Ik zou graag jullie mening willen horen of mijn afgelopen service ervaring. Ben ik nou te pietje precies of mag ik hier van balen? Ik heb dit ook geschreven in de enquete.
Auto binnengebracht bij het SEC voor de volgende zaken. Doorgesproken met monteur 6 weken geleden tijdens intake. Toen was alvast 1 raam gesteld (waarbij mij een week later opviel dat er een connector onderaan de deur tussen deur en deurkaart het deurrubber aan het kapotduwen was).
- voorruitreparatie;
- spiegelkap (verkeerde kleur geleverd bij aflevering in aug '18)
- rammelende luchtvering;
- slecht afgestelde ramen;
- rammelende aandrijving;
- gele band om scherm.
Tevens zouden de bestelde wintermatten klaarliggen. Tijdens de inname van de auto was de monteur die de afspraak gemaakt had (en de vorige keer de problemen had geïnventariseerd) niet aanwezig. Ik heb uiteindelijk de intake met een nieuwe monteur gedaan. Geen probleem, alleen mijn afspraak was niet goed in de agenda gezet, waardoor we nog lang bezig zijn geweest om de problemen uit te leggen en te inventariseren en was onduidelijk of er een leenauto beschikbaar was. Doordat alles bij elkaar (intake, leenauto, etc) het laat was geworden heb ik aangegeven dat de wintermatten wel komen als ik de auto op haal (leg ze maar in de auto). Ik zou op de hoogte gehouden worden van de reparaties per sms.
Vanmiddag (10 dagen later) heb ik de auto weer op kunnen halen. Ik heb geen sms-berichten ontvangen. Helaas was de monteur die aan de auto gewerkt had, (wederom) niet beschikbaar om de overdracht te doen en moest een andere medewerker zoeken in het systeem naar wat er allemaal gedaan was (kon het in eerste instantie niet vinden en kwam niet verder dan 'nieuwe voorruit').
De ramen zijn afgesteld, de ruit is vervangen, evenals de spiegelkap. De pees rondom de nieuwe voorruit ligt niet helemaal strak (wijkt aan de zijkanten en bovenkant). De luchtvering kan nu nog niet worden vervangen, omdat het in het productontwerp zit. Gelt ook voor scherm en aandrijfassen. Wordt 2019.
Eenmaal klaar om naar huis te gaan valt mij op dat op mijn witte bekleding grijze viezige vegen zitten, op beide voorstoelen en deurinleg. De binnenspiegel zat vol met vette vingers en het stuur en keyfob is ook vettig. (glimmen) Het schoonmaken (weer een nieuwe medewerker die is gaan poetsen) van de voorstoelen heeft ten dele gewerkt, omdat wel de witte bekleding schoon wordt, maar de witte naad grijzig blijft. Ik baal hier stevig van. Ik was van plan lang toe te komen met de auto, ben een pietje precies in dit soort dingen en nu wordt door toedoen van derden de auto beschadigd.
Verder zijn de bestelde wintermatten verdwenen en ook niet meer op voorraad (?). Ik hoop dat ze op tijd beschikbaar zijn voor de vakantie. De medewerker kon me helaas niet vertellen wanneer de wintermatten er zijn. Hij dacht dat ze achterin de auto lagen.
Al met al een ervaring rijker maar een illusie armer. Ik had dit niet verwacht. Ben ik nou te kritisch? Die luchtvering, aandrijfassen en scherm vind ik allemaal prima, zonde om nu te vervangen als er nog geen fix is. Het doet wel afbreuk aan het rijgenot, maar OK, er is mee te leven. Maar de rest van de gang van zaken...?