Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
OT

Is waarschijnlijk een standaard software bugje. Voordat ik er mee naar een Tesla Service Center ging, zou ik eerst de verschillende smaken van resets proberen. Tot aan Factory Reset toe. Als je niet weet hoe die resets moeten, dat staat hier wel ergens en lees anders in uiterste nood de handleiding...

Voor die factory-reset heb je toch het grote scherm nodig? Ik ben er inmiddels wel achter hoe ik wat meer resets kan uitvoeren, zoals de zekering van het scherm uitnemen en deze zo stroomloos maken. Ga ik straks eens proberen. De amerikaanse forums van tesla staan gelukkig vol met dergelijke zaken.
 
Vanochtend een hele dode Model S. Na enige tijd het kleine diplay weer in beeld, maar het grote display blijft steeds opstarten. Op zich al vervelend, maar ik zie er heel erg tegen op om weer naar Tesla Tilburg te moeten. Telefonisch nauwelijks bereikbaar en meteen helpen is er al helemaal niet bij. Misschien ben ik in Duiven of Antwerpen wel sneller geholpen (mits ik kan rijden)?

Update 2018.48.1 erop gezet?

Mijn auto was dood nadat ik die update er vrijdag op had gezet. Na meerdere keren proberen rebooten via het stuur kwam hij weer gedeeltelijk tot leven. Nadat ik hem ook volledige powerdown heb laten maken werkte ook de navigatie etc. weer.
 
Haha, nee...die zal sneller de telefoon opnemen. Ruim 25 minuten in de wacht gehangen (SeC Tilburg) maar daarna was het raak ook. Ik verwachtte ergens in februari aan de beurt te zijn naar mag dus deze woensdag al komen. Bizar...
Mijn verklaring is dat er regelmatig al lang geleden gemaakte afspraken op het allerlaatste moment afgezegd moeten worden omdat bepaalde onderdelen er nog niet zijn. Dat geeft dan anderen weer het voordeel van een afspraak op bijzonder korte termijn.

De één z’n dood, ...
 
Zoals ik hiervoor schreef had ik een probleem met een constant opnieuw opstartend touchscreen. Daarbij start dan ook het kleine scherm meerdere malen opnieuw op. Geen verwarming, geen blazer, geen radio etc. SeC Tilburg maar even gelaten voor wat het nu is en naar Antwerpen-Aartselaar gereden. Om 13 uur aangekomen en werd meteen geholpen door kordate vriendelijke jongedame. Meteen monteur er aan gezet. Werd wel verteld dat de diagnose minimaal 2 uren zou kosten. Daar moest ik zelfs voor tekenen. Maar goed, na ruim twee uren de mededeling dat het euvel was gevonden en inmiddels hersteld. Het bleek om een beschadigd bestandje te gaan waardoor het touchscreen niet goed opstartte. Gelukkig was de flashdisk zelf niet beschadigd. Alles was opnieuw geformatteerd en weer geïnstalleerd. Wel al mijn instellingen kwijt, maar dat vond ik niet zo'n probleem. Met vriendelijke tips hoe de file op de ring te ontwijken en weer tevreden terug naar NL. Zo kan het dus ook. Grappig was dat het uurtarief 20 euro lager ligt dan in NL.
 
Vandaag negatieve ervaring in Sint Martens Latem. Vroeg of in het kader van de recall actie Tesla de wagen kwam halen voor de herstelling ( zowel bouten aan het stuurwiel als airbags) en kreeg vrij arrogant als antwoord dat ik al mocht blij zijn dat Tesla het werk betaalde voor de herstelling !!!
Weet iemand of Tesla verplicht is de wagen te komen halen als je er niet geraakt of je zelf naar de servicepunt moet gaan voor de recall ?
 
Ook ik ben er helaas mee geconfronteerd dat het service niveau enorm gedaald is. Eerste auto sinds 2013 en de eerste jaren best wat issues gehad die altijd goed en snel werden opgelost. Naast de auto zelf was de service wat mij betreft het meest onderscheidende element van Tesla ten opzicht van conventionele automerken. Sinds exact een jaar een nieuwe model S en natuurlijk weer wat kinderziektes, echter dit keer werden die niet bepaald naar behoren opgelost. Auto werd afgeleverd met behoorlijk rammelende aandrijfassen en dat probleem werd steeds erger. Na een jaar lang aan het lijntje gehouden te zijn door SEC Amsterdam (korte samenvatting: onderdelen niet beschikbaar, probleem niet reproduceerbaar, eindeloos in de wacht, geen tijd voor een proefrit, geen oplossing voor het probleem, ik moet er maar aan wennen, ....) ben ik begin deze maand gevlucht naar Duiven. Gelukkig was er inmiddels iemand van mobile service langs geweest voor een ander issue en die schrok tijdens een proefrit van de enorme vibratie in de aandrijfassen. Nu was ik in ieder geval geen klant meer die last heeft van een "rammeltje".
Ondanks de drukte konden ze mij bij Duiven binnen twee weken helpen en kreeg ik de service die ik gewend was van een paar jaar geleden. Auto rijdt nu voor het eerst probleemloos, al kunnen ze mij niet garanderen dat het probleem hiermee definitief verholpen is :(
Ik hou mijn hart vast als er hordes nieuwe Model 3 rijders de SEC's gaan bezoeken. Ik vrees ook dat die niet zo vergevingsgezind zijn als de early adopters. Dit is een van de zaken die mij tegenhoudt mijn model 3 reservering om te zetten in een bestelling.
In Amsterdam zien ze mij in ieder geval nooit meer terug.
 
Misschien moeten we allemaal maar is collectief ons ongenoegen uiten richting Tesla Nederland/Tesla America. Ik heb nog niet het idee dat Tesla het probleem serieus neemt en structureel de service organisatie aan het verbeteren is. Sommige gevallen die ik lees zijn ronduit tenenkrommend, helemaal gezien de prijs van de auto. En met de aankomende release van Model 3 houd ik me hart vast.

Bij genoeg animo moet er wel iets te verzinnen zijn:
- Allemaal collectief op dezelfde dag via verschillende kanalen dezelfde berichtgeving communiceren over het ongenoegen omtrent dalende service niveau (e-mail/forums/etc)
- Allemaal collectief op dezelfde dag tweet naar Elon Musk sturen over het ongenoegen omtrent dalende service niveau.
- <insert volgende verzinsel>
 
  • Like
Reactions: FVO
Misschien moeten we allemaal maar is collectief ons ongenoegen uiten richting Tesla Nederland/Tesla America. Ik heb nog niet het idee dat Tesla het probleem serieus neemt en structureel de service organisatie aan het verbeteren is. Sommige gevallen die ik lees zijn ronduit tenenkrommend, helemaal gezien de prijs van de auto. En met de aankomende release van Model 3 houd ik me hart vast.

Bij genoeg animo moet er wel iets te verzinnen zijn:
- Allemaal collectief op dezelfde dag via verschillende kanalen dezelfde berichtgeving communiceren over het ongenoegen omtrent dalende service niveau (e-mail/forums/etc)
- Allemaal collectief op dezelfde dag tweet naar Elon Musk sturen over het ongenoegen omtrent dalende service niveau.
- <insert volgende verzinsel>
Begin in ieder geval met de klanttevredenheidenquêtes structureel in te vullen.

Helaas zal mijn eerstvolgende enquête ook niet al te juichend van toon worden. Mijn auto staat sinds dinsdagochtend in Amsterdam voor het verhelpen van ‘de brom’. Zonder opgaaf van redenen staat de auto na ruim een dag in de werkplaats inmiddels alweer ruim een etmaal op het parkeerterrein buiten geparkeerd. Woensdag heb ik per telefoon geïnformeerd naar de status. Ik zou binnen tien minuten teruggebeld worden, maar dat is nimmer gebeurd. Daarom donderdag maar een een e-mailbericht gestuurd. Wel een reactie gehad, maar die roept nog meer vragen op. “De reparatie/diagnosewerkzaamheden zijn in behandeling, en wanneer wij een inschatting kunnen geven wanner [sic] de werkzaamheden zijn afgerond, nemen wij contact met u op.” Het is dat ik aandrong op een EV anders reed ik nu rond in een stinkende Jaguar in plaats van een kaal uitgevoerde Model S 85D met AP1. Niks mis mee! Weet ik ook eens hoe een Tesla zonder luchtvering rijdt. Maar de radiostilte wekt geen vertrouwen.
 
Vandaag alsnog telefonisch contact kunnen krijgen en werd zojuist ook netjes teruggebeld.
De auto heeft een defect wiellager en dat onderdeel is momenteel niet beschikbaar. Blijkbaar was dat dus toch een andere oorzaak voor 'de brom' dan ik dacht en eerder door het SeC Den Haag is vastgesteld.
Men hoopt dat lager volgende week binnen te krijgen en ook te kunnen monteren. Saillant detail is nog dat de werkplaatschef de auto nu niet rijdbaar acht vanwege dat wiellager. Inmiddels reed ik er al een halfjaar mee rond, maar ja.
[wordt vervolgd]
 
Last edited:
@PaulusdB Op zich heeft die gelijk. Zo'n lager kan er uitlopen en dan is het maar net afhankelijk van de snelheid en de plek waar het gebeurd hoe groot het leed is. Mogelijk is de afdichting niet goed geweest, of beschadigd. Dat kan b.v. bij het inzetten van het lager gebeurd zijn in de fabriek. Gezien het aantal kilometers is een productiefout in het lager zelf onwaarschijnlijk, dan begeeft ie veel eerder.
 
  • Like
Reactions: job-lek
@PaulusdB Op zich heeft die gelijk. Zo'n lager kan er uitlopen en dan is het maar net afhankelijk van de snelheid en de plek waar het gebeurd hoe groot het leed is. Mogelijk is de afdichting niet goed geweest, of beschadigd. Dat kan b.v. bij het inzetten van het lager gebeurd zijn in de fabriek. Gezien het aantal kilometers is een productiefout in het lager zelf onwaarschijnlijk, dan begeeft ie veel eerder.
Telt 72.000 km wel als productiefout? Toen was die van mij kapot..
 
Denk het zelf niet, denk eerder aan veel minder kilometers, maar lagers en afdichtingen kunnen beschadigd raken bij plaatsing en als er eenmaal vuil/pekel in komt omdat een afdichting onvoldoende werkt dan gaat de smering eruit en dan kan het heel snel gaan met een lager.