Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
En? Wat zijn de ervaringen met deze nieuwe versie tot nu toe? Ik had altijd vrij snel de update maar moet dit keer langer wachten lijkt erop dus ben benieuwd wat ik mis ;). (en ik ga even dubbel checken dat mijn auto WiFi welt ontvangt op de oprit hehehe)

Ik heb nog geen verschil kunnen ontdekken tov de 50.40.7, anders dan advanced info menuutje met wat auto-info.
Alles voelt hetzelfde.
Dit was meer een release voor de oudere hardware autos gelijk te trekken met de 50.40.7 features.
Je mist er niks aan in ieder geval ;)
 
  • Like
Reactions: Cely
In verband met de updates van de software zit je vaker in je auto dan je rijdt, hahahahaha. En als je de software feature dyno-mode aanzet, duurt alles nog langer en zit je nog meer in de auto zonder te rijden, Gaat de auto alleen meer gekke dingen uithalen, hahahaha.
Ik kan mij voorstellen dat er een zeldzame soort mensen bestaat dat een stoeltje voor hun wasmachine plaatst om, van het begin tot het einde van de wasbeurt, te kijken of het ding de kleren echt wel goed wast, maar ik kan me echt niét de toegevoegde waarde van zulk kijken inbeelden. En dat geldt nog veel meer inzake een software-update, waarvan je sowieso niets ziet :).

Neem gewoon douche en ontbijt (en eventueel wat
ochtendsex, indien consensueel inpasbaar in de timing van de software-update), en vertrek daarna ontspannen met de nieuwe update, zou ik zeggen.
 
En? Wat zijn de ervaringen met deze nieuwe versie tot nu toe? Ik had altijd vrij snel de update maar moet dit keer langer wachten lijkt erop dus ben benieuwd wat ik mis ;). (en ik ga even dubbel checken dat mijn auto WiFi welt ontvangt op de oprit hehehe)

Grappig, de laatste 2 updates had ik altijd op de kop 2 dagen na jouw en nu heb ik hem al een paar dagen dus lap, daar gaat m'n theorie .... maar je mist niets...
 
  • Funny
Reactions: Cely
Neem gewoon douche en ontbijt (en eventueel wat ochtendsex, indien consensueel inpasbaar in de timing van de software-update), en vertrek daarna ontspannen met de nieuwe update, zou ik zeggen.
Misschien als je alle drie tegelijk doet :D
 

Attachments

  • 5E24C00A-6CC0-45A5-9CB3-F8DDB40E7139.jpeg
    5E24C00A-6CC0-45A5-9CB3-F8DDB40E7139.jpeg
    108.6 KB · Views: 54
Ik kan mij voorstellen dat er een zeldzame soort mensen bestaat dat een stoeltje voor hun wasmachine plaatst om, van het begin tot het einde van de wasbeurt, te kijken of het ding de kleren echt wel goed wast, maar ik kan me echt niét de toegevoegde waarde van zulk kijken inbeelden. En dat geldt nog veel meer inzake een software-update, waarvan je sowieso niets ziet :).

Neem gewoon douche en ontbijt (en eventueel wat
ochtendsex, indien consensueel inpasbaar in de timing van de software-update), en vertrek daarna ontspannen met de nieuwe update, zou ik zeggen.
Maar dan moet je het wel in de goede volgorde doen. Anders moet je twee keer douchen en dat is weer slecht voor het milieu.
 
Ik heb maandag en gisteren weer een nogal spectaculaire autopilot abort gehad. Het gebeurde beide keren terwijl ik in de file op de snelweg helemaal stilstond. Opeens, zonder enige piepjes vooraf, wordt AP uitgezet, melding stuur overnemen op het display, auto zet zichzelf in P-stand en de alarmlichten gaan aan. Als je daarna weer gaat rijden komt na een paar minuten AP weer terug. Maar je schrikt je wel de tandjes.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik heb maandag en gisteren weer een nogal spectaculaire autopilot abort gehad. Het gebeurde beide keren terwijl ik in de file op de snelweg helemaal stilstond. Opeens, zonder enige piepjes vooraf, wordt AP uitgezet, melding stuur overnemen op het display, auto zet zichzelf in P-stand en de alarmlichten gaan aan. Als je daarna weer gaat rijden komt na een paar minuten AP weer terug. Maar je schrikt je wel de tandjes.
Op welke versie zit je?
 
Ik heb maandag en gisteren weer een nogal spectaculaire autopilot abort gehad. Het gebeurde beide keren terwijl ik in de file op de snelweg helemaal stilstond. Opeens, zonder enige piepjes vooraf, wordt AP uitgezet, melding stuur overnemen op het display, auto zet zichzelf in P-stand en de alarmlichten gaan aan. Als je daarna weer gaat rijden komt na een paar minuten AP weer terug. Maar je schrikt je wel de tandjes.
Slecht voor je tandjes, dus. Goed voor de portemonnaie van de tandarts.
 
Ik heb maandag en gisteren weer een nogal spectaculaire autopilot abort gehad. Het gebeurde beide keren terwijl ik in de file op de snelweg helemaal stilstond. Opeens, zonder enige piepjes vooraf, wordt AP uitgezet, melding stuur overnemen op het display, auto zet zichzelf in P-stand en de alarmlichten gaan aan. Als je daarna weer gaat rijden komt na een paar minuten AP weer terug. Maar je schrikt je wel de tandjes.

Hmm...,

Gisteren terug van Gent op de E17 richting Antwerpen gingen bijj (rijdend op de middenstrook naast een oversized vrachtwagen met zwaailicht) ook ineens alle toeters en bellen af. Autopilot/NoA stopte acuut, terwijl er meer dan genoeg ruimte was, ook om verder naar links in mijn rijstrook uit te wijken.
Geen klapper tanden hier, maar mijn passagier schrok zich wel de tering...

Was nog op 2019/40.50.7, vandaag pas overgegaan.
 
Ik kan mij voorstellen dat er een zeldzame soort mensen bestaat dat een stoeltje voor hun wasmachine plaatst om, van het begin tot het einde van de wasbeurt, te kijken of het ding de kleren echt wel goed wast, maar ik kan me echt niét de toegevoegde waarde van zulk kijken inbeelden. En dat geldt nog veel meer inzake een software-update, waarvan je sowieso niets ziet :).

Neem gewoon douche en ontbijt (en eventueel wat
ochtendsex, indien consensueel inpasbaar in de timing van de software-update), en vertrek daarna ontspannen met de nieuwe update, zou ik zeggen.
Valt mij op dat niemand reageert op de Dyno-mode feature. Dat was 1 van de 2 redenen waarom ik een grap maakte over het in de auto zitten.
 
  • Informative
Reactions: Lucas31
Nu enige rijervaring met 4.1. In MS hw 2.5.
Redelijk stabiel. Iets teveel slingeren nog steeds. Af en toe wat onverwachte rem acties. Zolang het veilig is, ok, is acceptabel.

Echter ook af en toe onverwachts alles teruggeven aan mij ... is wel slim ... want als er dan iets gebeurt dan stond AP niet (meer) aan ... is prima voor de veiliheidsstatistiek. Is echter flink valsspelen. Ik meld het ook niet meer bij [email protected] want geen enkele reactie. We zijn er nog niet Tesla.
 
Wat is de tweede reden dan? Dyno mode, net zitten over lezen, klinkt leuk om te proberen op circuit maar ik houd er wel van om alle veiligheid systemen aan hebben :').
De tweede reden was dat iemand had geschreven dat hij niet wist wat er dan gedownload/ geinstalleerd werd en zich afvroeg hoe je dat kon zien. Ik zelf wist het ook niet en daarom maar eens in de auto gezeten. Alles wat ik tijdens de installatie mee maakte, opschreef en er verslag van gedaan. Op het scherm zie je heel summier wat er geinstalleerd wordt. Soms ga ik ook nog even in de auto zitten om te kijken of de wifi verbinding het blijft doen. Want die kreeg ik een keer niet goed werkend.

Ik had dyno mode aangehaald omdat het pas nieuw is / of pas net bekend bij de beroemde youtubers.En wou kijken of iemand op het forum er ook al iets van wist en wat diegene dan al wist.
 
Last edited: