor de kwaliteit voor de complete Nederlandse organisatie en de verschillende Service Centers. Daarom altijd invullen, inclusief ongefilterd je eventuele kritiek.

Mijn persoonlijke ervaring is dat er in Amsterdam letterlijk om een positieve waardering in de enquête werd gebedeld. Daarnaast belde Den Haag naar aanleiding van een negatieve beoordeling direct voor een toelichting. Dit lijkt toch te duiden op een koppeling tussen de enquêteresultaten en de Key Performance Indicatoren van de service-organisatie.

Ik heb ook gehoord dat ze die klantenenquêtes heel serieus nemen, daarom dat ik daar niet eerlijk wat kritiek op durf te geven omdat ik schrik heb dat die mensen dan te hard gaan aangepakt worden :oops:
En die ene keer dat ik echt ambetant was en wel eens ongefilterde kritiek ging geven, hebben ze me geen klantenenquête gestuurd :mad: Als ze je er geen sturen als ze weten dat het negatief gaat zijn, dan krijgen ze natuurlijk niet veel negatieve reacties :rolleyes: Nog erger was dat hetgene waarvoor ze schrik hadden, ik hen niet kwalijk neem en niet over zou klagen, maar dat ze banden wisselen en die voor de zoveelste keer meegeven met een veel te lage bandendruk op, daar had ik wel graag eens uitgebreid over willen klagen :mad:
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik heb ook gehoord dat ze die klantenenquêtes heel serieus nemen, daarom dat ik daar niet eerlijk wat kritiek op durf te geven omdat ik schrik heb dat die mensen dan te hard gaan aangepakt worden :oops:
En die ene keer dat ik echt ambetant was en wel eens ongefilterde kritiek ging geven, hebben ze me geen klantenenquête gestuurd :mad: Als ze je er geen sturen als ze weten dat het negatief gaat zijn, dan krijgen ze natuurlijk niet veel negatieve reacties :rolleyes: Nog erger was dat hetgene waarvoor ze schrik hadden, ik hen niet kwalijk neem en niet over zou klagen, maar dat ze banden wisselen en die voor de zoveelste keer meegeven met een veel te lage bandendruk op, daar had ik wel graag eens uitgebreid over willen klagen :mad:
Bedankt voor je openhartigheid hier, maar toch denk ik dat Tesla die ook zou waarderen. Hoe moeten ze de dienstverlening optimaliseren als de feedback van klanten gefilterd wordt? Gefilterd door de klant zelf of door de service organisatie maakt dan niet uit.
 
Bedankt voor je openhartigheid hier, maar toch denk ik dat Tesla die ook zou waarderen. Hoe moeten ze de dienstverlening optimaliseren als de feedback van klanten gefilterd wordt? Gefilterd door de klant zelf of door de service organisatie maakt dan niet uit.

Ik denk dat Tesla die klantenenquêtes vooral heel serieus neemt als ze negatief zijn omdat dat slecht is voor hun imago, niet omdat ze er echt iets structureel aan willen doen. Maar de volgende keer zal ik eens heel eerlijk zijn en als ze me geen klantenenquête sturen daar ook over klagen :)
 
Hier een positieve ervaring bij Tesland.
Camera achter van de dashcam werkte niet meer. Hetzij de stekker te ruw uitgetrokken door Tesla bij bezoek aan het SeC, hetzij daarna niet recht door mijzelf er weer ingeduwd. Ik vermoed het laatste.
Pinnetje in de stekker bleek verbogen.
Met chirurgische precisie door Herbert weer rechtgezet (het blijft risico voor afbreken, maar gelukkig niet gebeurd).
Gelijk maar betere verlichting in trunk en frunk laten zetten.
Pluim voor de snelle en keurige service! :)
 
Gisteren voor enkele opleverpunten in Duiven langs geweest. Ik merk dat het op de service enorm druk is, ook gezien de vele auto’s die er staan.
Toch doen ze er alles aan om het soepel te laten verlopen en met aandacht de besproken punten op te lossen. Complimenten voor de mensen van de service in Duiven!!

Toch nog een weg te gaan:
- Gisteren zou ik worden teruggebeld over vloermatten, is niet gedaan.
- De achterklep staat te diep afgesteld. Opnieuw klep afstellen en beschadiging zou gepolijst worden. Beschadigingen zijn nog duidelijk zichtbaar. Bij afhalen auto niet gemeld. Kan ik er weer over beginnen.
- vandaag de auto gewassen, zie ik dat de plastic afdekking in de frunk niet aanwezig is. Ligt waarschijnlijk nog in Duiven.

Maandag maar weer een bellen. :(
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Toch nog een weg te gaan:
- Gisteren zou ik worden teruggebeld over vloermatten, is niet gedaan.
- De achterklep staat te diep afgesteld. Opnieuw klep afstellen en beschadiging zou gepolijst worden. Beschadigingen zijn nog duidelijk zichtbaar. Bij afhalen auto niet gemeld. Kan ik er weer over beginnen.
- vandaag de auto gewassen, zie ik dat de plastic afdekking in de frunk niet aanwezig is. Ligt waarschijnlijk nog in Duiven.

Maandag maar weer een bellen. :(
Dit hoort dan weer in het andere draadje ;-)
Dan blijft dit draadje positief
 
Toch nog een weg te gaan:
- Gisteren zou ik worden teruggebeld over vloermatten, is niet gedaan.
- De achterklep staat te diep afgesteld. Opnieuw klep afstellen en beschadiging zou gepolijst worden. Beschadigingen zijn nog duidelijk zichtbaar. Bij afhalen auto niet gemeld. Kan ik er weer over beginnen.
- vandaag de auto gewassen, zie ik dat de plastic afdekking in de frunk niet aanwezig is. Ligt waarschijnlijk nog in Duiven.

Maandag maar weer een bellen. :(

Positief nieuws: vandaag toegezegd door een medewerker van SEC Duiven: alle genoemde punten worden opgelost.
 
Positief nieuws: vandaag toegezegd door een medewerker van SEC Duiven: alle genoemde punten worden opgelost.
De vraag is alleen wanneer ;)

Ik zit 2 maanden te wachten om enige communicatie te krijgen over wanneer de openstaande issues worden opgelost die tijdens, of vlak na, de aflevering zijn geconstateerd.

Meest zorgelijke punt: een veiligheidgordel werkt niet meer. Tesla heeft geen enekel haast op dit op te lossen
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB