Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
36.1 is power increase, one pedal driving en vertrekken met volle/warme accu...
Eerste 2 helaas enkel voor M3 en Raven...
Dus minder spectaculaire update dan ik had gehoopt als non raven S rijder...
Is net geïnstalleerd en heb releasenotes nog niet gezien, maar lees dit al op het Engelstalige stuk van het forum...
‘De cursus omgaan met teleurstellingen gaat niet door...’
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: shthpnz and Hbrink
BTW gisteren, avondspits, ritje van ca 100km. Auto was voorverwarmd. Pas na 80km!! (en meer dan uur file) ging de melding inzake regeneratief remmen weg... Wel lang... Verbruik was voor een temp van 10 graden ook erg hoog...
 
En hierbij (helaas) het bewijs.
Wilde de bevestiging zien en ben toch even naar de auto gelopen voor de release notes...
 

Attachments

  • 0A962B58-DF4D-4BCF-9974-292DFA12E179.jpeg
    0A962B58-DF4D-4BCF-9974-292DFA12E179.jpeg
    430.6 KB · Views: 53
  • 91F168A6-833E-45E7-8927-38C27885A793.jpeg
    91F168A6-833E-45E7-8927-38C27885A793.jpeg
    469.8 KB · Views: 35
  • Informative
Reactions: Hbrink
Even ter verduidelijking... Bij al die acties hang je ook even aan het stuur om aan te geven dat je er nog bent?

Muv van het automatisch nemen van een afrit, moet je altijd je richtingsaanwijzer aan zetten en even aan je stuur hangen als bevestiging dat je nog achter je stuur zit. Met die combinatie lopen auto lane changes enkel nog mis als er iemand in de zone zit van waar je auto wil invoegen, en dat kan je dan herkennen aan de rode lijnen die op je display worden weergegeven. Uitzonderlijk kan het ook zijn omdat een lens van één van de zijdelingse camera's vuil is; dat heb ik ook al gehad en opgelost door ze eens proper te maken.
Ja, dat van het stuur vasthouden heb ik al geleerd. Het afbreken van een wissel kan ook alleen maar gebeuren als hij er aan begonnen is, en dat doet hij alleen als je het stuur vasthoudt. Dus het stuur niet vasthouden kan nooit een verklaring zijn voor het afbreken van een lane change.

Als jij zegt dat wissels alleen maar mislopen als je rode lijnen op je scherm ziet, dan is dat bij mij dus niet zo. Ook met blauwe lijnen, daglicht, goed zicht, geen regen en in de nabijheid alleen de auto die ik wil inhalen, wil hij afbreken (wil -> want ik neem over om dat niet te laten gebeuren).

De repeater camera geeft goed beeld (zie ook mijn screen shots), daar lijkt mij niks mis mee. De camera in de b-stijl zou dan nog het probleem kunnen zijn, maar die ziet er verder schoon uit. En het strookt ook niet met mijn ervaring dat het met V10 is begonnen (maar dat kan altijd toeval zijn natuurlijk).
 
Klopt alles wel in het overzicht op je scherm? Klinkt me bijna als iets in je ultrasone sensoren of radar als het zo consequent mis gaat, heb er zelf ook geen gekke ervaringen mee op v10.
Ja in het scherm ziet alles er gewoon uit. Alles is blauw gekleurd, de lane change animatie is er, geen meldingen over stuur vasthouden.

En die ultrasone sensoren, worden die gebruikt bij een rijstrookwissel? Als die een false positive geven, zou ik dat bij het achteruit rijden moeten merken, dat ze gaan piepen terwijl er niks in de buurt is.
 
Net een stuk gaan rijden met de nieuwe versie 36.1. ik heb nog niet veel ervaring met FSD maar vond het wel prettig(er) rijden. Geen phantom brakes gehad en had het idee dat het zwalken binnen de strook minder was. Die 5 seconden regel is nog steeds lastig. Probeer nu bij rijden op NOA de stuurbevestiging de andere kant op te geven. Dat werkt voor mij het beste. Dus als je wil inhalen ipv van naar links druk geven een beetje naar rechts. Zo gaat het m.i vloeiender

Wat me wel opviel:
Als je op NOA de afslag pakt (geheel automatisch en daarna gaat autosteer uit hij wel op TACC blijft staan. Begon gelijk gas te geven voor de rotonde...is even opletten
Andere keer remde hij netjes af voor de kruising, wilde de kruising wel oprijden maar raakte toen in de war van de strepen. Wel sturen, niet sturen en afremmen. Toen allerlei rode waarschuwingen en autosteer stond uit (het was zaterdagochtend en ik was de enige op de weg dus het kon)

uitvoegen deed hij wel netjes en resoluut. Uitvoegen en beetje gas bijgeven

Pionnen en die wegwerkschilden ziet hij netjes
Knipsel.JPG
 
Ja, dat van het stuur vasthouden heb ik al geleerd. Het afbreken van een wissel kan ook alleen maar gebeuren als hij er aan begonnen is, en dat doet hij alleen als je het stuur vasthoudt. Dus het stuur niet vasthouden kan nooit een verklaring zijn voor het afbreken van een lane change.

Als jij zegt dat wissels alleen maar mislopen als je rode lijnen op je scherm ziet, dan is dat bij mij dus niet zo. Ook met blauwe lijnen, daglicht, goed zicht, geen regen en in de nabijheid alleen de auto die ik wil inhalen, wil hij afbreken (wil -> want ik neem over om dat niet te laten gebeuren).
Hoe weet je dan dat hij zou afbreken als je zelf al voor die tijd overneemt?
 
Tesla (Musk) zet mensen wel op het verkeerde been met tweets over verkeerslichtherkenning. Die kom je normaal gesproken niet op snelwegen tegen....

Dat gezegd hebbende: vooralsnog houdt ik EAP/FSD voor snelwegen en op autowegen hoogstens TACC.
 
Ik heb het idee dat je tegenwoordig langer doet met een mobieltje (bij mij twee jaar) dan een auto. V10 was voor MCU1 (tot nu toe) niet veel soeps en als dit ook allemaal niet komt, tja...

Ik wil eigenlijk niet mopperen .... want erg tevreden ... maar ook erg teleurgesteld. De afstand tussen de stoere, voorbarige, directe, onvoorwaardelijke tweets van Elon Musk en de echte updates in Europa/Nederland is zoooo groot ... dat dat teleurstelt en afknapt.
Zou hij nog niet weten Amerika krimpt, ook in Tesla omzet, en de rest van de wereld oneindige groei voorstelt.

Ooit was Musk publiekelijk Tesla model S/X kopers dankbaar voor het mogelijk maken van de model 3 en daarmee de echte transitie, tegenwoordig zojuist nog op de 3Q meeting poept hij publiekelijk op S en X die toch eigenlijk nergens meer voor nodig zijn.

Mijn volgende auto zal geen 3 of Y (niet mijn smaak) zijn maar na die woorden van Musk dus ook zeker geen S of X, ik wil geen auto met poep van Elon. Tjonge wat dan? Ik hoop maar dat er snel meer opties komen.

Tevreden maar teleurgesteld dus.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ooit was Musk publiekelijk Tesla model S/X kopers dankbaar voor het mogelijk maken van de model 3 en daarmee de echte transitie, tegenwoordig zojuist nog op de 3Q meeting poept hij publiekelijk op S en X die toch eigenlijk nergens meer voor nodig zijn.

Mijn volgende auto zal geen 3 of Y (niet mijn smaak) zijn maar na die woorden van Musk dus ook zeker geen S of X, ik wil geen auto met poep van Elon. Tjonge wat dan? Ik hoop maar dat er snel meer opties komen.

Tevreden maar teleurgesteld dus.
Wat een teer hartje heb je toch.

Mijn vorige auto was een BMW Z4, denk je dat iemand bij BMW daar wakker van lag hoeveel dat verkocht werd? Dat dat model ergens zou bijdragen tot het succes van BMW? En heb ik me dan bedrogen gevoeld toen dat BMW maar niet met een nieuw model kwam omdat de verkopen zo laag waren? Nee joh, ik kocht die auto lekker voor mezelf.

Andere auto's die enkel dienen om het gamma te vervolledigen, maar absoluut niet een belangrijke rol hebben om het merk voort te doen bestaan: BMW 7 reeks, Audi A8, VW Phaeton.

100K neerleggen om een figuur aan de andere kant van de wereld te behagen, sommige Tesla eigenaars zijn soms wel vreemde snuiters...

Oh en ik blijf lekker met mijn Model X rijden. Moest de X uit het gamma verdwijnen, zou ik dat heel jammer vinden maar dan blijf ik gewoon met de mijne rijden tot ie op is, en dan zien we wel. Een Model Y is niet mijn idee van Faberge ei, maar ik denk dat de Performance versie dan wel betaalbaarder is :cool:
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Tesla (Musk) zet mensen wel op het verkeerde been met tweets over verkeerslichtherkenning. Die kom je normaal gesproken niet op snelwegen tegen....

Dat gezegd hebbende: vooralsnog houdt ik EAP/FSD voor snelwegen en op autowegen hoogstens TACC.

EAP en FSD staan toch gewoon altijd aan? NoA schakelt alleen aan op de snelweg als je een destination hebt gekozen, als het mooi weer is en als je niet in tunnels rijdt. Ik zet de AP gewoon zo vaak mogelijk aan. Ook in de stad, als ik alleen rijdt. Laat maar leren denk ik dan. De hele Graadt van Roggen weg Utrecht in rijdt ik op AP. Zelf stoppen als je de eerste bent bij een stoplicht verder gaat alles prima tot ik de Daalse tunnel in moet.
 
Wat een teer hartje heb je toch.

Mijn vorige auto was een BMW Z4, denk je dat iemand bij BMW daar wakker van lag hoeveel dat verkocht werd? Dat dat model ergens zou bijdragen tot het succes van BMW? En heb ik me dan bedrogen gevoeld toen dat BMW maar niet met een nieuw model kwam omdat de verkopen zo laag waren? Nee joh, ik kocht die auto lekker voor mezelf.

Andere auto's die enkel dienen om het gamma te vervolledigen, maar absoluut niet een belangrijke rol hebben om het merk voort te doen bestaan: BMW 7 reeks, Audi A8, VW Phaeton.

100K neerleggen om een figuur aan de andere kant van de wereld te behagen, sommige Tesla eigenaars zijn soms wel vreemde snuiters...

Oh en ik blijf lekker met mijn Model X rijden. Moest de X uit het gamma verdwijnen, zou ik dat heel jammer vinden maar dan blijf ik gewoon met de mijne rijden tot ie op is, en dan zien we wel. Een Model Y is niet mijn idee van Faberge ei, maar ik denk dat de Performance versie dan wel betaalbaarder is :cool:

Teer hartje inderdaad. Ik laat graag mijn onderbewuste spreken. Ik denk dat de grote beslissingen in het leven door je onderbewuste worden genomen. Dat onderbewuste laat dan je reële stoere bewuste denken dat hij de baas is. Maar nu wordt het wat zweverig. Als puntje bij paaltje komt koop ik de auto die ik dan weer het leukst vind (als mijn tere hart het eens is) en dat kan natuurlijk gewoon weer een Tesla zijn. Ik vermoed dat wat we nu op de Neurenberg ring zien rondrijden nog alleen maar van onderen de nieuwe S is, de buitenkant en binnenkant gaan straks spectaculair nieuw worden en dan kunnen we allemaal weer trots zijn op de S. Misschien zelfs Elon Musk.
 
  • Helpful
Reactions: Eriksc