Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Skidrager zonder pano-dak?

This site may earn commission on affiliate links.
Dit wordt mogelijk het kortste draadje ooit op dit forum, maar soit: weet iemand of je een skidrager (of bij uitbreiding fietsdrager, kayakdrager, surfplankdrager etc.) kan plaatsen op een niet-pano dak?

Ik dacht aan een magnetische skidrager, tot ik bedacht dat het dak wellicht in aluminium is, en dus nogal ongevoelig voor magneten...

Wat surfen bracht mij bij seasucker.com, die alvast wel een leuk promotiefilmpje heeft. Iemand ervaring met deze oplossing (of een andere)?
 
Heb zoiets weleens geprobeerd maar dezelfde dag weer terug gebracht, je mocht niet harder dan 120, plus moest je een soort veiligheidstouwtje tussen portier klemmen voor het geval het spul van het dak schoot. Lag ook niet mooi aan op het dak (was niet op de tesla), kortom skies maar achter stoelen gezet voelde stuk veiliger.
 
Janc - je spreekt over magnetische dragers neem ik aan. Je hebt er van dat soort aan 29,99 EUR, en die werken trouwens niet met een Tesla-dak. Die Seasucker-dingen kosten tien keer zoveel, dus die zijn dan vermoedelijk ook iets anders qua kwaliteit. Hebben overigens ook geen veiligheidstouwtjes.

En skis achter de stoelen zetten (tegen de ruit van een achterdeur aanleunend) gaat niet bij de MS, jammer genoeg; je moet echt wel eerst een derde van de achterbank platleggen om de skis erin te krijgen. En dat gaan de twee passagiers achterin minder leuk vinden.
 
Als ik jou was zou ik gewoon ski's huren op bestemming. Ben je ook niet zo'n suffe Hollander met out of fashion ski's van meer dan 2 jaar oud en scheelt een hoop heisa.

Sorry dat ik even off topic ga, maar de opmerking over "out of fashion ski's" roept mij toch op tot een reactie. Het zijn juist de locals die vaak met ouder materiaal skiën. De reden is simpel: zij zijn nl. prima in staat om te begrijpen dat een ski niet ineens veel beter gaat presteren doordat er een andere print op zit.

Huren is interessant voor de gemiddelde hollander die vooral bezig is met apres ski (wellicht dat aan de toog pronken met de laatste print interessant is?) en die slechts enkele dagen op de latten staat (paar uurtjes, niet teveel), eigenlijk niet kan skiën en voor wie het dus ook niet uitmaakt wat voor ski die onder heeft (behalve dan de laatste print kennelijk).

De winterSPORTER zal echter in de meeste gevallen gewoon zijn eigen ski's willen om uiteenlopende redenen.

En dan nu on topic: er bestaan magnetische dakdragers. Ik vind ze zelf alleen geschikt voor gebruik ter plekke (en zelfs dan...). Als je het overweegt monteer ze dan alleen nadat je de dragers en het dak vuilvrij gemaakt hebt, dan is de kans op krassen iig kleiner.

Alternatief (duurder, maar wel veelzijdiger) is een "dakkoffer" voor op de trekhaak. Moet je natuurlijk wel een trekhaak monteren op de Tesla, maar dat schijnt te kunnen. Wel even kijken of jouw ski's daar in passen (ik ken het concept alleen van voorbij zien komen).
 
Tja, de vraag was niet echt of ik op een suffe Hollander lijk (alle commentaar over dàt onderwerp is ook welkom, maar dan liefst via PM :)), maar of iemand een skidrager kent voor een non-pano Tesla dak. Anyone?


Ik lees op Whispbar dakdragerset voor Tesla Model S het onderstaande:

Dit aluminium dakdrager set kan op elke Model S met en ook voor de Tesla zonder panorama glazen dak.

Of het klopt?
 
Ik lees op Whispbar dakdragerset voor Tesla Model S het onderstaande:

Dit aluminium dakdrager set kan op elke Model S met en ook voor de Tesla zonder panorama glazen dak.

Of het klopt?

Zover ik weet niet, zuignappensysteem zou moeten werken mits idd van een goed merk.

Heb zelf ook panodak en nog n skibox liggen. Echter gaat dan m'n verbruik flink omhoog, ben toch al niet de meest zuinige rijder dus daar zit wat twijfel.
 
Janc - je spreekt over magnetische dragers neem ik aan. Je hebt er van dat soort aan 29,99 EUR, en die werken trouwens niet met een Tesla-dak. Die Seasucker-dingen kosten tien keer zoveel, dus die zijn dan vermoedelijk ook iets anders qua kwaliteit. Hebben overigens ook geen .

Ik denk inderdaad dat het magneten waren, werkt dus niet op model s, eigenljk wantrouw ik alles wat niet met boutje en moertje vastgezet kan worden, overblijfsel van mijn vorige carriere :rolleyes:.
 
Na nog wat zoekwerk deze avond heb ik niets anders gevonden, qua 'serieuze' skidrager op een non-pano dak, dan de SeaSucker. Na een mailtje naar hen konden ze dit vrij snel vanuit hun Hongaarse agent in Europa leveren, @ 475 EUR, inclusief BTW en transport naar België. Niet bepaald goedkoop, maar een monopolie is nu eenmaal een monopolie :). Voor wie er ook één wil: mailtje naar Peter ([email protected]).
 
Last edited:
Wij hebben het nog goedkoper opgelost: gewoon de ski's achterin. Past makkelijk. Wij hebben 2 paar ski's en 2 snowboards schuin achterin gehad zonder de bank naar voren te hoeven klappen. Geen enkel probleem. Bij langere ski's kun je ze ook nog in de bak onderin de kofferbak steken, met de deksel weggelaten, vervolgens schuin op de rugleuning laten leunen. Wij hadden vroeger een grote skibox op onze vorige auto en die zat altijd helemaal propvol inclusief de auto, de kinderen kon je er nog net in wurmen. Nu met de Tesla niks op het dak en meer bagage mee kunnen nemen, zonder ook maar iets op de achterbank. Ook nog makkelijk zicht naar achteren. Onwerkelijk hoeveel erin gaat.
 
Last edited: