Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hou mij verre van mijn door jou gewijzigde tekst "Plassterk". Ik neem dus afstand van jouw wijziging. Als je zelf die mening ben toegedaan, moet je dat in je eigen tekst schrijven en niet in dat van een ander. Daar ben ik het niet mee eens en ik zal de moderator vragen of hij jouw gewijzigde tekst ongedaan kan maken.
Chill out, hij wilde alleen maar duidelijk maken dat de achternaam van ome Roon Plasterk is, met één s dus.
 
Ik hing anders ook met men tanden in het stuur hoor :D van 130 naar 90 op een lege baan, das verschieten. Het ding is, er geldt daar geen andere limiet, het is plots dat de snelheidsindicator naar 90 valt en de rem erop gaat.... en niet gewoon wat uitbollen...
Haha, met de tanden in het stuur....ja, dat noem ik dan ook een phantom brake. Maarre... als je tanden bij het stuur konden komen had je dan wel je gordel vast ? :p
 
Ik heb sinds een paar dagen 2020.4.10. Eerst was mijn stoel instelling ineens weg en werd ik bij instappen door de stoel tegen het stuur gedrukt. Vandaag kreeg ik ineens de melding "Automatic Emergency braking is uitgeschakeld" en ik krijg het niet meer weg met een reset (2 pogingen gedaan). Bellen met Tesla kan blijkbaar ook niet meer. Straks even proberen de auto volledig uit te schakelen. Wellicht helpt dat wel.

Ik heb dit in mijn S ook een paar keer gehad. Wel inmiddels een jaar gelden denk ik.
Beangstigend was het wel, want die stoel kan behoorlijk ver naar voren schuiven.

Volgens mij stopte het zodra ik m’n deur opendeed.

Heb overigens geen reset hoeven doen voor dit.
Een volgende instap deed het gewoon weer normaal bij mij.
 
Ik hou mij verre van mijn door jou gewijzigde tekst "Plassterk". Ik neem dus afstand van jouw wijziging. Als je zelf die mening ben toegedaan, moet je dat in je eigen tekst schrijven en niet in dat van een ander. Daar ben ik het niet mee eens en ik zal de moderator vragen of hij jouw gewijzigde tekst ongedaan kan maken.

..... Ronald Pla$$terk toch?!..... dekt de lading beter! :rolleyes:
 
Ik heb dit in mijn S ook een paar keer gehad. Wel inmiddels een jaar gelden denk ik.
Beangstigend was het wel, want die stoel kan behoorlijk ver naar voren schuiven.

Volgens mij stopte het zodra ik m’n deur opendeed.

Heb overigens geen reset hoeven doen voor dit.
Een volgende instap deed het gewoon weer normaal bij mij.

Je kan gewoon op cancel drukken op je scherm bij de profiel-selectie.
 
Hoe hoog stellen wij onze eisen eigenlijk. Als je met iemand meerijdt in een gewone auto, in de bus of in een taxi (in een zuidelijk land), hoe vaak maak je dan een phantom brake mee. Diverse malen ... per rit.
Ik bedacht me hetzelfde deze week toen ik mijn auto bij Tesla liet en met de bus verder ging. Hoe onrustig de buschauffeur reed, zou ik nooit accepteren van mijn AP.
 
  • Funny
Reactions: curry684 and Cely
Hoe hoog stellen wij onze eisen eigenlijk. Als je met iemand meerijdt in een gewone auto, in de bus of in een taxi (in een zuidelijk land), hoe vaak maak je dan een phantom brake mee. Diverse malen ... per rit.
Enerzijds willen we FSD, AP, NoA maar tegelijk worden we gedwongen om zelf verantwoordelijk te blijven. Dat is een aardig onnatuurlijke situatie, en hopelijk tijdelijk. Zodra we los mogen van het stuur zullen de phantom brakes niet meer zo ervaren worden.

Als je met iemand meerijdt, leg je hand dan eens een poosje op zijn stuur. Voelt vast niet fijn aan.

Ook het niet tijdig van baan wisselen en de afslag missen is geen ramp straks. Kan gebeuren. Waar FSD straks echter voor moet gaan zorgen is nul verkeersdoden en ernstig gewonden.

het gaat hem niet zozeer over te veeleisend te zijn. Ik vraag me gewoon af hoe die fleet speed wordt berekend.
Als je om 3 uur ‘s nachts op een lege autobaan aan het rijden bent aan 120,130km/u en de rem gaat erop naar 90 (weergegeven op het scherm) dan vermoed ik dat dit geen berekening is op basis van de situatie (camera, actuele situatie) maar eerder van een waarde die van de map data komt en dus fixed is. Met FSD zal men meerdere data punten vergelijken om tot een correcte actie over te gaan. In het geval dat ik beschrijf, moet dit toch ook “simpel” op te lossen zijn? Of je update de data zodat deze correct is of je doet een extra check of de bedoelde actie ook zinvol is. Alle hardware is aanwezig om dit te doen. Nu lijkt het meer op zo’n statisch, “dom” stukje code....

Edit: “simpel“ is het wss niet maar toch :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Chill out, hij wilde alleen maar duidelijk maken dat de achternaam van ome Roon Plasterk is, met één s dus.
Ok, maar toch veranderingen in teksten van een ander is not done. En iedereen weet ook dat een dubbele Hoofdletter S gevoelig ligt, ondanks dat ik half Duits ben.
Ik ben het wel met hem eens dat bijna alle PvdAérs $ tekens in hun ogen hebben. Ook als hij dat in mijn tekst had vermeld, dan had ik dezelfde reactie geschreven. Maar hij heeft het nu met $ tekens op te nemen in de eigen tekst recht gezet. Dan vind ik het prima.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Ok, maar toch veranderingen in teksten van een ander is not done. En iedereen weet ook dat een dubbele S gevoelig ligt, ondanks dat ik half Duits ben.
Ik benadruk een citaat ook wel eens door een stukje vet of cursief te maken. Dit was een beetje over the top maar volgens mij zonder de insinuatie die jij erachter zocht.
 
Ik benadruk een citaat ook wel eens door een stukje vet of cursief te maken. Dit was een beetje over the top maar volgens mij zonder de insinuatie die jij erachter zocht.
Nou dat weet ik niet....Veel mensen vinden de partijdictatuur van de PvdA lijken op die van het Nationaal Socialisme, Nazi's en de SS.
Ik heb een tijdje de top van de partij van dichtbij mee mogen maken. Ik snap wel waar die vergelijking vandaan komt alhoewel ik er niet mee eens ben. Maar bij die partij vechten ze elkaar heel asociaal, achterbaks, met volledige leugens en niet ware zwartmakerij de tent uit.
Ik was dus ook gauw uit gekeken op die carrierre jagende types. Het ging daar niet om het beleid of om de sociale denkbeelden, maar om de persoonlijke winst die behaald kon worden. Je moest alleen de PvdA lijn, ook al was je het er niet mee eens, uitdragen. Dan zat je goed.
Plasterk ziet blijkbaar met z'n uitspraak even de kans om zijn neus te tonen voor een beter baantje.
In ieder geval hij Plast Sterk of probeert dat..
 
Last edited:
9CFAD898-CC10-4C83-B67A-018845820FC8.gif
En iedereen weet ook dat een dubbele S gevoelig ligt, ondanks dat ik half Duits ben.
Maar Herr Mergoscia, dat is toch nergens voor nodig. ‘Allo ‘Allo wordt ook al jaren in het Duits nagesynchroniseerd
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MusQueTear
De vakantie zitten zijn mooie test ritten voor NOA en AP. Hier wat bevindingen.


1. Vastlopen de MCU2 bij lange route.

Mijn route was meer dan 1000km met 3 stops volgens de Tesla nav. Echter, ik wilde rustiger rijden. Precies die snelheid om met 5% SoC aan te komen. De Tesla nav was hierdoor leek het steeds aan het herberekenen. Hierdoor liep de MCU2 meermaals vast. Na het booten was er natuurlijk niet meteen een netwerkverbinding. Maar de nav wilde wel de router berekenen en hierdoor een soort van sneeuwbaleffect.

De oplossing was gewoon naar de SuC navigeren die ik z of wilde bezoeken en de vastlopen de MCU2 was niet meer.

2. Browser toont niks

Diverse websites proberen te laden maar scherm blijft wit. Wel toont de adres balk aan dat er netwerk activiteit is. Het werkte soms wel na een MCU reboot....

3. AP stopte er opeens mee voor 5 minuten. Duidelijk gecrasht. Dit gebeurde circa na 8 uur reizen.

4. AP vond soms dat auto's in mijn baan waren en remde plots opeens hard terwijl ze overduidelijk in de juiste baan reden. Dit is denk ik 5-7x gebeurd. Natuurlijk steeds met een auto achter me. Fijn!

5. NOA nam opeens een verkeerde afslag terwijl de kaart de juiste route aangaf. Ik schrok me kapot maar door de onbekende situatie wilde ik eerst zeker weten of het fout was. Een navigatie herberekening vond plaats en ik was 5 minuten langer onderweg.


Van een aantal de moeite waarde om er door Tesla naar te laten kijken. Ik vermoed bv dat wellicht m'n radar verkeerd is afgesteld ofzo... De rest lijken software bugs maar dan moeten ze de logs maar scannen.
 
De vakantie zitten zijn mooie test ritten voor NOA en AP. Hier wat bevindingen.


1. Vastlopen de MCU2 bij lange route.

Mijn route was meer dan 1000km met 3 stops volgens de Tesla nav. Echter, ik wilde rustiger rijden. Precies die snelheid om met 5% SoC aan te komen. De Tesla nav was hierdoor leek het steeds aan het herberekenen. Hierdoor liep de MCU2 meermaals vast. Na het booten was er natuurlijk niet meteen een netwerkverbinding. Maar de nav wilde wel de router berekenen en hierdoor een soort van sneeuwbaleffect.

De oplossing was gewoon naar de SuC navigeren die ik z of wilde bezoeken en de vastlopen de MCU2 was niet meer.

2. Browser toont niks

Diverse websites proberen te laden maar scherm blijft wit. Wel toont de adres balk aan dat er netwerk activiteit is. Het werkte soms wel na een MCU reboot....

3. AP stopte er opeens mee voor 5 minuten. Duidelijk gecrasht. Dit gebeurde circa na 8 uur reizen.

4. AP vond soms dat auto's in mijn baan waren en remde plots opeens hard terwijl ze overduidelijk in de juiste baan reden. Dit is denk ik 5-7x gebeurd. Natuurlijk steeds met een auto achter me. Fijn!

5. NOA nam opeens een verkeerde afslag terwijl de kaart de juiste route aangaf. Ik schrok me kapot maar door de onbekende situatie wilde ik eerst zeker weten of het fout was. Een navigatie herberekening vond plaats en ik was 5 minuten langer onderweg.


Van een aantal de moeite waarde om er door Tesla naar te laten kijken. Ik vermoed bv dat wellicht m'n radar verkeerd is afgesteld ofzo... De rest lijken software bugs maar dan moeten ze de logs maar scannen.

Hier nog even mijn (slechte) ervaring met de laatste firmware (2020.4.10) op de terugweg uit Oostenrijk (ook een lange rit dus)

Meerdere keren is het hele systeem vastgelopen. Geen geluid meer. Displays blijven hangen. Navigatie stopt. Na een herstart tijdens het rijden was het weer even goed om na enkele minuten weer vast te lopen. Ik had in de browser "abetterroutplanner" actief (op de achtergrond, want je kunt al een tijdje de browser niet meer actief naast de navigatie gebruiken). Nadat ik de browser weer op de startpagina van Google.nl had gezet, liep het systeem niet meer vast.

Lane assist werkt vaker niet dan wel

Plotselinge rem acties terwijl er geen aanleiding voor was.

Tijdens regenbuien, maar ook op de droge momenten vlak daarna, meldingen dat camera's links en / of rechtsvoor niet meer werkte of beperkt zicht had. Hierdoor werkte lane change vaak niet.

Kortom: wat mij betreft mag deze firmware versie weer snel worden vervangen voor een nieuwere en vooral betere versie.
 
Hier vanavond ook rare kuren. De verstralers gingen steeds automatisch aan en als er een tegenligger aankwam ging die terug naar de gewone verlichting. Ook op manueel bleef hij de verstralers opzetten telkens er geen tegenliggers waren. Zeer irritant want verblinde steeds de tegenliggers omdat hij ze een fractie te laat uitschakelde. Heb nu thuis een reset gedaan want moet vannacht om 4u terug de baan op.
 
Gisteren werkte bij mij de voice command ook weer. En....(ik weet niet of dit vroeger ook was) niet alleen op straat naam, maar ook op Stadsnaam en organisatienaam (buiten Mc Donald hier of daar e.d.).
Voorheen en nu ook weer zijn alle vermeldingen die op Google Maps staan te vinden via stembediening. Toen de Mc Donalds in Hardinxveld-Giessendam 2 dagen open was had ik een BMW rijder met open mond naast me zitten toen we terug naar de carpool navigeerden. Hij kon het niet laten direct te zeggen dat dit niet ging werken. Zijn tekst stond zelfs achter de stemopname! Maar werkte feilloos.