Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
nee dat weet ik niet zeker, zoals ik aangeef lees ik dit op het Engelstalige forum.

Lijkt mij niet heel vreemd overigens, siri van apple werkt vergelijkbaar zover ik weet.

Vanaf IOS13 niet persee, en dictation (niet siri) werkt spraakherkenning ook offline.

// Keep speech recognition data on device
if #available(iOS 13, *) {
recognitionRequest.requiresOnDeviceRecognition = true
}

Dus in principe zou Tesla het ook prima offline kunnen doen.
Ik zal het straks eens proberen, kom langs een stukje 4G-ontvangst deadspot, even kijken of spraakherkenning op dat moment iets wilt doen ;)
 
Vanaf IOS13 niet persee, en dictation (niet siri) werkt spraakherkenning ook offline.

// Keep speech recognition data on device
if #available(iOS 13, *) {
recognitionRequest.requiresOnDeviceRecognition = true
}

Dus in principe zou Tesla het ook prima offline kunnen doen.
Ik zal het straks eens proberen, kom langs een stukje 4G-ontvangst deadspot, even kijken of spraakherkenning op dat moment iets wilt doen ;)

Online kunnen Apple en Tesla soortgelijke diensten gebruiken. Offline echter heb je met de chips in je apparaat te maken. Apple hardware is veel geavanceerder dan Tesla (zelfs HW3) hardware.
 
Krijg wel normale berichten voorgelezen, maar whatsapp berichten niet. Kan dat wel?

Nee, helaas is het enkel SMS wat het aardig nutteloos maakt.

Beter hadden ze de Tesla app zo gemaakt dat het de notificaties van je mobiel doorstuurt naar de auto. Dat doen alle smartwatches ook zodat je je notificaties op je smartwatch kunt zien. In die apps geef je aan van welke apps je dan notificaties op je smartwatch wil zien. Dat zou Tesla ook moeten doen want dat zou echt meerwaarde hebben.
 
Tjonge, toch even naar mijn auto gelopen.
Wat kan Tesla toch blij zijn met de Tesla fanboys die zo heerlijk positief en uitbundig zijn over de kerst update.
Mijn eerste indruk: er is meer stukgemaakt dan bijgekomen.
Inderdaad, spraak doet nu echt niets meer. Slim voorrijden .... werkt niet. Spelletjes en muziek.... niet echt mee bezig.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Nog een irritatiepuntje: bij de Model 3 SR+ werkt youtube/netflix/tunein/spotify niet meer via 4G, alleen wifi. Prima, in de US willen ze je in dat abonnementsmodel duwen, wat ik wel kan begrijpen. Ik wil er ook wel een tientje per maand voor betalen, echter kan je in nederland nog niet dat abonnement afsluiten!
 
Ik ben een minimalistische Tesla rijder. Ik gebruik geen spraakcommando’s, speel geen spelletjes en telefoneer ook nooit via de auto.
Deze zogenaamde “update” levert me helemaal niks waar ik iets aan heb. Want...

Geen beter AP gedrag, geen beter ruitenwissergedrag, de TACC / AP nog steeds erg nerveus als je achter iemand rijdt. En als ik @ramonneke begrijp raak je ook nog capaciteit kwijt ?

Jammer....
 
  • Funny
Reactions: Andre68