Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Die retrofits rollen ze eerst uit in de US. Als je de klachten leest na die retrofit dan wil ik nog wel even wachten, ik wacht al 2,5 jaar dus paar maanden maakt ook niet zoveel uit.
Toch wel gek eigenlijk, dat ooraf betalen voor FSD. Je koopt iets waar je op het moment dat je je auto weer in ga
Ik vermoed dat die retrofit geen dagklus is. Je kan zo bij de HW computer. Inpluggen/programeren en klaar?

Dat klopt. Zal wel uitgevoerd worden bij servicebeurten.
 
Bedankt. Wow. Dan heeft 2.5 dus echt al een performance issue. Ik hoop dat er veel FSD computers in de maak zijn want iedere volgende feature zal het erger worden.

Traffic cones staan ook niet in de release notes van .36.1 bij hw2.5 tesla's met fsd. Oftewel het wordt bewust niet aangezet. Zal inderdaad met de rekenkracht te maken hebben maar of het "erger" wordt in elke volgende relaese vraag ik me af.
Alle vernieuwingen vanaf nu af aan in FSD zullen wel HW3 gerelateerd zijn.
 
Traffic cones staan ook niet in de release notes van .36.1 bij hw2.5 tesla's met fsd. Oftewel het wordt bewust niet aangezet. Zal inderdaad met de rekenkracht te maken hebben maar of het "erger" wordt in elke volgende relaese vraag ik me af.
Alle vernieuwingen vanaf nu af aan in FSD zullen wel HW3 gerelateerd zijn.
Dus of FSD aanschaffen voor HW2.5 eigenaren of de prijs opvragen voor een HW3.0 retrofit?
 
Uitgesteld laden werkt bij mij niet lekker. Misschien is het zo ontworpen maar echt handig is het niet.
Opmerking in het internationale 2019.36.1 draadje gepost

2019.36.x
Dashboard for Tesla had bij mij ook even tijd nodig om zich aan te passen. Wss werkt de Tesla app ook zo. Hij moet weten met welke snelheid de combi laadpunt auto kan laden.
 
Hoe weet je dan dat hij zou afbreken als je zelf al voor die tijd overneemt?

Zodra hij weer terug begint te bewegen naar rechts, zie ik dat als een teken dat hij gaat afbreken. Of is dat normaal, de Tesla Tango? En moet ik er aan wennen zwierend en zwaaiend over snelweg te gaan? :)

Gisterenochtend de AP een kans gegeven: hij ging terug naar de strook waar ik vandaankwam en begon toen een tweede poging die natuurlijk bij voorbaat kansloos was omdat de 5 s timeout afging.

Overigens was dat de enige problematische lane change in 140 km, dus dat viel dan weer mee. Soms zit het mee, soms zit het tegen....
 
Nu heb ik ook best problemen met mijn lader dus misschien ligt het daar wel aan. Jammer dat er 36.1 zo beperkt nog is uitgerold. Lijkt wel of het stil ligt? Teslafi is behoorlijk stil sinds 3 dagen

Ik las op Reddit dat iemand een behoorlijk vreemd probleem had ervaren. Bij gebruik maken van de nieuwe HOLD functie op een helling terwijl de auto in R stond, toch vooruit gaan. Lijkt me niet echt goed ;)

Nearly had a minor fender bender: Issue with Hold (1 pedal driving) on a hill : teslamotors
 
Nu heb ik ook best problemen met mijn lader dus misschien ligt het daar wel aan. Jammer dat er 36.1 zo beperkt nog is uitgerold. Lijkt wel of het stil ligt? Teslafi is behoorlijk stil sinds 3 dagen

Geen uitgebreid onderzoek gedaan maar ik zie met name 36.1 bij FSD rijders???
Dat verklaard wellicht de beperkte uitrol?
Ik merk overigens wel duidelijk verbeteringen/vooruitgang bij AP/FSD sinds 36.1 :)
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Kan je de verbeteringen specificeren? Wat merk je nu dat anders is?
En uitgesteld laden al geprobeerd? Vertrektijd heeft hij bij mij moeite mee,

Samenvattend -> ik kan zonder zwetende oksels lange afstanden met FSD afleggen, zelfs met passagiers erbij :)

Het is niet 1 specifiek punt maar meer optimalisatie van meerdere punten. Auto kruip in kleinere gaatjes, minder abrupt afremmen bij remmende voorgangers, veel soepeler en minder abrupt remmen. Dat laatste kan ook wel te maken hebben met minder zon/schaduwvlakken. Of omdat ik de camera's/auto weer eens gewassen heb ;)

Uitgesteld laden nog niet geprobeerd. Ik laad altijd op werk en plug direct in bij aankomst. Thuis laden is zeldzaam, ook al is dat 82 km verderop. Mede te danken aan Long Range :cool:. Soms SUC maar daar zullen ook weinig mensen uitgesteld laden :p
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Samenvattend -> ik kan zonder zwetende oksels lange afstanden met FSD afleggen, zelfs met passagiers erbij :)

Het is niet 1 specifiek punt maar meer optimalisatie van meerdere punten. Auto kruip in kleinere gaatjes, minder abrupt afremmen bij remmende voorgangers, veel soepeler en minder abrupt remmen. Dat laatste kan ook wel te maken hebben met minder zon/schaduwvlakken. Of omdat ik de camera's/auto weer eens gewassen heb ;)

Uitgesteld laden nog niet geprobeerd. Ik laad altijd op werk en plug direct in bij aankomst. Thuis laden is zeldzaam, ook al is dat 82 km verderop. Mede te danken aan Long Range :cool:. Soms SUC maar daar zullen ook weinig mensen uitgesteld laden :p

Kwam je van 12.2 of van een oudere versie? Want bij 12.2 heb ik alles al wat jij nu beschrijft met FSD. Ik was m'n auto wel geregeld :p
 
  • Funny
Reactions: DucaTinus
Kwam je van 12.2 of van een oudere versie? Want bij 12.2 heb ik alles al wat jij nu beschrijft met FSD. Ik was m'n auto wel geregeld :p

Ik kwam idd ook van 12.2. Bij laatste update is alles wat stabieler en vooral wat strakker -> minder zweverige stuurbewegingen en betere reacties op ander verkeer. Zelfs met harde wind op zaterdagavond icm hoge snelheden vrij stabiel weggedrag. Dat lukte met 12.2 nog niet.

Enne ik was m'n auto wel regelmatig maar niet vaak ;)