Nimbvs
Member
Na de ellendige aflevering heb ik in de tussentijd last gehad van niet goed werkende sensoren. Objecten voor en achter werden niet aangegeven. Na de nieuwe vision update gelukkig wel opgelost.Afgelopen woensdag hebben we de levering gehad van een nieuwe MX. Dag ervoor werd ik gebeld met de mededeling dat er een beschadiging zit op de achterklep. Is een deuk, waarschijnlijk ontstaan bij transport. Mij werd de keuze voorgelegd: een nieuwe afleverdatum een paar maanden later, want er zou een nieuwe klep bestel moeten worden. Of toch de woensdag levering doen en een nieuwe klep laten zetten op een later moment bij een SeC in de buurt . Ik heb gekozen voor het laatste.
Woensdag: bij inspectie bleek naast schade op de achterklep ook schade te zijn aan de bumper. Sierlijsten links en rechts achter staken te veel uit, maar viel binnen hun gestelde marges (helaas). Verder zat er ook een yoke in ipv bestelde normale stuurwiel. Verder waren ter plekke nog wat krasjes en vlekken weggepoetst. Alles was op te lossen werd beloofd, op de sierlijsten na.
Nu: Tesla gaat volgende week mijn stuur vervangen, dat is top. Voor de achterklep en bumper bieden ze nu kosteloze reparatie aan ipv vervanging. Hier ben ik nu boos over. Dit is ten eerste niet wat afgesproken is. Ten tweede betekent bij reparatie dat ik een nieuwe auto met schade heb gekocht. Overdrijft ik nu? Iemand anders soortgelijke ervaringen?
Afgelopen vrijdag is mn MX weggesleept naar de SeC. Display gaf 'rear motor disabled' aan en deed niets meer. Gelukkig stond het nog op de oprit en was ik niet op de snelweg oid.
Nu moet alle communicatie via de chat. Met de vraag of de wagen al bij de SeC gearriveerd is en of ik een leenauto kan krijgen krijg ik heel summier antwoord (auto was er niet en dus krijg je geen leenauto). Even een potje kwaad geworden op de chat en gezegd dat ze wat meer klantvriendelijker mogen communiceren met alle mankementen in ruim 2 maanden de MX in bezit hebben. Volgende chat werd wel weer vriendelijker gereageerd met aanvullingen als: 'we doen er alles aan' 'laten zo snel mogelijk weten' etc etc.
Echt bizar dit. Ik heb nog nooit zoveel 'werk' gehad aan een nieuwe wagen. Zelfs niet bij de vorige Tesla modellen!! Kan ik ergens klagen en zou het iets uit maken??