Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Hier hetzelfde. Melding dat de update er was WiFi aangezet, update ineens weg.

Heren, kan het zijn dat jullie je vergissen. Updates krijgen is een two step proces. Ik kreeg ook een seintje dat de update klaar stond en of ik even WiFi wilde opzoeken.
Even auto verplaatst om die reden. Dan verdwijnt de boodschap en dat begrijp ik want hij heeft nu WiFi en kan dus downloaden. Als de download klaar is verwacht ik de stap 2 boodschap dat de installatie gestart kan worden.
Als je auto sowieso al aan WiFi hangt, dan zie je de eerste boodschap niet en gebeurt het downloaden vanzelf. Lijkt mij logisch zo.
Vroeger zat er geen notification op stap 1.
 
  • Like
Reactions: MaH
Ik heb aan de RDW gevraagd of ik soms kan helpen bij de versnelling van de Europese goedkeuring voor Smart Summon. Stel dat meer mensen vragen hierover gaan stellen, zou dat helpen? ....

Dit is de link.
Contactformulier RDW | RDW
Zie mijn bericht.

949D567B-A1FC-47CB-AFC2-B5479A2D3AD8.jpeg
 
Heren, kan het zijn dat jullie je vergissen. Updates krijgen is een two step proces. Ik kreeg ook een seintje dat de update klaar stond en of ik even WiFi wilde opzoeken.
Even auto verplaatst om die reden. Dan verdwijnt de boodschap en dat begrijp ik want hij heeft nu WiFi en kan dus downloaden. Als de download klaar is verwacht ik de stap 2 boodschap dat de installatie gestart kan worden.
Als je auto sowieso al aan WiFi hangt, dan zie je de eerste boodschap niet en gebeurt het downloaden vanzelf. Lijkt mij logisch zo.
Vroeger zat er geen notification op stap 1.
Nee. Ik krijg altijd deze melding, waarna ik mijn hotspot aanzet en ik de download zie gebeuren met een balkje dat de voortgang aangeeft. Dat gebeurde nu niet.
 
Hebben meer mensen last van een zwart beeld bij het inschakelen van de achteruit sinds de update naar V10? Regelmatig is het zwart, en moet ik hem opnieuw in R zetten voordat ik beeld krijg
Ja hoor. Alleen moet ik telkens een reset doen, beeld komt niet vanzelf terug hier.

Trouwens ook wel even schrikken als je in je wagen stapt en de camera toont om een of andere reden een beeld van een halve minuut daarvoor, waardoor je eerst denkt dat er iemand rond je wagen staat, en bij nader inzicht ziet dat jijzelf het bent 30 seconden daarvoor. Niet goed voor het hart :eek:

Geen idee of er nog mensen zijn met die issue... (2019.32.11.1)
 
  • Funny
Reactions: dutchchili
2C6D9D3B-FF6B-424F-96C2-A6D9497BB64F.jpeg
Even gereden met 32.12.2.
Weinig verschil met 32.12.1 op één ding na. In NoA (die overigens bleef werken terwijl het miezerde) lijkt er iets veranderd. Als je wisselt van baan ging de blauw lijn in het midden van de baan je voor met een bocht naar de nieuwe baan. Kwam je daar aan dan het weer gewoon je rechte blauwe lijn in het midden.
DAT is nu anders. Tijdens de hele wissel, is de blauwe lead lijn nu ... weg. Dat is best even wennen want er is nu niets meer blauw in beeld en voor je gevoel staat de automaat niet meer aan.
 
View attachment 465277 Even gereden met 32.12.2.
Weinig verschil met 32.12.1 op één ding na. In NoA (die overigens bleef werken terwijl het miezerde) lijkt er iets veranderd. Als je wisselt van baan ging de blauw lijn in het midden van de baan je voor met een bocht naar de nieuwe baan. Kwam je daar aan dan het weer gewoon je rechte blauwe lijn in het midden.
DAT is nu anders. Tijdens de hele wissel, is de blauwe lead lijn nu ... weg. Dat is best even wennen want er is nu niets meer blauw in beeld en voor je gevoel staat de automaat niet meer aan.
Op mijn X moet het eigenlijk al met v9 flink regenen wil NoA stoppen, dus dat lijkt een verbetering...
 
View attachment 465277 Even gereden met 32.12.2.
Weinig verschil met 32.12.1 op één ding na. In NoA (die overigens bleef werken terwijl het miezerde) lijkt er iets veranderd. Als je wisselt van baan ging de blauw lijn in het midden van de baan je voor met een bocht naar de nieuwe baan. Kwam je daar aan dan het weer gewoon je rechte blauwe lijn in het midden.
DAT is nu anders. Tijdens de hele wissel, is de blauwe lead lijn nu ... weg. Dat is best even wennen want er is nu niets meer blauw in beeld en voor je gevoel staat de automaat niet meer aan.

Oops. Ik zie nu dat ook al bij de vorige V10 versie was. Was me toen niet opgevallen.
 
MS, MCU1, HW2.5, EAP/FSD : 2019.32.12.2

Gisteren heen en weer naar Naarden-Emmeloord gedaan.

's Ochtends Na de oprit NoA aangezet en de hele weg (snelweg) er niet af gehad! Dat ging dus erg goed! Twee dingetjes:
- wegenkaarten blijven een zwak punt: daardoor op één punt (altijd hetzelfde) helemaal geen snelheidsaanduiding (weg ligt er al bijna zes maanden) en op één punt opeens van 100 naar 70 (ook altijd zelfde punt).
- Bij regen schakelde NoA uit en viel terug op EAP/FSD. minuut later weer NoA, dan weer uit, aan... IK geloof in een kwartier wel 20 switches. Nu om te testen aan laten staan, maar normaal zou ik NoA uitgooien en verder op EAP/FSD gaan.

's Middags heel ander verhaal. dode hoek was opeens niet meer beschikbaar en dan dus geen lane changes. Dat betekent voor inhalen eraf trekken inhalen naar rechts en er weer opzetten. Helemaal op einde van de rit deed hij het opeens weer. Regen was niet van dien aard dat het daar aan kon liggen.Ik ga er maar vanuit dat dit een FW issue is en géén hardware dingetje.

Ik herhaal maar even mijn grootste EAP/FSD wensen:
- herkennen van snelheidsborden
- live kaartmateriaal

Verder heb ik NoA nu ingesteld dat hij minder snel op snelheidsverschil reageert. Dat rijdt een stukje rustiger, minder onzin lane changes.
 
Ik heb aan de RDW gevraagd of ik soms kan helpen bij de versnelling van de Europese goedkeuring voor Smart Summon. Stel dat meer mensen vragen hierover gaan stellen, zou dat helpen? ....

Dit is de link.
Contactformulier RDW | RDW
Zie mijn bericht.

View attachment 465185
Eerlijk gezegd vind ik smart summon geen sterk argument als je RDW wilt bewegen om risico te nemen en dat moeten ze als ze afwijken van de UN79 richtlijn.
Ik zal ook een melding aanmaken, maar dan met het argument dat Tesla het autonoom rijden exact volgens de richtlijn heeft geïmplementeerd en dat dat gevaarlijke situaties oplevert. Door de time-outs in de richtlijn wordt het wisselen van rijstrook regelmatig onterecht afgebroken en is het wisselen van rijstrook zodanig traag dat achterop komend verkeer in verwarring raakt en er gevaarlijke situaties ontstaan.
 
Vandaag 780 km gereden, bijna alles op NoA. Ik heb een paar spookremacties gehad maar dat was te verwachten. De grootste fout in het systeem vind ik de keuze die de auto maakt op het moment dat er een rijbaan bijkomt, vooral van 1 naar 2. Structureel kiest de auto er dan voor om de linkerbaan te nemen terwijl de logische keuze is om rechts te houden als de baan splitst.
Verder is het duidelijk dat NoA veel beter tot zijn recht komt op de péage dan op de drukke Nederlandse snelweg.
 
Eerlijk gezegd vind ik smart summon geen sterk argument als je RDW wilt bewegen om risico te nemen en dat moeten ze als ze afwijken van de UN79 richtlijn.
Ik zie zelf liever no stalk lane change dan Smart Summon. Dit weekend met 32.12.2 van Eindhoven naar Heerenveen geweest en terug, en tot mijn verbazing was het eigenlijk subliem - heb vrijwel volledig NOA gereden, inclusief knooppunten, vrijwel alle baanwissels geaccepteerd en voelde me geen bejaarde Aziatische vrouw. Er zijn pijnpunten maar als geheel bijzonder tevreden, en mijn grootste ergernis is eigenlijk dat een baanwissel wel eens mislukt omdat ik hem bevestig met de linkerhand, en ik daardoor tijdens de wissel even geen druk op stuur heb. En ja, dan zegt UNECE 79 afbreken. Irritant voor mij en anderen terwijl de auto het prima kan. Tweede ergernis is dat je bij stevige bochten op knooppunten nog steeds de waarschuwing krijgt dat het bijna te hard gaat, vooral irritant voor de wederhelft die er banger van wordt dan ik.

Dus hoppa RDW gebruik je exemption right en laat die auto doen wat ie wil en kan.
 
Ik zie zelf liever no stalk lane change dan Smart Summon.

Dat dus, maar eigenlijk ook weer niet! Als no stalk lane changes hier goed worden gekeurd op het huidige gedag van NOA dan gaat de Tesla opeens naar links naar rijstroken die eindigen en wegvak afsluitingen.

Nee, *eerst* is nodig dat (matrix)borden en barrières worden geïnterpreteerd door AP/NOA zonder confirmations.

Ik vind het lachwekkend dat @Eriksc zo'n bericht naar de RDW durft te sturen. Ik heb ook voor FSD betaald en dat vorig jaar volle mep dus voor de reductie in prijs. Dat is toch mijn fout dat ik in die marketing leugen ben gestapt en niet de RDW? Zou niet in me opkomen om voor half bakken spielerij aan de RDW te vragen het maar even goed te keuren omdat ik er voor betaald heb :-D
 
  • Like
Reactions: jefjef
Vandaag 780 km gereden, bijna alles op NoA. Ik heb een paar spookremacties gehad maar dat was te verwachten. De grootste fout in het systeem vind ik de keuze die de auto maakt op het moment dat er een rijbaan bijkomt, vooral van 1 naar 2. Structureel kiest de auto er dan voor om de linkerbaan te nemen terwijl de logische keuze is om rechts te houden als de baan splitst.
Verder is het duidelijk dat NoA veel beter tot zijn recht komt op de péage dan op de drukke Nederlandse snelweg.
Ik heb gemerkt dat je de auto daarin kunt beinvloeden: Als je druk uitoefent op het stuur naar rechts, tegen het maximum aan maar dat hij nog wel op NoA blijft, dan zal hij de rechterbaan kiezen. Druk naar links betekent de linkerbaan.
 
  • Informative
Reactions: Bas.